Sök
Stark medvind för LINUM

Stark medvind för LINUM

Specialanpassade varumärkessidor, höjt snittordervärde och en smidig köpresa. Lägg till det 47 procents tillväxt så kan man summera det första året för LINUM som kund hos Askås som väldigt positivt.

Askås 13 klart för lansering

Askås 13 klart för lansering

Nytt gränssnitt, smidigare inställningsvyer och ett antal nya funktioner. Det är klart för versionsuppdateringar till Askås 13.

Tips för att höja din pagespeed

Tips för att höja din pagespeed

Långsamma och tröga sajter har en mängd negativa effekter. Vi reder upp begreppen och levererar tips och information. Missa heller inte Askås Webinar om Pagespeed som är inkluderad i nyhetsartikeln.

Askås fortsätter stötta Degerfors IF

Askås fortsätter stötta Degerfors IF

Askås och Degerfors IF hänger ihop minst ett år till. Askås tar rollen som Guldpartner och bidrar därmed till att DIF ska få ett framgångsrikt år i Superettan.

Familjär, nischad och <span style='color:#ee7f35'> tillgänglig </span> e-handel

Familjär, nischad och tillgänglig e-handel

Funka Mera var första kund som lanserades med Askås tillgänglighetsanpassade mallar. Passande med tanke på att personer med funktionsnedsättningar är målgruppen.

Nu kommer Google Consent Mode V2

Nu kommer Google Consent Mode V2

Askås har utvecklat nya pixlar gällande GA4/GTM som fungerar ihop med Google Consent Mode V2. Vi har även byggt in stöd i Askås Cookie Manager som är vår funktion för cookiehantering.

Askås Webinar om Tillgänglighetsdirektivet

Askås Webinar om Tillgänglighetsdirektivet

28 juni 2025 ska EU-direktivet om tillgänglighet, det så kallade tillgänglighetsdirektivet, börja tillämpas som en del av den svenska lagstiftningen. Ta del av information och tips i Askås Webinar och få svar på dina frågor i vårt blogginlägg.

God Jul & Gott Nytt År önskar hela Askås

God Jul & Gott Nytt År önskar hela Askås

Ännu ett år snart till ända och därmed är det dags att tacka kunder och partners för 2023. Samtidigt vill vi såklart önska God Jul och ett riktigt Gott Nytt År.

Askås nyhetskrönika 2023

Askås nyhetskrönika 2023

Askås 12, tillgänglighetsdirektivet, allsvensk fotboll, nya kunder och internationell e-handel. Detta är något ni hittar i Askås nyhetskrönika 2023.

1 februari blir DMARC krav för epost

1 februari blir DMARC krav för epost

SPF, DKIM och snart även DMARC. Det blir allt viktigare att ha alla säkerhetsfunktioner på plats när det gäller e-postkommunikation. Askås reder ut begreppen.

Fullt fokus på Black Week 2023

Fullt fokus på Black Week 2023

Många är redan igång med årets mest intensiva kampanjperiod. Inför Black Week och Black Friday 24 november har Askås tydligt fokus på att leverera teknik och support som ger e-handlarna optimala möjligheter till framgång.

Tillgänglighet enligt WCAG 2.1

Tillgänglighet enligt WCAG 2.1

Tillgänglighetsdirektivet, webbdirektivet, WCAG. Begripliga, hanterbara och robusta webbplatser. Det är mycket på gång gällande digital tillgänglighet för närvarande. Vi reder ut begreppen och slår samtidigt fast att Askås e-handelsplattform i stor utsträckning är förberedd för att möta de höjda kraven på tillgänglighet som börjar tillämpas 2025. 

Nya marknader och tillväxt med lönsamhet för Beslag Online

Nya marknader och tillväxt med lönsamhet för Beslag Online

Att skapa tillväxt via nya marknader är det många e-handlare som har fokus på just nu. Askås kund Beslag Online har haft en fantastisk utveckling sedan starten 2016 och i somras gick bolaget ut på den holländska marknaden.

