Sök

Nyheter

Träffa Askås på årets SNITS-middag

Träffa Askås på årets SNITS-middag

Nätverket SNITS på Karlstads Universitet är en viktigt del av Askås rekryteringsarbete. 22 september är det dags för årets stora SNITS-middag och vi är självklart på plats.
TikTok blir allt viktigare för din marknadsföring

TikTok blir allt viktigare för din marknadsföring

På senare tid har TikTok blivit att räkna med som en allt viktigare marknadsföringskanal. Askås har ett färdigt pixelpaket för TikTok som gör att du kan spåra hur dina annonser presterar och dra lärdomar av detta.
Askås utvecklar stöd för ny prisinformation

Askås utvecklar stöd för ny prisinformation

1 september införs nya regler i Sverige gällande prisinformation i samband med prissänkningar. Reglerna är en del av en uppdaterad konsumentlagstiftning i EU. Askås har utvecklat stöd i e-handelsplattformen som ger våra kunder möjlighet att leva upp till lagen.
Ny kvartett till frontend-avdelningen

Ny kvartett till frontend-avdelningen

Fyra nya frontend-utvecklare har påbörjat sina anställningar hos Askås. Lär känna David, Johannes, Sebastian och Jamal.
Furry Friends levererar kvalitet för fyrbenta kunder

Furry Friends levererar kvalitet för fyrbenta kunder

– Askås är och har varit en superviktig partner för oss. Ni är alltid tillgängliga och vi känner en stor trygghet i att sajten alltid fungerar, säger August Gori som är försäljningschef på Furry Friends.
Snabbväxande Askås söker seniora utvecklare för frontend och backend

Snabbväxande Askås söker seniora utvecklare för frontend och backend

Askås har rekryterat offensivt under 2022 för att möta den fortsatt stora efterfrågan på bolagets e-handelsplattform och tillhörande tjänster. Nu lanseras ytterligare en rekryteringsrunda och den här gången söks seniora utvecklare för backend och frontend.
Från Tom Hope till ANI Who och Askås

Från Tom Hope till ANI Who och Askås

Han grundade Tom Hope för åtta år sedan och i dag leder han det nya bolaget ANI Who med Askås som e-handelsleverantör. "Samarbetet med Askås fungerar jättebra. Tillsammans har vi byggt en e-handel som är tekniskt hållbar på lång sikt och det känns tryggt", säger VD Tomaj Sangchi.
Tolv år av organisk tillväxt för Care of Carl

Tolv år av organisk tillväxt för Care of Carl

Tolv år har passerat sedan Care of Carl lanserades som bolag och e-handel. Sedan starten har Askås levererat e-handelsplattform och relaterade tjänster till Boråsföretaget som nu passerat 400 miljoner i omsättning. "Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Askås och har varit under lång tid, säger Magnus Dahlén på Care of Carl.
Samlad satsning av Underwear Sweden

Samlad satsning av Underwear Sweden

Bolaget Underwear Sweden har lanserat sin nya e-handel på Askås e-handelsplattform. I projektet samlas tre varumärken ihop under ett tak. Abecita, Salming och Swegmark kan nu handlas i en gemensam brandstore Swegmark.se.
Ny kommande lag om prisinformation

Ny kommande lag om prisinformation

Regeringen har föreslagit en rad lagändringar som ska ge ett starkare skydd för konsumenter, anpassat till en ökad digitalisering. Ändringarna görs med anledning av EU-regler på området.Bland annat innebär ändringarna att konsumenters rätt till information från näringsidkare utökas.
Askås söker sex nya medarbetare

Askås söker sex nya medarbetare

Nio medarbetare har anställts hittills i år och nu söks ytterligare sex personer som kan vara med på Askås fortsatta tillväxtresa. Den här gången ska applikationskonsulter och utvecklare för backend och frontend rekryteras.
Handelskammarpriset 2022 till Askås

Handelskammarpriset 2022 till Askås

Handelskammarpriset 2022 tilldelas Askås. Priset delades ut av Handelskammaren Värmland i samband med konferensen Affärsresan på Selma Spa i Sunne.
Askås Padel Open under bar himmel

Askås Padel Open under bar himmel

Att göra saker utanför arbetet är något vi uppmuntrar på Askås. Onsdag 18 maj var det återigen dags att arrangera Askås Padel Open och vi fick en härlig kväll med mycket skratt tillsammans.
Nails, Body & Beauty närmar sig 20 år

Nails, Body & Beauty närmar sig 20 år

Linda Gustafsson driver Nails, Body & Beauty från familjegården utanför Alingsås. För fem år sedan började hon söka en ny e-handelsleverantör och valet föll på Askås. – Eftersom jag driver min e-handel själv kände jag att jag behövde en kompetent partner som kunde ge mig stöd och support när det gäller tekniken, säger Linda.
Ny glittrande satsning med Bianca Ingrosso

Ny glittrande satsning med Bianca Ingrosso

Torsdag 5 maj, 08.00, öppnades de digitala dörrarna till Ani Jewels. Vännerna och entreprenörerna Bianca Ingrosso och Lovisa Worge fick därmed se sin gemensamma vision bli verklighet. Precis som när CAIA Cosmetics lanserades hösten 2018 har Askås fått förtroendet att leverera e-handelsplattformen.
Vi ses väl på D-Congress!

Vi ses väl på D-Congress!

Kom och träffa Askås och diskutera framtidens e-handel på D-Congress i Göteborg 28 april. Du hittar oss i monter G20:01.
Dags för Google Analytics 4

Dags för Google Analytics 4

1 juli 2023 stängs Googles analysplattform Universal Analytics. Därmed är det dags att uppgradera och komma igång med e-handelsspårning i Google Analytics 4.
Röyk siktar mot 100 miljoner med Askås

Röyk siktar mot 100 miljoner med Askås

Röyk tar sikte mot högre konvertering och dubblad omsättning tillsammans med Askås. "Vi har kunnat halvera laddtiderna i mobil jämfört med vår tidigare leverantör, säger marknadschefen Linus Zetterlund.
Jakobssons Möbler har flyttat till Askås

Jakobssons Möbler har flyttat till Askås

Ytterligare en e-handlare har lanserats på Askås e-handelsplattform. Det handlar om Jakobssons Möbler från Örebro som har god framtidstro för sin framtida försäljning online.
Dags för Askås 11

Dags för Askås 11

2020 lanserades Askås 10 med flera stora produktnyheter och förbättringar. Nu är det dags för ytterligare en större uppdatering.
Elekcig lanserad med Askås

Elekcig lanserad med Askås

Online-försäljning av e-cigaretter, nikotinfritt snus och alla tänkbara tillbehör är affärsidén för Eurobrands Distribution. Med Askås som leverantör lanserades nyligen sajten Elekcig och bolaget stärker därmed sin ställning på marknaden ännu mer.
Askås kan vinna Kommunikatörspriset

Askås kan vinna Kommunikatörspriset

31 mars delas Kommunikatörspriset i Värmland ut på Karlstads Universitet. Askås är en av tre kvarvarande kandidater som kan få det årliga priset.
Askås och Andreas fann varandra på Hotspot!

