Sök

Nå fler kunder med Askås och CDON Marketplace

Med Askås integration till CDON Marketplace kan du snabbt komma ut på Nordens ledande marknadsplats och nya kundgrupper.

Att jobba aktivt och effektivt med den egna webshopen är en självklarhet för en seriös e-handlare. Allt fler väljer dock att sälja sina produkter via andra kanaler och den ledande marknadsplatsen i Norden är CDON Marketplace. 

Med Askås koppling till CDON kan du snabbt och enkelt komma i gång och nå miljontals potentiella kunder i Sverige och våra närmsta grannländer.

Det var 2014 som CDON Marketplace såg dagens ljus. Bolaget CDON öppnade då upp för externa handlare som därmed fick möjlighet att sälja sina produkter på den nystartade marknadsplatsen. Historien om CDON sträcker sig dock längre tillbaka än så. Redan 1999 började bolaget sälja produkter via webben.

 – Ja, och med våra 23 års erfarenhet av e-handel är vi ju pionjärer i branschen, säger Jenny Lunøe, Partner Manager på CDON.

På senare år har strategin och affärsidén ändrats. I dag är CDON en sajt som verkligen ger utrymme till externa handlare.

– Vi har medvetet gått ifrån egen, platt försäljning till att mer och mer bli en renodlad marknadsplats. Utifrån denna position har vi en väldigt stark och tydlig vision. Vi ska bli Nordens ledande shoppingdestination och en självklar del av våra kunders vardag, säger Jenny Lunøe.

Nya marknader

Att expandera geografiskt till nya marknader och länder är ett effektivt sätt att bygga tillväxt. Askås har många kunder som arbetar globalt via smidig funktionalitet i e-handelsplattformen. Om man som e-handlare har planer på expansion till ett eller flera nordiska länder är CDON Marketplace ett enkelt sätt för att prova vingarna.

– Så är det absolut. Sedan länge har vi en stark position i Norden och vill man testa sina produkter är CDON ett väldigt bra alternativ. Man binder inte upp sig för en viss tid och med Askås koppling går det snabbt att komma i gång.

Jenny Lunøe vill lyfta fram CDON Marketplace som både en riktigt stark egen säljkanal och även som ett utmärkt komplement till e-handlarnas egna sajter.

– CDON är ett starkt och stabilt varumärke med fler än 1600 aktiva handlare. Under 2021 hade vi 90 miljoner besökare på sajten. Väljer man att jobba med oss får man en personlig kontakt som ger tips och råd om vad som säljer, hur man når ut och lyckas med sin satsning. Har man produkter man känner passar på CDON Marketplace tycker jag verkligen man ska våga prova, säger Jenny Lunøe.

Mer om CDON Marketplace

Tre snabba tips för att lyckas på CDON

* Se till att hålla attraktiva priser på produkterna.

* Bra bilder, texter och titlar ökar möjligheten till försäljning.

* Ha produkter med bra content, produktbeskrivning och kategorisering. 

"Det är jätteviktigt för oss att ge våra kunder smidiga och fungerande kopplingar till externa partners. Med vår integration till CDON Marketplace får våra kunder tillgång till en stark, kompletterande säljkanal och därmed möjlighet att nå ut med sina produkter till nya målgrupper."
Peter Smersfeldt, Marknadschef Askås

Mer läsning

Protools lyfter med digital satsning

Protools lyfter med digital satsning

Protools från Eskilstuna flyttade över till Askås E-handelsplattform 2020. Nu börjar deras digitala satsning ge resultat med kraftig tillväxt online.
Dags för Google Analytics 4

Dags för Google Analytics 4

1 juli 2023 stängs Googles analysplattform Universal Analytics. Därmed är det dags att uppgradera och komma igång med e-handelsspårning i Google Analytics 4.