Sök

BRL levererade med Askås Enterprise

Ökad efterfrågan under längre tid, fler hemleveranser och riktigt hög kundnöjdhet. BRL Electronics ser tillbaka på Black Week med mängder av goda erfarenheter i bagaget.
BRL och Askås om Black Week

BRL Electronics kan summera en väldigt lyckosam Black Week. God försäljning och bra omdömen av kunderna.

– Vår målsättning var att kunna erbjuda samma goda kundservice och snabba leveranser som vanligt och sedan toppa med riktiga kanonerbjudanden, säger E-commerce Manager Andreas Flemsjö. 

BRL Electronics ägs av Winn Scandinavia som även driver e-handelssajterna Ljudfokus och Dynavoice på Askås e-handelsplattform. BRL.se säljer högkvalitativa ljudprodukter för bil, hem och båt. Under hösten har det gjorts en stor redesign av sajten och Askås mest kraftfulla paketering Enterprise ligger sedan i början av oktober som en stabil grund till e-handeln.

Mot denna bakgrund och BRL:s tydliga ambition om att verkligen leverera en bra kundupplevelse i alla led så var företagets förväntningar på årets Black Week högt uppskruvade. Optimal support och kundservice, snabba leveranser och fler och bättre erbjudanden till kunderna – det var framgångsreceptet på förhand.

– Vår investering i en starkare version av Askås plattform, längre öppettider hos kundtjänst, support via chatt och utökad bemanning på lagret har verkligen gjort att vi kunna överträffa målen. Vi har haft en fantastiskt kundnöjdhet under hela Black Week, säger Andreas Flemsjö.

Askås Enterprise är en paketering som ger stabil drift och hög prestanda även vid hårt tryck på sajten. Resultatet av årets Black Week visar att Enterprise med den egenutvecklade tekniken Askås Product Engine har kunnat leverera det som BRL har önskat.

– Sajten har fungerat utmärkt och varit helt opåverkad av att vi haft många besökare som tittat på våra produkter.

BRL och Askås om Black Week 2020

En tydlig och medveten förändring jämfört med 2019 är att BRL det här året har en jämnare fördelning av trafik och försäljning över hela veckan. Därmed följer BRL en genomgående trend i branschen där tillväxten för enbart Black Friday verkar ha stannat av samtidigt som mer utspridda kampanjer ändå ger försäljningsökningar totalt sett.

– Att fördela en kampanj över mer än en dag är bra både för kunder som inte riskerar att missa ett bra erbjudande men också för samhället och infrastrukturen i stort. Kan vi sprida ut lasten på landets alla postombud över flera dagar är det bara positivt.

Stark julhandel

Nu är det upploppet kvar av 2020 för BRL. Andreas Flemsjö tror på en stark men annorlunda julhandel, fler hemleveranser och en summering vid årets slut som blir riktigt positiv.

– Ett ökat intresse för att få sina varor tryggt levererade till hemmet märkte vi av under Black Week. Sedan räknar vi med att många på grund av situationen med covid och enkelheten väljer att handa sina julklappar på nätet i år. Högtalare och hörlurar är också perfekta julklappar då vi är många som tillbringar extra mycket tid hemma för närvarande.

God jul i förskott då ...

Andreas Flemsjö på BRL om årets Black Week

"Sajten har fungerat utmärkt och varit helt opåverkad av att vi haft många besökare som tittat på våra produkter."

Andreas Flemsjö
E-commerce Manager

BRL och Askås om Black Weekwww.brl.se

Mer om Askås e-handelslösningar

Askås Product Engine
Produktinformation - PIM