Askås och Andreas fann varandra på Hotspot!

Under Hotspot 2021 "träffades" Andreas Hortlund och Askås via ett digitalt möte. I dag är Andreas backend-utvecklare på Askås och han hoppas att fler följer i hans fotspår när årets Hotspot-mässa arrangeras.
Askås summerar nyhetsåret 2021

Askås summerar nyhetsåret 2021

Ännu ett år är snart till ända och vi har blickat bakåt genom Askås eget nyhetsflöde från 2021. Det bjuds på nya kunder, partnersamarbeten, nyrekryteringar och mycket annat.
God Jul och Gott Nytt År!

God Jul och Gott Nytt År!

Att summera det år vi snart lägger till handlingarna påminner på många sätt om sammanfattningen för ett år sedan. Även 2021 blev ett pandemi-år med restriktioner och utmaningar kopplade till Covid.
Askås stöttar Barncancerfonden

Askås stöttar Barncancerfonden

Askås stöttar Barncancerfondens arbete genom att köpa det stora julpaketet. Pengarna som skänks till Barncancerfonden går till forskning, utbildning, information och stödinsatser till drabbade barn och familjer.
SmartaSaker har nått ny nivå

SmartaSaker har nått ny nivå

2022 väntar nya satsningar för SmartaSaker med redesign, Askås Enterprise och etablering i Danmark och Finland.  – Det känns tryggt med Askås . Ni ger oss möjlighet att fortsätta göra bra affärer, säger VD Ella Stemme.
Succé för Askås Padel Open

Succé för Askås Padel Open

Den första upplagan av Askås Padel Open har avgjorts. Åtta grymma dubbel-konstellationer kämpade, svettades och hade kul ihop.
Askås laddar för Black Week

Askås laddar för Black Week

Black Week 2021 står för dörren och för Askås kunder är det därmed snart dags att lansera årets kampanjer och erbjudanden. Som vanligt kan e-handlarna räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.
Fyra Askås-kunder om Black Week

Fyra Askås-kunder om Black Week

God planering, förberedelser och att dra lärdomar av tidigare år. Det är något av det som kommer fram när vi frågar ett litet urval av våra kunder inför årets upplaga av Black Week.
Askås rekryterar ny VD

Askås rekryterar ny VD

Det värmländska techbolaget Askås med huvudfokus på utveckling av e-handelsplattformar för skandinaviska bolag är inne i en intensiv tillväxtfas. Nu rekryteras en extern VD för första gången. Värmlänningen Tord Larsson-Steen tillträder sin nya tjänst 10 januari.
Premiär för nya Askås.se

Premiär för nya Askås.se

Att bygga e-handelssajter är en naturlig del av jobbet på Askås. Att lansera en ny sajt där vi själva är i fokus sker mer sällan. Nu finns dock askas.se i en helt ny tappning.
CAIA vann årets D-Award

CAIA vann årets D-Award

Mikael Snabb, Bianca Ingrosso och hela gänget på CAIA har fått priset Årets D-Award.
Askås storsatsning fortsätter

Askås storsatsning fortsätter

20 medarbetare ska anställas under 2022, ett helt nytt kontor i Karlstad tas snart i bruk och tillväxten ska fortsätta uppåt. Det är den offensiva planen för den värmländska e-handelsleverantören Askås.
Teknikproffset växlar upp med Askås Enterprise

Teknikproffset växlar upp med Askås Enterprise

Teknikproffsets utveckling de senaste åren har varit snabb och imponerande. När deras tidigare e-handelsplattform blev för begränsad började sökandet efter en ny samarbetspartner.
Klarna och Askås vill leda utvecklingen

Klarna och Askås vill leda utvecklingen

Betalningsleverantören Klarna gör sina betalningsvillkor mer kundvänliga. Via Askås får du tillgång till Klarnas mångsidiga utbud av produkter och tjänster.
Programmerarens dag - Värd att fira!

Programmerarens dag - Värd att fira!

Den är kanske inte årets mest spektakulära högtid men det kanske den borde vara. Programmerarens dag lyfter fram betydelsen och möjligheterna med programmering.
Dubbelt upp för Beslag Online

Dubbelt upp för Beslag Online

I ett halvt sekel har moderbolaget sålt sina produkter via en lång rad svenska återförsäljare. 2016 lanserades e-handeln Beslag Online med försäljning till privatpersoner. Sedan dess har omsättningen dubblats från år till år och Askås har levererat e-handelsplattform.
Trimma din e-handel inför Black Week

Trimma din e-handel inför Black Week

Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Köpbarnvagn i ny design

Köpbarnvagn i ny design

Det närmar sig 20 år i branschen för Karlstad-baserade Köpbarnvagn. I förra veckan lanserades e-handeln i en ny design och efter ett på flera sätt händelserikt 2020 är företaget redo för tillväxt och ännu fler nöjda kunder.
VP Autoparts gasar med Askås

VP Autoparts gasar med Askås

Våren 2020 lanserades en ny e-handel med Askås som leverantör. I december gick bolaget live med en sajt för den amerikanska marknaden och i mars var det dags för lansering i Norge.
Tio år för

Tio år för "supportern" Christoffer

Det är tio år sedan Christoffer Eriksson tog på sig Askås-kostymen första gången och sedan dess har hans arbetsdagar fyllts av kontakter med kunder och nästan 11 000 lösta ärenden.
Sista dagen för Inga-Lena

Sista dagen för Inga-Lena

Fredag 18 juni gör Inga-Lena Djärv sin sista arbetsdag på Askås. När hon nu lämnar yrkeslivet bakom sig kan hon blicka tillbaka på tolv framgångsrika och äventyrliga år.
Warp speed för Proteinbolaget

Warp speed för Proteinbolaget

Hösten 2020 inleddes diskussionen. Proteinbolaget och Askås tog gemensamt beslutet om att inleda optimeringsprojektet ”Warp Speed”. Proteinblagets sajt skulle nå toppresultat i Core Web Vitals.
Nya momsregler från 1 juli

Nya momsregler från 1 juli

En ny omsättningströskel och förenklad momsredovisning för distansförsäljning till privatpersoner i andra EU-länder. Det är de stora förändringarna i och med de nya momsregler som trädde i kraft 1 juli.
Trimma din e-handel med Askås

Trimma din e-handel med Askås

Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Optimerad känsla med Abacus

Optimerad känsla med Abacus

En personlig, familjär och kvalitetsmedveten 30-åring. Denna beskrivning stämmer in på Abacus Sportswear som under våren lanserat e-handel med Askås som leverantör.
Askås - för stora och SMÅ

Askås - för stora och SMÅ

Skalbart, flexibelt och modulärt. Tre grundläggande egenskaper som gör att Askås e-handelsplattform är rätt val oavsett startpunkt, bransch och målsättning.
Ten Protection tar upp kampen

Ten Protection tar upp kampen

Skyddshandskar i premiumsegmentet med hållbarhetstänk och rättvisa tillverkningsvillkor. Detta är grundläggande byggstenar när Ten Protection lanserar e-handel med Askås.
Sportfiskeprylar bäst igen

