Sök

Askås laddar för Black Week

Black Week 2021 står för dörren och för Askås kunder är det därmed snart dags att lansera årets kampanjer och erbjudanden. Som vanligt kan e-handlarna räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.

Fredag 26 november är datumet att lägga på minnet den här gången. Utvecklingen de senaste åren har dock inneburit att Black Friday-perioden har sträckts ut – såväl inför som efter själva ”högtidsdagen”. Olika e-handlare har olika upplägg och strategier och på Askås har vi förberett oss för att kunna möta alla behov som våra kunder har.

Askås supportavdelning förstärks och öppettiderna utökas. Vi öppnar fler kontaktvägar in för samtliga kunder och vår beredskap och lyhördhet vässas generellt när det gäller ärenden kopplade till Black Week.

"Hela Black Week är en otroligt viktig försäljningsperiod för de allra flesta av våra kunder. Vi kommer göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt."
Jonas Askås, VD Askås

Förlängda öppettider

Måndag till fredag under Black Week har vi förstärkt bemanning på Supportavdelningen, och har förstås fokus på att hjälpa kunderna med ärenden kopplade till Black Friday. Onsdag och torsdag förlänger vi även öppettiderna till 20.00.

Vi kommer göra vårt yttersta för att så snabbt som möjligt ta hand om inkomna supportärenden.

OBS. Om ni skickar mail till support@askas.se skriv att det handlar om Black Friday om så är fallet. Dessa supportärenden prioriteras.

Dessa tider gäller

Onsdag 24 nov. 08.00 - 20.00 
Torsdag 25 nov
. 08.00 - 20.00

Under dessa tider är det möjligt att komma i kontakt med supporten som vanligt - både via mail och telefon.

Jour för SLA-kunder

Askås erbjuder möjlighet att komplettera med ett SLA (Service Level Agreement) som bl.a. ger dygnet-runt-övervakning, och tillgång till vår jourpersonal via ett särskilt telefonnummer och e-postadress dygnet runt. Kunder som har SLA kan självklart använda sig av denna tjänst precis som vanligt inför och under Black Week och Black Friday-helgen.

Om du inte har SLA idag men är intresserad, vänd dig till din kundansvarige på ordinarie kontaktvägar, eller 0533-69 16 00 eller sales@askas.se.

Service Level Agreement
SLA, Service Level Agreement ger trygghet. Du får tillgång till en jourhavande supporttekniker 24 timmar om ...

Övrig jour

Med anledning av Black Friday kommer även kunder som inte har SLA att få viss tillgång till vår jourpersonal inför och under Black Week.

OBS! När ett ärende hanteras utanför kontorstid av vår jourpersonal faktureras ordinarie timkostnad för kväll och helg. Använd därför jouren när du verkligen behöver det.

Lördag 20 nov. 09.00 – 22.00
Söndag 21 nov. 09.00 – 22.00
Torsdag 25 nov. 20.00 – 22.00
Fredag 26 nov. 16.00 – 22.00
Lördag 27 nov. 09.00 – 22.00
Söndag 28 nov. 09.00 – 22.00

Kontaktväg: Mail till support@askas.se

Tagga mailet: För att mailet ska skickas vidare till vår jourpersonal måste ordet ”BFJOUR” finnas med i ämnesraden. Exempel: "BFJOUR - Problem med vår sajt".

Checklista i sista minuten

Förhoppningsvis har du redan gjort de förberedelser som är nödvändiga för att få ett lyckat utfall på din Black Friday-satsning. Så här i sista stund finns det ändå vissa saker du kan tänka på för att bli framgångsrik - redan i år men även 2022 och på längre sikt.

  • TESTA

    Se till att minimera riskerna för problem när det väl är dags att trycka på knappen. Provkör dina kampanjer innan för att hitta och åtgärda potentiella fallgropar.

  • RÄTT NIVÅ

    En lyckad BF-kampanj förutsätter att serverkapaciteten i din butik rimmar med ditt erbjudande. Ju bättre och bredare din kampanj är desto fler besökare kan du förvänta dig. Kanske har du redan sett till att ta höjd för anstormningen. Har du inte gjort det är det än viktigare att inte satsa för hårt. 

    OBS. Så här i elfte timmen finns det inte tid eller möjlighet till kapacitetshöjande åtgärder.

  • DIN BEMANNING

    Räkna med ett högre tryck från dina kunder och ett större behov av kundservice. Var även förberedd på en kraftig försäljningsökning och se till att kunna leverera dina produkter i tid.

  • TA HAND OM NYA KUNDER

    Black Friday ger möjligheter att locka helt nya kunder till din butik. Tänk igenom hur du kan leverera en bra kundupplevelse i alla led och därmed höja chansen att kunderna återkommer.

  • DRA LÄRDOMAR

    Kom ihåg att analysera årets upplaga av Black Friday och ta med dig erfarenheter och nya kunskaper till nästa år.

  • SERVICE LEVEL AGREEMENT

    Tecknar du ett SLA-avtal med kommer du ha tillgång till en jourhavande tekniker dygnet runt. En tjänst som kan bli särskilt värdefull under alla heta försäljningsperioder.

Fyra Askås-kunder om Black Week

Vill du ha mer input, inspiration och information om Black Week. Kolla in vår enkätundersökning i miniformat med fyra av Askås kunder.
Beslag Online
Inredning
SmartaSaker
Hushåll
Proteinbolaget
Kost & Hälsa
Pen Store
Konst & Hantverk