10 saker att tänka på när du ska byta e-handelsplattform

10 saker att tänka på när du ska byta e-handelsplattform

Det är mycket att tänka på inför ett byte av e-handelsplattform. Askås har mångårig erfarenhet av att flytta över befintliga e-handlare till vår plattform. Ta del av våra generella tips inför ett eventuellt flyttbeslut och gå igenom vår checklista för ett lyckat projekt och lansering.

Askås Open 2023 avgjordes på Forsbacka GK

Askås Open 2023 avgjordes på Forsbacka GK

Det är alltid lika härligt att umgås med kollegor även utanför arbetstid. Detta var det huvudsakliga syftet när Askås Open 2023 avgjordes på Forsbacka Golfklubb utanför Åmål.

Kvalitativ spårning med Server Side Tracking

Kvalitativ spårning med Server Side Tracking

Med Askås Server Side Tracking kan e-handlare säkerställa att värdefull data inte går förlorad på grund av webbläsarnas sekretessinställningar eller begränsningar. Genom att samla in data direkt på servern får man en tillförlitlig datainsamling och bra underlag för beslut och analyser.

LINUM tar ny sats tillsammans med Askås

LINUM tar ny sats tillsammans med Askås

I mer än 50 år har LINUM sålt sina kvalitativa produkter inom hemtextil. Nu har bolagets nya e-handel lanserats med Askås som leverantör

Daniel firas efter 20 år på Askås

Daniel firas efter 20 år på Askås

Sommaren 2003 blev Daniel Askås första anställda medarbetaren på Askås. Han ser sig själv som en fanbärare för företaget men också som en del av den fortsatta utvecklingen.

Nedräkning till GA4 - 1 juli ska bytet vara gjort

Nedräkning till GA4 - 1 juli ska bytet vara gjort

Det är hög tid att komma i gång med GA4 om du ännu inte gjort det. Googles nya egendom för spårning och analys ger utökade möjligheter att skapa framgångsrika strategier utifrån dina kunders beteenden.

Johannes har flyttat hem till Värmland

Johannes har flyttat hem till Värmland

Frontend-utvecklaren Johannes Ljungberg rekryterades till Askås via det digitala eventet Expedition Värmland. En satsning för att locka hemvändare och andra med teknisk kompetens att flytta till Värmland.

DDESIGN gasar in i framtiden med Askås

DDESIGN gasar in i framtiden med Askås

DDesign har växlat upp och lanserat ny e-handel med Askås Enterprise-plattform. – Nu ska vi jobba stenhårt för att växa och ta marknadsandelar i branschen, säger VD Fredrik Dawidsson.

Hållbarhet på riktigt är en <br /> självklarhet för Chhatwal & Jonsson

Hållbarhet på riktigt är en
självklarhet för Chhatwal & Jonsson

Chhatwal & Jonsson har jobbat med Askås e-handelsplattform i tre år. "Både vi och våra återförsäljare har haft en bra tillväxt och det är såklart jätteviktigt att vi har en stabil och fungerade e-handelslösning", säger VD:n Geetali Chhatwal Jonsson.

Tio år på Askås för David och Martin

Tio år på Askås för David och Martin

God stämning, bra kollegor och ett varierande jobb. Så summerar David Pedersen och Martin Nyberg tio år som backend-utvecklare på Askås.

Dubbelt jubileum för Dammtussen

Dubbelt jubileum för Dammtussen

Dammtussen.se kan blicka tillbaka på 15 lyckosamma år som säljare av dammsugarpåsar och under året firas även tio år med Askås som e-handelsleverantör. "Att ha en e-handelsplattform som hela tiden utvecklas är en förutsättning för framgångsrik e-handel", säger ägaren Mia Pettersson.

Askås blir ny huvudpartner till Degerfors IF

Askås blir ny huvudpartner till Degerfors IF

Askås stöttar allsvenska fotbollslaget Degerfors IF. Under säsongen 2023 är bolaget ny huvudpartner till DIF. Partnerskapet är ett samarbete mellan två "aktörer" med tydlig värmländsk identitet.