Sportfiskeprylar bäst igen

När kunderna själva får säga sitt blir Sportfiskeprylar återigen bästa e-handlare inom sportsegmentet i Pricerunners årliga granskning.
Nå kunderna med Askås och CDON

Nå kunderna med Askås och CDON

Kopplingen mellan Askås och CDON Marketplace gör att du snabbt och enkelt kan nå miljontals nya kunder och testa dina produkter på övriga nordiska marknader.
Askås anställer

Askås anställer "fotbollslag"

Askås genomför den största enskilda satsningen någonsin. Elva nya medarbetare har rekryterats för att möta efterfrågan från branschen.
Ny spelplan för annonsering

Ny spelplan för annonsering

Apples nya regler för spårning förändrar spelplanen för annonsering, inte minst via Facebook och Instagram. Vad kan du som e-handlare göra för att rusta dig inför framtiden?
Utveckling, optimering och säkerhet

Utveckling, optimering och säkerhet

2021 satsar vi ännu mer resurser på Askås interna utvecklingsgrupp. Fokus är att jobba brett med att göra e-handelsplattformen än mer stabil, funktionsrik och optimerad.
Närodlat arbete från Askås

Närodlat arbete från Askås

Webbutvecklare Philip Heimer är en av flera medarbetare på Askås som kan sorteras in i kategorin hemvändare. 2019 flyttade han hem igen och nu är han en del av ett företag i stark tillväxt.
Hållbart för SmartaSaker

Hållbart för SmartaSaker

SmartaSaker checkar av de flesta boxarna när det gäller hållbarhetstänkande. Klimatkompenserade transporter, kvalitetsprodukter, miljövänligt emballage och grön drift via Askås och GleSYS.
Daniel om resan med Askås

Daniel om resan med Askås

Daniel Askås har varit med under 18 år av Askås spännande tillväxtresa. I dag fyller han 40 och resan fortsätter
Grön drift med GleSYS och Askås

Grön drift med GleSYS och Askås

Hållbarhet och miljötänkande blir en allt viktigare faktor i den tuffa konkurrensen om e-handelskunderna. Med Askås som leverantör och GleSYS som driftpartner bidrar din e-handel till att minska utsläppen av koldioxid.
Lyft med Askås Baspaket

Lyft med Askås Baspaket

När du vill komma igång snabbt till en låg kostnad. Då är Askås Bas helt rätt lösning för dig. Vårt baspaket är prisvärt, funktionsrikt och en riktigt bra start på en långvarig och framgångsrik e-handelsresa.
Rivstart för Mr Cake

Rivstart för Mr Cake

I september tog Roy Fares och hans företag Mr Cake beslutet att expandera online. Tre månader senare lanserades en ny e-handel med Askås som plattforms-leverantör.
God Jul från Askås

God Jul från Askås

2020 går mot sitt slut och det är ett speciellt och historiskt år vi kan sammanfatta. På Askås vill vi önska alla våra kunder, partners och övriga "kompisar" en God Jul och Gott nytt år.
Vi välkomnar Glitter som ny kund!

Vi välkomnar Glitter som ny kund!

1992 öppnade Glitter sin första butik och under åren sedan dess har bolaget byggt ett riktigt starkt varumärke och nått en ledande position. Nyligen lanserades den nya e-handel med Askås som plattformsleverantör.
BRL levererade med Askås Enterprise

BRL levererade med Askås Enterprise

Ökad efterfrågan under längre tid, fler hemleveranser och riktigt hög kundnöjdhet. BRL Electronics ser tillbaka på Black Week med mängder av goda erfarenheter i bagaget.
Dubblad försäljning för SoffaDirekt

Dubblad försäljning för SoffaDirekt

Nytt arbetssätt, dubblad omsättning och en sajt som levererade fläckfritt. Så summerar Jessica Egman på SoffaDirekt årets Black Week.
Cookie Manager och nya kopplingar

Cookie Manager och nya kopplingar

Med ACM – Askås Cookie Manager har du alla möjligheter att leva upp till de bestämmelser som är gällande i GDPR.
Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store är en växande kraft att räkna med i sin bransch och nyligen blev bolaget första helt nya kund att lanseras med Askås Enterprise.
Fullt fokus på Black Week

Fullt fokus på Black Week

Årets hetaste försäljningsperiod står för dörren och Askås stärker upp organisationen för att ge kunderna förutsättningar att förverkliga sina planer.
Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar är Sverige bästa e-handel i sportsegmentet. Det slås fast i Pricerunners årliga bedömning av branschen.
Frontend med Jennifer och Caroline

Frontend med Jennifer och Caroline

Träffa Jennifer Nilsson och Caroline Lindström, två av Askås rutinerade frontend-utvecklare. Här berättar de om designprojektet inför lanseringen av vår kund Max Gaming 2020.
Årets e-handelsprestation till CAIA

Årets e-handelsprestation till CAIA

I november 2018 lanserade CAIA Cosmetics sin nya e-handel på Askås plattform. I förra veckan fick VD Mikael Snabb pris för Årets e-handelsprestation i Sverige.
Budbee Box med Askås integration

Budbee Box med Askås integration

Vi kan nu erbjuda en integration till nya Budbee Box som ger utökad valfrihet för slutkonsumenterna. Läs mer om tjänsten och Budbees kompletta erbjudande.
Max Gaming mot nya rekord

Max Gaming mot nya rekord

MaxGaming satsar vidare i Norden och globalt. Tillväxten ska ske med Askås Enterprise. Askås mest kraftfulla, funktionsrika och driftsäkra e-handelslösning.
Askås erbjuder koppling till Adyen

Askås erbjuder koppling till Adyen

Med Askås integration till Adyen kan du erbjuda hundratals olika betalsätt och öka din konvertering i länder över hela världen.
2020 en succé för Askås kunder

2020 en succé för Askås kunder

E-handelsbranschen har stått sig väl under 2020. Den samlade försäljningen för Askås hundratals anslutna e-handlare har ökat med 1,7 miljarder kronor under året.
Stark växtkraft hos Impecta

Stark växtkraft hos Impecta

Impecta Fröhandel har haft en stark och stabil utveckling under många år. Målet för 2020 var ambitiöst när det sattes och allt tyder på att visionen kommer överträffas med bred marginal.
ICANIWILL växer i rekordfart

ICANIWILL växer i rekordfart

Markant försäljningsökning under hela 2020 och fantastiska siffror i juli. För ICANIWILL, Askås-kund sedan i höstas, har detta speciella år inneburit att tillväxten har accelererat.
Hajk vill bli din natur-guide

Hajk vill bli din natur-guide

Hållbara och snygga outdoor-kläder för vardagliga naturupplevelser – det är grundtanken med det färska bolaget Hajk som startat e-handel med Askås.
Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Tillväxt har länge varit vardag för Proteinbolaget. Nu fokuserar man på lönsamhet och nyligen lanserades siten på Askås Enterprise, vår mest kraftfulla paketering.
Ny lag för online-betalningar

