Sök

Askås och Walley lanserar ny integration – Rawfoodshop först ut

Askås och Walley tar nästa steg tillsammans med en ny och förbättrad checkoutlösning – först ut är Rawfoodshop.

Askås och Walley har fördjupat sitt samarbete med en ny, förbättrad integration till Walley Checkout. Resultatet är en lösning som ger slutkonsumenterna en ännu smidigare köpupplevelse. Rawfoodshop är första gemensamma kunden att börja använda den nya integrationen.

Askås har varit en del av svensk e-handel i snart 30 år och vid sidan av utveckling av den egna e-handelsplattformen har antalet kopplingar och integrationer till externa system och tjänster hela tiden ökat.

I PSP-segmentet bland Askås olika integrationer, hamnar den nya integrationen till Walley i det översta skiktet när det gäller funktioner, flexibilitet och möjligheter. Heltäckande lösningar för betalningar, flexibilitet gällande fraktalternativ och kraftfulla funktioner för merförsäljning och långsiktiga kundrelationer.

– Det känns bra att kunna lansera en så omfattande lösning tillsammans med Walley. Det här stärker vårt erbjudande och ger våra kunder nya möjligheter att växa och förbättra kundupplevelsen.

Peter Dovlind, Sälj & Marknadschef på Askås

I integrationen finns det bland annat stöd för Askås Integrated Shipping, som gör det möjligt att visa fraktalternativ direkt från plattformen. E-handlare som använder Askås och Walley kan även implementera fraktmedoder ifrån både Ingrid och nShift, vilket ger maximal valfrihet och en bättre kundresa vid checkout.

Merförsäljning med Askås Upsell

En annan viktig del är det inbyggda stödet för Upsell – Askås funktion för merförsäljning på tacksidan efter genomfört köp. E-handlare kan på ett enkelt och effektivt sätt erbjuda kompletterande produkter och därmed öka sitt genomsnittliga ordervärde.

Dessutom finns nu även stöd för abonnemang, vilket ger möjlighet till långsiktigt starka kundrelationer och stabil försäljning över tid.

Walley Checkout är en flexibel och användarvänlig betalplattform skräddarsydd för den nordiska marknaden. Med ett intuitivt gränssnitt och smarta funktioner som anpassade leveransval och flexibla betalmetoder, förbättrar den kundupplevelsen och gynnar konverteringen.

Den nya integrationen mellan Askås och Walley är framtagen för att fullt ut dra nytta av funktionerna i Askås e-handelsplattform och den smidiga kundupplevelsen som Walley Checkout erbjuder.

– Med den här integrationen tar vi verkligen samarbetet med Askås till nästa nivå. Tillsammans skapar vi en köpupplevelse som inte bara stärker konverteringen, utan också bygger lojalitet på riktigt. Precis det e-handlare behöver för att sticka ut i dagens tuffa marknad.

Daniel Paredes, Partner Manager, Walley

Rawfoodshop först med nya Walley Checkout

Rawfoodshop är en ledande svensk e-handelsaktör inom ekologiska råvaror, kosttillskott och glutenfria produkter. Med bas i Blekinge erbjuder bolaget ett brett sortiment med över två tusen artiklar, alltid med fokus på hälsa, hållbarhet och naturliga ingredienser.

På deras sajt är Upsell via Walley Checkout redan lanserad, och abonnemang är på väg att implementeras. Louise Danell, COO på Rawfoodshop, ser flera tydliga fördelar med den nya lösningen.


– Vårt arbete är både enklare och mer effektivt, samtidigt som lösningen möter våra kunders förväntningar. Frakten presenteras på ett tydligare sätt och vi har redan lanserat Upsell-funktionen. Vi ser även fram emot att rulla ut abonnemang – något vi tror passar både våra produkter och våra kunders behov.

Louise Danell, COO, Rawfoodshop