Jimmy Grimberg byter bransch efter 16 år på Askås

Jimmy Grimberg byter bransch efter 16 år på Askås

I 16 år har Jimmy Grimberg jobbat på Askås i flera olika roller. Tisdag 31 januari gör han sin sista dag. – Det har varit en otrolig resa och fantastiska år på Askås, säger Jimmy Grimberg.

Askås 12 med Askås Information Manager lanseras under våren

Askås 12 med Askås Information Manager lanseras under våren

Askås jobbar ständigt med lösningar som förenklar vardagen för e-handlarna. I Askås 12 som lanseras till våren ingår AIM, Askås Information Manager som har integrerade funktioner för att beställa översättning av information och texter direkt i plattformen.

Utmanande och framgångsrikt år för Proteinbolaget

Utmanande och framgångsrikt år för Proteinbolaget

Proteinbolaget kan lägga ytterligare ett framgångsrikt år till handlingarna. Sedan 2014 har e-handel drivits med Askås som leverantör. – Det vi framför allt gillar med Askås är passionen för e-handel och engagemanget ni har för era kunder, säger Mårten Åkeson, VD på Proteinbolaget.

God Jul & Gott Nytt År från Askås

God Jul & Gott Nytt År från Askås

Vi vill såklart passa på att önska våra kunder, partners och alla andra en riktigt God Jul & Gott nytt år. Vi ser med tillförsikt fram emot nya spännande e-handelsprojekt under 2023.

Askås nyhetskrönika 2022

Askås nyhetskrönika 2022

Vi summerar återigen det gångna nyhetsåret här på Askås. Ett år fyllt av lyckade projekt, Askås e-handelsdag, priser, nya medarbetare och tillväxt för oss och våra kunder.

Haupt Lakrits vill göra världen lite roligare

Haupt Lakrits vill göra världen lite roligare

Haupt Lakrits firar nästa år tio år som bolag. E-handeln körs på Askås E-handelsplattform sedan hösten 2022. Ta del av deras story och samarbetet med oss på Askås.

Protools lyfter med digital satsning

Protools lyfter med digital satsning

Protools från Eskilstuna flyttade över till Askås E-handelsplattform 2020. Nu börjar deras digitala satsning ge resultat med kraftig tillväxt online.

Dags för Google Analytics 4

Dags för Google Analytics 4

1 juli 2023 stängs Googles analysplattform Universal Analytics. Därmed är det dags att uppgradera och komma igång med e-handelsspårning i Google Analytics 4.

Askås E-handelsdag en myllrande succé

Askås E-handelsdag en myllrande succé

Krutröken har lagt sig, partners, föreläsare och kunder har vänt hemåt. Askås E-handelsdag 2022 kan summeras med ett ord. Succé.
– Vi är oerhört nöjda med dagen och kvällen. Alla föreläsare, utställare och gäster bidrog verkligen till ett riktigt lyckat event, säger Patrik Otter, Kommunikatör på Askås.

TikTok blir allt viktigare för din marknadsföring

TikTok blir allt viktigare för din marknadsföring

På senare tid har TikTok blivit att räkna med som en allt viktigare marknadsföringskanal. Askås har ett färdigt pixelpaket för TikTok som gör att du kan spåra hur dina annonser presterar och dra lärdomar av detta.

Träffa Askås på årets SNITS-middag

Träffa Askås på årets SNITS-middag

Nätverket SNITS på Karlstads Universitet är en viktigt del av Askås rekryteringsarbete. 22 september är det dags för årets stora SNITS-middag och vi är självklart på plats.

Askås har stöd för ny prisinformation

Askås har stöd för ny prisinformation

1 september infördes nya regler i Sverige gällande prisinformation i samband med prissänkningar. Reglerna är en del av en uppdaterad konsumentlagstiftning i EU. Askås har utvecklat stöd i e-handelsplattformen som ger våra kunder möjlighet att leva upp till lagen.