Ny lag för online-betalningar

Betalning med kredit får inte visas först eller vara förvalt när e-handelskunderna ska betala. Detta blir verklighet i och med den nya lag som träder i kraft 1 juli.
Succé för Askås Enterprise

Succé för Askås Enterprise

1 mars lanserades Askås 10 med den nya paketeringen Enterprise. Mottagandet från nya och befintliga kunder har varit fantastiskt.
Impecta om Corona

Impecta om Corona

Impecta som är Sveriges ledande e-handlare gällande fröer har haft rejäla försäljningsökningar under Corona-krisen. Att människor stannar upp och spenderar mer tid hemma är sannolikt en orsak till detta.
Layered om Corona

Layered om Corona

Rekordförsäljning i mars men problem med logistik och producenter som har stängt ner. Så ser Hanna Stråhle, CMO på inredningsföretaget Layered på nuläget och framtiden i dessa Corona-tider.
Alva om Corona

Alva om Corona

Alexander Hars VD på Alva lyfter fram att det just nu finns viktigare saker än det egna företagandet och försäljning att fokusera på i första hand under dessa Corona-tider.
Spelexperten om Corona

Spelexperten om Corona

Vissa branscher går bättre än andra i tider av oro och kriser. Brädspel verkar definitivt vara något som lockar många för närvarande. Spelexperten.com slår försäljningsrekord och har minst sagt fullt upp.
Bangerhead om Corona

Bangerhead om Corona

Thomas Grabe på skönhets-aktören Bangerhead har dubbla känslor för närvarande. Det egna bolaget går riktigt bra men situationen i stort kommer att bli tuff för enskilda företagare och för Sverige som land.
Lyft med Askås och Google

Lyft med Askås och Google

Askås har stöd för alla möjligheter som Google erbjuder och vi hjälper självklart till med att få din e-handel rätt ”utrustad” när du vill komma igång.
Askås kunder om Corona-krisen

Askås kunder om Corona-krisen

Vi har tagit tempen på ett antal kunder. Hur hanterar de vardagen, hur kommunicerar de med sina kunder och vilka blir de långsiktiga följderna av Corona-krisen.
Askås - Frakter och logistik

Askås - Frakter och logistik

Med Askås som leverantör får du en plattform med mångsidig funktionalitet gällande frakter och logistik. Vi har även kopplingar till ledande logistikföretag och tjänster som branschen i stort erbjuder.
Moobil tänker nytt om mobiler

Moobil tänker nytt om mobiler

En förmedlingstjänst för begagnade mobiler med hållbarhet som nyckelord. Det är idén bakom Moobil.se. Mathias Winberg och Jonas Lundqvist är grundare och Askås levererar e-handelsplattform.
Kontinuitet  i Corona-tider

Kontinuitet i Corona-tider

I dessa Corona-tider har vi sett över våra rutiner och arbetssätt med syfte att minimera risker och bibehålla samma höga kvalitet på våra tjänster och produkter som alltid.
Askås laddar för D-Congress

Askås laddar för D-Congress

Torsdag 5 mars skickar vi en styrka till D-Congress. "Vi ser fram emot att få träffa massor med partners, våra kunder och andra e-handlare", säger Askås marknadschef Peter Smersfeldt.
Sveriges snabbaste e-handel

Sveriges snabbaste e-handel

Askås 10 Enterprise levererar marknadsledande site-speed, blixtsnabb produktlistning, filtrering och sökfunktionalitet.
Ny butik för Svenska Gummihuset

Ny butik för Svenska Gummihuset

I början av 2018 började Svenska Gummihuset att leta efter en ny plattformsleverantör. Valet föll på Askås och nyligen lanserades en helt ny sajt som ska ta däckleverantören in i framtiden.
Sportfiskeprylar firar tio år

Sportfiskeprylar firar tio år

Det var ett fantastiskt år för oss och vi spräckte 100-miljonersvallen för första gången, säger Nicklas Jonsson, delägare och VD på Sportfiskeprylar som firar 10 år med Askås.
Askås tar täten i prestanda-racet

Askås tar täten i prestanda-racet

1 mars lanseras Askås 10 - den senaste versionen av Askås e-handelsplattform. En av flera nyheter är paketeringen Askås Enterprise med Askås Product Engine.
Desenio växer med Askås

Desenio växer med Askås

Desenio har länge varit ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. Den fortsatta tillväxten sker med nya plattformen Askås 10 Enterprise som grund.
Vi laddar för Hotspot!

Vi laddar för Hotspot!

I morgon är det återigen dags för Hotspot på Karlstads Universitet. Askås finns såklart på plats för att prata med studenter och framtida medarbetare.
Kundkommunikation med Bengans

Kundkommunikation med Bengans

Att kommunicera med kunderna på rätt sätt är en given ingrediens i ett lyckat e-handelskoncept. Bengans Skivbutik använder sig av Askås Marketing Automation.
Kockums startade nytt med Askås

Kockums startade nytt med Askås

Askås är en leverantör som bryr sig om oss, vi är inte bara en i mängden. Det vi vill kunna göra, det löser Askås. Det är en trygghet, säger Robert Turanji som startade e-handel med Askås 2018.
Spelexperten lyfter med Askås

Spelexperten lyfter med Askås

I tio år har Mattias Gladh och hans kollegor drivit Spelexperten.com i rätt riktning. Under 2019 har utvecklingen tagit fart riktigt ordentligt och nu tar man sikte mot nya marknader.
Bra 2019 för Layered

Bra 2019 för Layered

Ökad försäljning och höjd lönsamhet blev det positiva utfallet för Askås-kunden och inredningsföretaget Layered under 2019.
2010 i backspegeln

2010 i backspegeln

Vi har gjort en översiktlig genomgång av det minst sagt intensiva 2010-talet. Vad har det snackats om, vilka trender har kommit och gått och hur har Askås utvecklats de senaste tio åren.
God Jul & Gott nytt år

God Jul & Gott nytt år

Ännu ett år har passerat och denna gång markerar nyårsafton även slutet på det gångna decenniet.
The Case Factory lanserad med Askås

The Case Factory lanserad med Askås

2019 lanserades en ny e-handel på Askås e-handelsplattform. Det handlar om The Case Factory som säljer mobilskal i läder av högsta kvalitet.
Kyrkogårdsvandring.se växer

Kyrkogårdsvandring.se växer

Säffle var först ut och nu har Hammarö pastorat och kyrkogårdsförvaltning också blivit en del av projektet Kyrkogårdsvandring.se.
Askås laddar för Black Friday

Askås laddar för Black Friday

Black Friday är snart här igen och det laddas för fullt hos e-handlarna, hos slutkunderna och även hos oss på Askås.
Supporten inför Black Friday

Supporten inför Black Friday

Som vanligt när Black Friday närmar sig förbereder vi oss mentalt och organisatoriskt här på Askås. I centrum för vår beredskap finns såklart vår supportavdelning.
Driften i fokus för Bangerhead

Driften i fokus för Bangerhead

I dag är Bangerhead en av Nordens ledande återförsäljare av hår- och skönhetsprodukter. Askås har levererat funktion, form och inte minst stabilitet sedan starten.
ICANIWILL har flyttat till Askås

