Sök

Ta kontroll över dina returer

Tydliga rutiner i kombination med effektiva och smidiga funktioner i e-handelsplattformen är avgörande för en fungerande och kundvänlig returhantering. Askås Return Management System är en automatiserad returhanterings-modul som sparar tid och pengar.

RMS Standard eller RMS Avancerad?

  • RMS Standard
    Askås RMS Standard ingår för samtliga kunder. Redan i detta grundutförande innehåller Askås RMS en stor mängd funktioner som förenklar och automatiserar returhanteringen för e-handlare och slutkonsumenterna.

    Returstatistik. Funktion i Askås statistik-modul där du tydligt får en överblick över returnerade produkter och hur ofta de returnerats. Direkt i listan kan du välja att ”flagga” produkter som returneras för ofta. När en ny retur görs av denna produkt exponeras den som flaggad i returflödet WebbAdmin.

    Skapa egna returanledningar.
    Flexibla och mångsidiga inställningar med möjlighet att skapa unika returanledningar för retur och reklamation.

    Automatisk epost-funktion. Sätt olika returstatus på olika ärenden och generera automatiska e-postutskick till slutkund vid ändring till en viss status.
  • RMS Avancerad
    RMS Avancerad innehåller självklart allt det som finns i grundversionen. Utöver detta finns det funktioner som ger möjlighet att jobba mer specifikt med enskilda returärenden.

    Utökat stöd för standardiserade mail. Skapa obegränsat antal epost-utskick per returstatus. Det innebär att det går att kommunicera mer riktat och specifikt med slutkunden beroende på vilket typ av ärende det rör sig om, vilken betalmetod som använts med mera.

    Byte av produkt via Mina sidor.
    Slutkunden kan direkt på Mina sidor registrera ett bytesärende och byta till en annan variant av samma produkt.

    Dynamisk Informationsinsamling. Skapa dynamiska fält som kan visas i slutkundens returflöde i butiken. Fälten är till för att samla in information från kunden, eller visa informationstext.

 

Smidiga returer – glada kunder


Att jobba för att minska antalet "onödiga" returer är viktigt. Frågan är hur du gör det.

Att få bort returer genom att göra det krångligt och dyrt innebär att du riskerar att tappa kunder. Erbjud istället en enkel och smidig returhantering och jobba på andra fronter för att minska returmängden.

RMS Standard erbjuder effektiv returhantering backend och ett smidigt flöde för kunden.

Väljer du RMS Avancerad får du dessutom kontroll på vilka produkter som returneras för ofta, du kan identifiera olönsamma kunder och du kan kommunicera på ett personligt sätt direkt ifrån portalen.

 

 

Återkonvertera genom byten

En väl fungerade returhantering ska underlätta både för dig som e-handlare och de konsumenter som handlar av dig. Att i ett och samma returflöde låta kunden välja att byta sin produkt ger utmärkta förutsättningar till snabb återkonvertering.

RMS Avancerad innehåller funktionalitet som hanterar just detta. Konsumenterna kan välja byta till en annan variant av samma produkt i returflödet direkt på Mina Sidor.

Fyra argument för Askås RMS

RMS - Nöjda kunder

  • Skapa lojalitet
    Att lägga fokus på köpupplevelsen är en självklarhet. Men lika viktigt är det att skapa en optimal upplevelse när en kund av olika anledningar inte blivit nöjd med sitt köp. En automatiserad, enkel och fungerande returprocess är idag en förutsättning för att få lojala och återkommande kunder.
RMS - Ta kontroll
  • Ta kontrollen
    Med Askås RMS får du full kontroll över din returhantering och all funktionalitet finns tillgänglig direkt i e-handelsplattformen. Identifiera produkter som returneras för ofta och flagga dessa i systemet. Skapa dynamiska fält på Mina sidor för att få in önskad information från kunden (Avancerad).
RMS - Spara tid
  • Spara tid
    Det är ingen hemlighet att en ineffektiv returprocess tar väldigt mycket tid i anspråk för en e-handlare. Genom att automatisera och digitalisera din returhantering frigörs massor med tid för dig och dina kollegor. Tid som istället kan läggas på allt annat som hör till framgångsrik e-handel.
RMS - Öka lönsamheten
  • Öka lönsamheten
    Se returhanteringen som en möjlighet till nya affärer. Jobba med återkonvertering av reklamationer/returer genom att erbjuda smidiga byten när tillfälle ges. Hantera inte alla returärenden likadant, skapa rutiner som gör att du kan fånga upp kunder och produkter som ger orimligt mycket returer och kostnader.

Vi gillar integrationer

Det går oftast alldeles utmärkt att hantera sina returer enbart i Askås returportal. Samtidigt är det viktigt att vårt system också kan prata med externa partners som på något sätt är inblandade i en returkedja. Det kan handla om affärssystem (ERP), lagerhanteringssystem (WMS) och såklart betalleverantörer (PSP).

När det gäller betalningar har vi integrationer som stödjer återbetalningar hos alla stora PSP.

Ta gärna kontakt med oss för en diskussion om hur vi tillsammans kan hitta den bästa vägen framåt för oss som leverantör, för er som e-handlare och i slutändan för era kunder.

RMS är bland annat integrerat med

CHECKOUT
Klarna
Betalningar - PSP
CHECKOUT
Qliro
Betalningar - PSP
Business Central
Affärssystem - ERP
Checkout
Collector Bank
Betalningar - PSP
CHECKOUT
Nets
Betalningar - PSP
Checkout
Svea
Betalningar - PSP
CHECKOUT
Resurs Bank
Betalningar - PSP
nShift
TA-system