Ny kvartett till frontend-avdelningen

Ny kvartett till frontend-avdelningen

Fyra nya frontend-utvecklare har påbörjat sina anställningar hos Askås. Lär känna David, Johannes, Sebastian och Jamal.

Furry Friends levererar kvalitet för fyrbenta kunder

Furry Friends levererar kvalitet för fyrbenta kunder

– Askås är och har varit en superviktig partner för oss. Ni är alltid tillgängliga och vi känner en stor trygghet i att sajten alltid fungerar, säger August Gori som är försäljningschef på Furry Friends.

Snabbväxande Askås söker seniora utvecklare för frontend och backend

Snabbväxande Askås söker seniora utvecklare för frontend och backend

Askås har rekryterat offensivt under 2022 för att möta den fortsatt stora efterfrågan på bolagets e-handelsplattform och tillhörande tjänster. Nu lanseras ytterligare en rekryteringsrunda och den här gången söks seniora utvecklare för backend och frontend.

Från Tom Hope till ANI Who och Askås

Från Tom Hope till ANI Who och Askås

Han grundade Tom Hope för åtta år sedan och i dag leder han det nya bolaget ANI Who med Askås som e-handelsleverantör. "Samarbetet med Askås fungerar jättebra. Tillsammans har vi byggt en e-handel som är tekniskt hållbar på lång sikt och det känns tryggt", säger VD Tomaj Sangchi.

Tolv år av organisk tillväxt för Care of Carl

Tolv år av organisk tillväxt för Care of Carl

Tolv år har passerat sedan Care of Carl lanserades som bolag och e-handel. Sedan starten har Askås levererat e-handelsplattform och relaterade tjänster till Boråsföretaget som nu passerat 400 miljoner i omsättning. "Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Askås och har varit under lång tid, säger Magnus Dahlén på Care of Carl.

Samlad satsning av Underwear Sweden

Samlad satsning av Underwear Sweden

Bolaget Underwear Sweden har lanserat sin nya e-handel på Askås e-handelsplattform. I projektet samlas tre varumärken ihop under ett tak. Abecita, Salming och Swegmark kan nu handlas i en gemensam brandstore Swegmark.se.

Ny kommande lag om prisinformation

Ny kommande lag om prisinformation

Regeringen har föreslagit en rad lagändringar som ska ge ett starkare skydd för konsumenter, anpassat till en ökad digitalisering. Ändringarna görs med anledning av EU-regler på området.Bland annat innebär ändringarna att konsumenters rätt till information från näringsidkare utökas.

Askås söker sex nya medarbetare

Askås söker sex nya medarbetare

Nio medarbetare har anställts hittills i år och nu söks ytterligare sex personer som kan vara med på Askås fortsatta tillväxtresa. Den här gången ska applikationskonsulter och utvecklare för backend och frontend rekryteras.

Handelskammarpriset 2022 till Askås

Handelskammarpriset 2022 till Askås

Handelskammarpriset 2022 tilldelas Askås. Priset delades ut av Handelskammaren Värmland i samband med konferensen Affärsresan på Selma Spa i Sunne.

Askås Padel Open under bar himmel

Askås Padel Open under bar himmel

Att göra saker utanför arbetet är något vi uppmuntrar på Askås. Onsdag 18 maj var det återigen dags att arrangera Askås Padel Open och vi fick en härlig kväll med mycket skratt tillsammans.

Nails, Body & Beauty närmar sig 20 år

Nails, Body & Beauty närmar sig 20 år

Linda Gustafsson driver Nails, Body & Beauty från familjegården utanför Alingsås. För fem år sedan började hon söka en ny e-handelsleverantör och valet föll på Askås. – Eftersom jag driver min e-handel själv kände jag att jag behövde en kompetent partner som kunde ge mig stöd och support när det gäller tekniken, säger Linda.