ICANIWILL har flyttat till Askås

I början av november lanserade ICANIWILL en ny sajt på Askås e-handelsplattform och målsättningen är tillväxt och stark utveckling på en global marknad.
Svea fortsätter utvecklas

Svea fortsätter utvecklas

För två år sedan lanserade Svea sin mångsidiga checkout och bolaget har sedan dess på allvar tagit upp kampen om betalningar online.
Land Shopping har lanserats

Land Shopping har lanserats

Efter ett intensivt och ambitiöst projekt lanserades Landshopping.se – en e-handel på Askås plattform på måndagen.
Stor succé för Askås E-handelsdag

Stor succé för Askås E-handelsdag

Anders Borg som keynote speaker, rekord i antalet utställare och en avslappnad skön stämning. Askås e-handelsdag togs emot väl av alla inblandade.
Askås i medvind bjuder till fest

Askås i medvind bjuder till fest

På torsdag bjuder e-handelsleverantören Askås in partners, kunder och föreläsare till en intensiv dag på Medborgarhuset.
Specter och Askås blickar framåt

Specter och Askås blickar framåt

Fler än 1000 kunder över hela Sverige använder Specters webbaserade affärssystem. 17 oktober är Specter en av många utställare på Askås E-handelsdag 2019.
Avarda vill lyfta e-handlarna

Avarda vill lyfta e-handlarna

Askås och betalningsleverantören Avarda har ett givande partnerskap med en nära relation till kunderna, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat arbetssätt.
DIBS gräver guld i Värmland

DIBS gräver guld i Värmland

På Askås E-handelsdag 17 oktober kommer DIBS ta täten som Guldsponsor till arrangemanget. – Vi ser verkligen fram emot många bra diskussioner under dagen, säger Patrik Müller.
Nå fler med Askås och CDON

Nå fler med Askås och CDON

Att sälja via en extern marknadsplats är ett sätt att snabbt nå en större kundgrupp. CDON Marketplace är den ledande marknadsplatsen i Norden med omkring 2100 anslutna handlare.
Starkt första år för Alva

Starkt första år för Alva

Högkvalitativa sängkläder med omtanke om människor och miljö i alla led. Det är grunden för Göteborgsföretaget Alva som nu firar ett lyckat första år.
Snabbt och hållbart för Airmee

Snabbt och hållbart för Airmee

2016 såg Airmee dagens ljus och utvecklingen sedan dess har varit minst sagt spännande. Idag levererar logistikföretaget produkter snabbt, effektivt och hållbart i Sveriges tre största städer
Trosa möbler siktar uppåt med Askås

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.
Askås fortsätter expandera

Askås fortsätter expandera

Första halvåret 2019 går till historien för e-handelsleverantören Askås. Inflödet av nya kunder, omsättning och antalet nyanställningar slår alla rekord. – Hittills har 2019 överträffat alla förväntningar, säger Peter Smersfeldt.
Lyckad start för Sängvaruhuset

Lyckad start för Sängvaruhuset

3 april 2019 lanserade Sängvaruhuset Elgen sin nya e-handel på Askås plattform. Därmed togs ett nytt, spännande steg för det anrika och framgångsrika företaget.
CAIA tar klivet ut i världen

CAIA tar klivet ut i världen

I november lanserade CAIA Cosmetics sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Nu har ett halvår passerat och företaget har tagit klivet ut på en global marknad.
GleSYS och Askås sköter driften

GleSYS och Askås sköter driften

Askås mångåriga driftpartner GleSYS är en aktör som ständigt ligger i framkant och bolaget kan möta alla de högt ställda krav på drift och hosting som svenska e-handlare har idag och i framtiden.
Askås stöttar Säffle Stadslopp

Askås stöttar Säffle Stadslopp

Lördag 25 maj är det återigen dags för Säffle Stadslopp med allt vad det innebär. Sedan starten 2012 har Askås varit en avgörande del som huvudsponsor till arrangemanget och detta gäller även i år.
Kils Slakteri rustar för framtiden

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kött från lokala, värmländska gårdar. Sylt, kryddor, ostar och högklassiga charkuterier. Detta är en del av utbudet när Kils Slakteri möter kunderna i sin nylanserade e-handel.
Tack för stödet under Spin of Hope

Tack för stödet under Spin of Hope

För två veckor sedan arrangerades Spin of Hope på en mängd platser runtom i Sverige. Nu är summeringen gjord och Askås deltagande bidrog med 9 400 kronor till insamlingen.
Anders Borg till  E-handelsdagen

Anders Borg till E-handelsdagen

Digitala trender och framtidsspaningar, globalisering och den makroekonomiska utvecklingens påverkan på svenska företag och politiker. Anders Borg är klar som huvudtalare på Askås E-handelsdag 17 oktober.
Askås cyklar för Barncancerfonden

Askås cyklar för Barncancerfonden

Sedan 2009 har Barncancerfonden arrangerat Spin of Hope och utfallet har förbättrats för varje år. 2018 samlades mer än 6,5 miljoner kronor in.
Care of Carl och Skincity Topp 5

Care of Carl och Skincity Topp 5

Nyligen presenterade IDG.se sin årliga rankning över Sveriges bästa e-handlare och två av fem i toppen jobbar med Askås som leverantör - Skincity och Care of Carl.
Dags för årets D-Congress

Dags för årets D-Congress

D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg är en given höjdpunkt och ett skönt vårtecken för oss på Askås. Detta år är vi plats med en rekordstor delegation för att nätverka och prata om dagens och framtidens e-handel.
Desenios segertåg fortsätter

Desenios segertåg fortsätter

Efterfrågade produkter, fokus på en personaliserad kundupplevelse och geografisk expansion. Framgångsreceptet för Desenio sedan resan tog sin början på allvar för fem år sedan och tillväxten fortsätter kraftigt uppåt.
Bingo Rimér valde Askås

Bingo Rimér valde Askås

Fotograf, konstnär och entreprenör. Bingo Rimér är en person ständigt i rörelse och på väg framåt. Sedan december kan han skriva in e-handlare på visitkortet.
Askås söker  nya medarbetare

Askås söker nya medarbetare

Tillväxten fortsätter och för att möta den positiva utvecklingen vill vi göra omfattande personalrekryteringar. Vi söker nu fem nya medarbetare – två backend-utvecklare, frontend-utvecklare, projektledare och säljare.
E-handel möter kulturhistoria

E-handel möter kulturhistoria

Nyligen lanserade Askås ytterligare en sajt och denna gång handlar det inte alls om försäljning. Kund är Säffle Pastorat och innehållet på sajten är gravplatser och fängslande levnadsberättelser.
Askås-familjen växte under 2018

Askås-familjen växte under 2018

En summering av det gångna året är alltid trevligt här på Askås. Inte minst med tanke på att vi har fått fler "kompisar" i vår e-handelsvärld. 25 nya kunder startade e-handel på Askås e-handelsplattform under 2018.
Peter Smersfeldt ny marknadschef

Peter Smersfeldt ny marknadschef

Askås går in i 2019 med en ny sälj- och marknadschef. Peter Smersfeldt har jobbat på Askås i fyra år och framöver kommer han fokusera fullt ut på att skapa fortsatt tillväxt och framgång för Askås och våra kunder.
Tack för ett fantastiskt 2018

Tack för ett fantastiskt 2018

Snart dags för lite välbehövlig julledighet för oss allihop. Vi vill verkligen passa på att tacka alla härliga kunder, nya som gamla och såklart alla våra betydelsefulla partners.
Bangerhead och Askås firar 10 år!

