
CAIA öppnar flaggskeppsbutik – sju år efter starten med Askås
CAIA Cosmetics tar nästa steg i sin tillväxtresa med en ny flaggskeppsbutik i Stockholm – i nära samarbete med Askås och med fullt fokus på upplevelse och sömlös handel.
CAIA Cosmetics tar nästa steg i sin tillväxtresa med en ny flaggskeppsbutik i Stockholm – i nära samarbete med Askås och med fullt fokus på upplevelse och sömlös handel.
CykelCity lanserar nu en ny e-handel med Askås som leverantör. Målet är att erbjuda samma expertis och kvalitet online som i deras butik på Södermalm, och nå cyklister över hela landet.
Askås erbjuder smidiga integrationer till en mängd ledande affärssystem. HiCore är den senaste integrationen och sedan tidigare finns effektiva kopplingar till exempelvis Visma Business, Business Central och Specter.
ICA-paket erbjuder en smidig och hållbar fraktlösning där kunder hämtar paket i ICA-butiker. Med Askås integration blir det enkelt för e-handlare att erbjuda detta alternativ.
Tre år i rad – Care of Carl är Årets nätbutik i Norge. Med exklusivt herrmode och förstklassig service imponerar de på både kunder och jury. Sedan starten 2010 har de byggt sin framgång på Askås e-handelsplattform.
Från 2025 blir digital tillgänglighet ett lagkrav för många e-handlare. På Askås har vi anpassat vår plattform för att hjälpa dig uppfylla kraven och skapa en mer inkluderande kundupplevelse.
Jonas Askås återvänder som VD för Askås. Med en tydlig vision och nya satsningar på AI och en helt ny plattformsversion ser Jonas fram emot att återigen vara operativ och driva bolaget.
Med Askås nya AI-funktion kan du på ett ögonblick skapa professionella och optimerade produkttexter. Oavsett om du lägger till nya produkter eller uppdaterar gamla, säkerställs hög kvalitet med minimal insats.
Prishistoriklagen har nu varit i kraft i några år, och Konsumentverket tycks skärpa tillsynen mot e-handlare som inte följer reglerna.
Samla länkar och aktuell information på en smidig länksida som dina besökare når via sociala medier. Slipp fundera på att uppdatera profillänkarna i alla dina sociala kanaler.
GPSR ställer nya krav på produktsäkerhet och spårbarhet för e-handlare från 13 december 2024. Ta reda på vad lagen innebär och hur du kan förbereda din verksamhet.
Med GDPR i fokus erbjuder Askås smarta verktyg för gallring, anonymisering och säker hantering av kunddata. Upptäck hur du kan stärka både efterlevnad och kundförtroende i din e-handel.
Askås Kundsegmentering är en ny inbyggd funktion för att skapa dynamiska och automatiserade kundsegment.
Självklart vill vi önska alla medarbetare, partners och framförallt våra kunder en riktigt God Jul & Gott Nytt År.
När vi nu närmar oss slutet av 2024 ser vi tillbaka på ett år fyllt av framsteg och utveckling.