Ny glittrande satsning med Bianca Ingrosso

Ny glittrande satsning med Bianca Ingrosso

Torsdag 5 maj, 08.00, öppnades de digitala dörrarna till Ani Jewels. Vännerna och entreprenörerna Bianca Ingrosso och Lovisa Worge fick därmed se sin gemensamma vision bli verklighet. Precis som när CAIA Cosmetics lanserades hösten 2018 har Askås fått förtroendet att leverera e-handelsplattformen.

Vi ses väl på D-Congress!

Vi ses väl på D-Congress!

Kom och träffa Askås och diskutera framtidens e-handel på D-Congress i Göteborg 28 april. Du hittar oss i monter G20:01.

Dags för Askås 11

Dags för Askås 11

2020 lanserades Askås 10 med flera stora produktnyheter och förbättringar. Nu är det dags för ytterligare en större uppdatering.

Jakobssons Möbler har flyttat till Askås

Jakobssons Möbler har flyttat till Askås

Ytterligare en e-handlare har lanserats på Askås e-handelsplattform. Det handlar om Jakobssons Möbler från Örebro som har god framtidstro för sin framtida försäljning online.

Elekcig lanserad med Askås

Elekcig lanserad med Askås

Online-försäljning av e-cigaretter, nikotinfritt snus och alla tänkbara tillbehör är affärsidén för Eurobrands Distribution. Med Askås som leverantör lanserades nyligen sajten Elekcig och bolaget stärker därmed sin ställning på marknaden ännu mer.

Askås kan vinna Kommunikatörspriset

Askås kan vinna Kommunikatörspriset

31 mars delas Kommunikatörspriset i Värmland ut på Karlstads Universitet. Askås är en av tre kvarvarande kandidater som kan få det årliga priset.

Askås och Andreas fann varandra på Hotspot!

Askås och Andreas fann varandra på Hotspot!

Under Hotspot 2021 "träffades" Andreas Hortlund och Askås via ett digitalt möte. I dag är Andreas backend-utvecklare på Askås och han hoppas att fler följer i hans fotspår när årets Hotspot-mässa arrangeras.

Askås summerar nyhetsåret 2021

Askås summerar nyhetsåret 2021

Ännu ett år är snart till ända och vi har blickat bakåt genom Askås eget nyhetsflöde från 2021. Det bjuds på nya kunder, partnersamarbeten, nyrekryteringar och mycket annat.

God Jul och Gott Nytt År!

God Jul och Gott Nytt År!

Att summera det år vi snart lägger till handlingarna påminner på många sätt om sammanfattningen för ett år sedan. Även 2021 blev ett pandemi-år med restriktioner och utmaningar kopplade till Covid.

Askås stöttar Barncancerfonden

Askås stöttar Barncancerfonden

Askås stöttar Barncancerfondens arbete genom att köpa det stora julpaketet. Pengarna som skänks till Barncancerfonden går till forskning, utbildning, information och stödinsatser till drabbade barn och familjer.

SmartaSaker har nått ny nivå

SmartaSaker har nått ny nivå

2022 väntar nya satsningar för SmartaSaker med redesign, Askås Enterprise och etablering i Danmark och Finland.  – Det känns tryggt med Askås . Ni ger oss möjlighet att fortsätta göra bra affärer, säger VD Ella Stemme.

Succé för Askås Padel Open

Succé för Askås Padel Open

Den första upplagan av Askås Padel Open har avgjorts. Åtta grymma dubbel-konstellationer kämpade, svettades och hade kul ihop.

Askås laddar för Black Week

Askås laddar för Black Week

Black Week 2021 står för dörren och för Askås kunder är det därmed snart dags att lansera årets kampanjer och erbjudanden. Som vanligt kan e-handlarna räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.

Fyra Askås-kunder om Black Week

Fyra Askås-kunder om Black Week

God planering, förberedelser och att dra lärdomar av tidigare år. Det är något av det som kommer fram när vi frågar ett litet urval av våra kunder inför årets upplaga av Black Week.