Bangerhead och Askås firar 10 år!

Det har passerat ett decennium sedan Bangerhead startades och det var Askås som från första början levererade e-handelsplattformen. – Vi är nöjda med att vi valde Askås för tio år sedan och har aldrig sett en anledning till att byta, säger Thomas Grabe.
Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Långsiktigt varumärkesbyggande och tydligt fokus på att få in fler kunder. SoffaDirekt har jobbat målmedvetet det senaste året och när Black Weekend nu summeras syns effekterna . Trafikrekord på sajten och ett massivt försäljningsrekord under perioden.
Succé när CAIA Cosmetics lanserades

Succé när CAIA Cosmetics lanserades

10.00 på tisdag förmiddag gick startskottet. Bianca Ingrossos nya makeup-märke CAIA Cosmetics öppnade dörrarna och intresset var rekordstort.
Askås 9 har lanserats - en plattform för alla

Askås 9 har lanserats - en plattform för alla

Askås 9 är här. En e-handelsplattform som gör jobbet för alla. Prisvärd och funktionsrik redan i sitt grundutförande. Kraftfull, mångsidig och gränslös även för storsatsande e-handlare.
Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget har varit kund till Askås sedan 2014. Utvecklingen sedan dess har gått snabbt uppåt. 2017 omsattes 50 miljoner och tillväxten fortsätter. Nyligen prisades Proteinbolaget som Årets Gasellföretag i Örebro län.
Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Nu lanserar Bianca Ingrosse det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.
Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Askås-kunden Winn Scandinavia kan blicka tillbaka på ett intensivt och positivt år. Företagsförvärv, två nya sajter och ett intåg på den norska marknaden. Nu tar Marcus Kindbom och hans kollegor ett djupt andetag och siktar på fortsatt tillväxt.
Tillverkningen igång på Kockums Jernverk

Tillverkningen igång på Kockums Jernverk

Det är ett halvt sekel sedan Kockums Jernverk stängde ner tillverkningen av produkter i emaljerat stål. Kockums produkter kan nu återigen köpas av återförsäljare och i en nylanserad e-handel som Askås levererar.
Tillväxt men ökad konkurrens

Tillväxt men ökad konkurrens

Det fortsätter uppåt för den samlade svenska e-handeln. Samtidigt finns det utmaningar att möta och en allt tuffare konkurrens från stora utländska aktörer. Det visar rapporten Svensk E-handel 2018 som presenteras av DIBS.
Askås marknadsför Värmland

Askås marknadsför Värmland

När Handelskammaren Värmland träffar framtida arbetstagare i Stockholm ligger fokus på betydligt mer än så. Ett levande näringsliv finns också. Askås är ett av företagen som kommer vara på plats.
Simon och Erik senaste nyförvärven

Simon och Erik senaste nyförvärven

Askås fortsätter att förstärka på personalsidan. Den här gången har vi rekryterat personal till supportavdelningen och design-gänget. Simon Blanck ansluter till supporten och Erik Lindow ska jobba med frontend-utveckling.
Alva vill leverera högklassig nattsömn

Alva vill leverera högklassig nattsömn

Exklusiva, stilrena och högkvalitativa sängkläder. Ekologiskt tillverkade och med indiska bomullsbönders bästa som en tydlig målsättning. Detta är affärsidén Alva som nyligen lanserade sin e-handel på Askås plattform.
Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

14 juni lanserades Rydbergs Ur sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Familjeföretaget som sådant hade då existerat i 114 år och det är nu fjärde generationen som driver verksamheten.
Växjö Elektriska satsar med Askås

Växjö Elektriska satsar med Askås

Det anrika belysningsföretaget Växjö Elektriska har medvind för närvarande. Bolagets bägge butiker, i Växjö och i Stockholm, går riktigt bra och nyligen lanserades den nya e-handel på Askås e-handelsplattform.
Instagram shopping äntligen i Sverige

Instagram shopping äntligen i Sverige

Shopping på Instagram har länge varit ett begrepp men än så länge inte en verklig möjlighet för svenska e-handlare. Nu har möjligheterna att faktiskt bedriva direkt försäljning via bild-appen realiserats fullt ut.
Stark framtidstro hos e-handlarna

Stark framtidstro hos e-handlarna

Stark optimism bland Sveriges e-handlare men vikande framtidstro hos fysiska butiker. Detta är en slutsats utifrån Svensk Handelsbarometer som för första gången mäter förväntningarna för e-handelsbranschen.
Bästa D-Congress någonsin

Bästa D-Congress någonsin

D-Congress 2018 blev som vanligt en intensiv dag fylld av samtal, möten och blickar mot framtida samarbeten. För oss blev mässan ett kvitto på att vårt varumärke och vår produkt finns på en nivå som inger förtroende.
Care of Carl och Skincity i framkant

Care of Carl och Skincity i framkant

Care of Carl på plats nummer 1 och Skincity på topp tio. Två Askås-kunder som lyfts fram som föregångare och stilbildare i e-handelsbranschen när IT-sajten IDG presenterar sin årliga ranking över Sverige e-handlare.
Askås laddar för D-Congress

Askås laddar för D-Congress

Det har blivit en årlig och god tradition. Askås deltagande på D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg fortsätter även 2018. Vi kommer finnas på plats med en sextett redo för spännande möten och givande samtal.
Askås tar täten i Säffle Stadslopp

Askås tar täten i Säffle Stadslopp

Askås system används för handel i hela världen. Samtidigt är vår värmländska identitet viktig och vi vill på olika sätt bidra till en god utveckling på hemmaplan. Ett exempel är är vårt samarbete med Säffle Stadslopp.
Askås vill träffa dig på Hotspot!

Askås vill träffa dig på Hotspot!

Onsdag 14 februari är det återigen dags för Hotspot på Karlstad Universitet. Produktiva möten mellan studenter och arbetsgivare är tanken med rekryterings-mässan. Askås är som vanligt med som utställare.
Rivstart på 2018 för Askås

Rivstart på 2018 för Askås

Nya projekt, nya kunder och omfattande utveckling av produkter och tjänster. 2018 har rivstartat för e-handelsleverantören Askås. Stark tillväxt med god lönsamhet under fjolåret ska fortsätta även detta år, det är planen.
Sportfiskeprylar är på hugget

Sportfiskeprylar är på hugget

E-handelsbranschen ger utan tvekan möjligheter till snabb tillväxt och god lönsamhet för verksamheter som spelar sina kort rätt. Sportfiskeprylar är en Askås-kund som verkligen kan blicka tillbaka på ett framgångsrikt och intensivt 2017.

Viktig information rörande Google Shopping och SSL

Askås har nyss underrättats om nya policyregler från Google rörande Google Shopping. Den viktigaste policyförändringen rör hanteringen av personnummer som inom kort måste skickas krypterat från besökarens webbläsare till internetbutiken.För dig som använder Google Shopping innebär det att kommunikationen till och från din butik måste krypteras med ett SSL-certifikat (HTTPS). Certifikatet måste av tekniska skäl ligga i hela butiken.

Starta e-handel i fler länder

Att expandera sin e-handel till flera länder brukar vara något som intresserar de flesta e-handlarna. I den här artikeln tar vi upp några saker som kan vara bra att tänka på inför en eventuell utlandslansering.

Extra öppettider över helgen!

På fredag 27/11 är det Black Friday, och på efterföljande måndag 30/11 är det Cyber Monday. För många av våra kunder är detta förstås en av de viktigaste helgerna på året, och startskottet på julhandeln.

Få fler kunder med Askås Leads!

Varje dag har du besökare i din e-handel som inte ger försäljning. Du har gjort allting rätt, men något får dem att tveka. Askås Leads hjälper dig att fånga upp dessa besökare.

Kodakademin utsett till Årets digitala verksamhet

Under en bankett på DigIT Värmland i Karlstad den 29 april vann projektet Kodakademin pris för Årets digitala verksamhet! Projektetet drivis på ideell basis och syftar till att lära barn och ungdomar att programmera.

Askås fortsätter växa och söker fem nya medarbetare!

Knappt har vi på Askås hunnit stänga ett mycket framgångsrikt 2014, med stadig tillväxt och sex nya medarbetare ombord, innan det är dags att rivstarta 2015 med att utannonsera fem lediga, och mycket spännande, tjänster. Så om du är sugen på att jobba hos Värmlands mest erfarna och genuina expertföretag inom e-handel så ska du läsa vidare!

Jonas Askås i regionfinal för EY Entrepreneur Of The Year 2014

Drygt 870 entreprenörer i Sverige nominerades i år till utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year 2014. Av dessa utvaldes ett fåtal till regionfinaler baserat på sex olika kriterier i en intervjuprocess. En av dessa var Jonas Askås som igår kväll fanns på plats i Västerås på en pampig och spännande regionfinal. Jonas fick se sig slagen på mållinjen av värdiga motståndare den här gången.

Nu startar Kodakademin Säffle – där barn och unga kan lära sig programmera

Intresset för datorer, surfplattor och modern teknik är rekordhögt bland barn och ungdomar. Samtidigt saknas bra möjligheter att lära sig att skapa på dem – istället för att bara använda dem. Askås I&R och Säffle kommun tar därför tillsammans initiativ till att starta Kodakademin.

Gymgrossisten lanserar Gymsector.com för EU-marknaden

Vi vill gratulera vår fina kund Gymgrossisten till lanseringen av Gymsector.com för EU-marknaden. Lanseringen innebär att Gymgrossistens sortiment numera finns på 22 nya marknader inom EU. Teknik som vanligt levererat av Askås!

Askås lanserar ny design och struktur för Gula Katten

Gula Katten är en av vår duktiga och snabbt expanderande kunder. Igår lanserade vi tillsammans med Gula Katten en ny design, struktur och navigering på www.gulakatten.se. Vi tackar för det goda samarbetet och önskar lycka till med det nya siten. Om du söker kontorsmaterial, passa på och besök siten!

Köpbarnvagn.se med ny design

Köpbarnvagn i Karlstad AB lanserade i mars en uppfräschad design på sin e-handelsbutik Köpbarnvagn.se.

Lansering av Sales Triggers och nya funktioner för sökmotoroptimering

Med Sales Triggers skapar du e-postutskick som med automatik skickas ut till rätt kunder vid rätt tillfälle. Modulen är lika lättanvänd som den är kraftfull och den kan lyfta din e-handel till helt nya nivåer. Med Askås nya modul Hantering av omdirigeringar får du enkelt en överblick över inaktuella länkar som markerats som s.k. 404-sida, och du har också möjlighet att styra om den.

Askås stöttar Musikhjälpen!

I år stöttar vi Musikhjälpens insamling 2013 som är på temat ”Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet” genom att auktionera ut ett komplett webbshopspaket till ett värde av ca 50 000 kr.

Google Shopping introduceras i Sverige!

Idag lanserar Google sitt nya annonsformat Google Shopping. Google Shopping har redan funnits internationellt i flera år, och nu har turen kommit till Sverige. Som vanligt är vi på Askås snabba med att ta till oss nyheter som vi tror kan hjälpa dig att bli en ännu mer framgångsrik e-handlare.

Nu lanseras Askås 8!

Efter snart ett år av dedikerad produktutveckling lanserar vi vårt nya e-handelskoncept: Askås 8. Lanseringen bygger på över 15 års utveckling, 1000-tals delversioner och erfarenhet från många hundra kundprojekt. Askås 8 är den största uppdateringen vi någonsin gjort. Förväntningarna på lanseringen är med andra ord höga bland båda anställda, kunder och partners.

Askås Gasellföretag för tredje året i följd

För tredje året i följd har Askås utsetts till ett av Värmlands mest snabbväxande företag av Dagens Industri. Med en tillväxt på 160% under 2012 marscherar Askås vidare i tätskiktet bland svenska specialistföretag inom e-handel. Med den största produktlansering på många år runt hörnet står företaget mycket väl rustat för ytterligare tillväxt framöver.

Lyckad betatestning av Askås 8

Efter en intensiv period av utveckling, betatestning, justeringar och ytterligare tester närmar vi oss nu lanseringen av Askås 8 med stormsteg. Under sommarmånaderna har ett drygt trettiotal betatestare utvärderat den nya e-handelsplattformen - Askås 8. Många värdefulla synpunkter och idéer har kommit in som ytterligare har förbättrat ett system som var riktigt bra från början.

Askås lanserar ny design för skönhetsportalen Bangerhead

Bangerhead är en av landets absolut mest framstående näthandel inom hårvård och skönhet. Askås I&R har sedan 2008 haft förmånen att leverera system och tjänster för deras framgångsrika e-handel. Det senaste stora utvecklingsprojektet är lansering av helt ny grafisk design för att ytterligare stärka Bangerheads position som en ledare på marknaden.

Askås utvecklar mobil plattform för Gymgrossisten

Askås I&R har de senaste månaderna haft nöjet att utveckla en mobil e-handelsplats för sin kund Gymgrossisten, som ingår i e-handelsgruppen CDON Group. Askås har erbjudit sina kunder kostnadseffektiva och standardiserade mobila e-handelslösningar sedan flera år tillbaka. Gymgrossistens mobila plattform är dock det överlägset mest omfattande projekt med fokus på mobil e-handel som Askås tagit sig an och det stärker ytterligare Säffleföretagets position som en av landets starkaste leverantörer av produkter och tjänster för gränslös e-handel.

Hugos Herr i ny kostym från Askås

Sedan länge har Hugos Herr varit en väletablerad och mycket omtyckt butik i Karlstad, och för några år sedan tog de tillsammans med Askås steget ut i internethandeln. Nu har internetbutiken fått en total make over och bjuder på en ännu bättre kundupplevelse.

Snart lanseras Askås 8 - En ny upplevelse för e-handlare!

Under vintern och våren har vi på Askås arbetat med att utveckla en helt ny version av Askås Internetbutik – en version som tar ett rejält språng framåt avseende allt från gränssnitt till handhavande.

Askås huvudsponsor för Säffle stadslopp

Den 25 maj är det återigen dags för Säffle stadslopp, ett roligt lopp två varv genom centrala Säffle. Självklart är Askås med och sponsrar igen!

Askås I&R har kreditbetyget AAA (Trippel-A)

Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. Bland annat krävs att företaget omsätter mer än 2 miljoner, har varit verksamt i minst 10 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt.

Duni nysatsar med webbshop från Askås

Varumärket Duni säljs på över 40 marknader och är en ledande leverantör av produkter för dukning och take away. Nu gör Duni en satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.

E-handelsexperten Lars Svensson till Askås

Från och med idag arbetar Lars Svensson som operativ chef på Askås. Lars kommer närmast från rollen som marknadschef på Gymgrossisten.com. De senaste åtta åren har han arbetat nära tillsammans med Askås som kund, och kommer tillföra ny värdefull e-handelskunskap.

SKL ingår avtal med Askås

Askås har fått i uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, att ta fram en specialanpassad e-handelslösning för distribution och försäljning av fysiska trycksaker samt elektroniska dokument.

Kundlojalitet i praktiken

Jonas Karlsson, mångårig e-handelsexpert på Askås berättar om kundlojalitet och hur detta kan förverkligas inom e-handel.

Yogabutiken MiGuru lanserar i Norge och Danmark

Yogabutiken MiGuru som använder Askås e-handelslösning lanserar i både Norge och Danmark. Det är ytterligare ett tecken på att den svenska e-handeln internationaliseras. Norden håller på att bli en hemmamarknad även för mindre e-handlare.

Hobbex med ny webbshop levererad av Askås

Hobbex grundades 1961 och är i dag en ledande distributör och försäljare av fritidsprodukter inom ett antal olika produktområden. Nu lanserar de ny e-handel med Askås som teknisk leverantör.

Röhnisch med ny webbshop levererad av Askås

Röhnisch är ett svenskt familjeföretag som gör träningskläder för kvinnor. Kollektionerna säljs i 24 länder och bolaget växer stadigt. Nu gör de en stor satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.

Askås ingår samarbete med Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF)

Askås har fått i uppdrag att ta fram ny e-handelslösning för Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF). Ambitionerna för den nya webbutiken är förbättrat arbetsflöde och ökad omsättning för förbundet, som för närvarande organiserar över 120 000 medlemmar.

Askås Reklambyrå får en ny egen kostym

Askås Reklambyrå levererar tjänster inom profilutveckling, grafisk design och trycksaksproduktion, hemsidor, fotografering, bildspel, film, mässor, digital marknadsföring och mycket mer.

Besök Askås på Distanshandelsdagen i Borås 17:e november 2011

Snart är det återigen dags för Distanshandelsdagen i Borås, ett av Europas största event för distans- och e-handlare! Dagen, som anordnas av Svensk Distanshandel (SDh), kommer bland annat att bjuda på föreläsningar, nätverkande och utställare från ett hundratal företag.

Välbesökt frukostseminarium hos Askås

Morgonen den 4 oktober samlades företagare från Säffle för att träffa representanter från Askås, Dibs och Swedbank för att lyssna till hur man kan locka nya kunder med hjälp av e-handel och hur man sedan tar betalt av dem på bästa sätt.

Askås I&R utsedda till Gasellföretag

En ökad omsättning på 168 procent under mätperioden har gjort Askås I&R till ett av de snabbast växande företagen i Sverige, och Askås I&R har därmed utsetts till ett av 2011 års Gasellföretag av Dagens Industri. Färre än 0,5 procent av Sveriges företag utnämns varje år till Gasellföretag.

Askås deltar på HotSpot vid Karlstads universitet

Idag, torsdag 14 april deltar Askås på HotSpot-dagen vid Karlstads universitet. Tillsammans med hundratals andra företag, är Askås på plats för att kunna möta studenter och söka potentiella medarbetare.

Askås I&R söker Key Account Manager

Vi söker en driven affärsman som vill ansvara för vår fortsatta marknadsutveckling som en av de främsta e-handelsleverantörerna i Sverige. I rollen ingår att följa upp förfrågningar från såväl nya som befintliga kunder och genom ett konsultativt bemötande skapa optimala affärer.

Askås söker nya medarbetare

Vill du arbeta tillsammans med andra e-handelsexperter hos en av landets absolut främsta och mest välrenommerade leverantör av e-handelslösningar?

Erbjud betalning genom PayPal

Askås har integrerat stöd för säkra betalningar på nätet genom en av världens största aktörer, PayPal. Med PayPal kan man ta emot konto- och kreditkort samt betalningar som skickas genom PayPal-konton.

Askås I&R söker ytterligare webbutvecklare

Vi behöver stärka vårt team med ytterligare en webbutvecklare, som skall arbeta med kundprojekt samt interna utvecklingsprojekt kring vår egna programvara och nya webbapplikationer.

Kursprogram för AskåsAkademin våren 2010 - anmäl dig nu!

Utbildning och kunskap är det viktigaste verktyget för att bli en framgångsrik aktör på Internet. Genom AskåsAkademin arrangerar vi under våren 12 olika kurstillfällen med olika tema. Boka dina platser redan nu!

Askås lanserar ny site för Box Experience

Box Experience grundades 2003 och är det upplevelseföretag som funnits längst på den svenska marknaden. Box Experience säljer upplevelser på nätet och i butik för alla tänkbara tillfällen. Askås har i dagarna lanserat en helt ny site för Box Experience, baserad på vår programvara för framgångsrik e-handel.

Askås lanserar paket för bättre julhandel!

Nu närmar sig julen med stormsteg och julhandeln är i full gång. Många väljer att köpa sina julklappar över Internet, vilket är ett enkelt, snabbt och smidigt tillvägagångssätt. Vi vill hjälpa er att öka intäkterna i julhandeln och därför har vi taget fram ett paket med tjänster för att öka trafiken till och handeln i din webshop.

Askås I&R lanserar marknadens första standardiserade Snabbkassa!

Hög användarvänlighet i e-handelskassor är kritiskt för försäljningen, ändå är väldigt få kassafunktioner konstruerade utifrån ett konsumentperspektiv. Det anser Askås I&R som tillsammans med ett antal internetbutiker byggt en helt ny e-handelskassa som är anpassad efter konsumenterna.– I fysiska handeln har man blivit experter på att anpassa sig efter kundens bekvämlighet, dessvärre har e-handeln inte varit lika framgångsrik på området, säger Jonas Askås, grundare och VD på Askås.
ARTIKEL 1-313 AV 313.1 2 3 4  Nästa »  | Visa alla