Askås rekryterar ny VD

Askås rekryterar ny VD

Det värmländska techbolaget Askås med huvudfokus på utveckling av e-handelsplattformar för skandinaviska bolag är inne i en intensiv tillväxtfas. Nu rekryteras en extern VD för första gången. Värmlänningen Tord Larsson-Steen tillträder sin nya tjänst 10 januari.

Premiär för nya Askås.se

Premiär för nya Askås.se

Att bygga e-handelssajter är en naturlig del av jobbet på Askås. Att lansera en ny sajt där vi själva är i fokus sker mer sällan. Nu finns dock askas.se i en helt ny tappning.

CAIA vann årets D-Award

CAIA vann årets D-Award

Mikael Snabb, Bianca Ingrosso och hela gänget på CAIA har fått priset Årets D-Award.

Askås storsatsning fortsätter

Askås storsatsning fortsätter

20 medarbetare ska anställas under 2022, ett helt nytt kontor i Karlstad tas snart i bruk och tillväxten ska fortsätta uppåt. Det är den offensiva planen för den värmländska e-handelsleverantören Askås.

Teknikproffset växlar upp med Askås Enterprise

Teknikproffset växlar upp med Askås Enterprise

Teknikproffsets utveckling de senaste åren har varit snabb och imponerande. När deras tidigare e-handelsplattform blev för begränsad började sökandet efter en ny samarbetspartner.

Klarna och Askås vill leda utvecklingen

Klarna och Askås vill leda utvecklingen

Betalningsleverantören Klarna gör sina betalningsvillkor mer kundvänliga. Via Askås får du tillgång till Klarnas mångsidiga utbud av produkter och tjänster.

Programmerarens dag - Värd att fira!

Programmerarens dag - Värd att fira!

Den är kanske inte årets mest spektakulära högtid men det kanske den borde vara. Programmerarens dag lyfter fram betydelsen och möjligheterna med programmering.

Dubbelt upp för Beslag Online

Dubbelt upp för Beslag Online

I ett halvt sekel har moderbolaget sålt sina produkter via en lång rad svenska återförsäljare. 2016 lanserades e-handeln Beslag Online med försäljning till privatpersoner. Sedan dess har omsättningen dubblats från år till år och Askås har levererat e-handelsplattform.

Trimma din e-handel inför Black Week

Trimma din e-handel inför Black Week

Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.

Köpbarnvagn i ny design

Köpbarnvagn i ny design

Det närmar sig 20 år i branschen för Karlstad-baserade Köpbarnvagn. I förra veckan lanserades e-handeln i en ny design och efter ett på flera sätt händelserikt 2020 är företaget redo för tillväxt och ännu fler nöjda kunder.

VP Autoparts gasar med Askås

VP Autoparts gasar med Askås

Våren 2020 lanserades en ny e-handel med Askås som leverantör. I december gick bolaget live med en sajt för den amerikanska marknaden och i mars var det dags för lansering i Norge.

Tio år för

Tio år för "supportern" Christoffer

Det är tio år sedan Christoffer Eriksson tog på sig Askås-kostymen första gången och sedan dess har hans arbetsdagar fyllts av kontakter med kunder och nästan 11 000 lösta ärenden.

Sista dagen för Inga-Lena

Sista dagen för Inga-Lena

Fredag 18 juni gör Inga-Lena Djärv sin sista arbetsdag på Askås. När hon nu lämnar yrkeslivet bakom sig kan hon blicka tillbaka på tolv framgångsrika och äventyrliga år.

Warp speed för Proteinbolaget

Warp speed för Proteinbolaget

Hösten 2020 inleddes diskussionen. Proteinbolaget och Askås tog gemensamt beslutet om att inleda optimeringsprojektet ”Warp Speed”. Proteinblagets sajt skulle nå toppresultat i Core Web Vitals.

Nya momsregler från 1 juli

Nya momsregler från 1 juli

En ny omsättningströskel och förenklad momsredovisning för distansförsäljning till privatpersoner i andra EU-länder. Det är de stora förändringarna i och med de nya momsregler som trädde i kraft 1 juli.

Trimma din e-handel med Askås

Trimma din e-handel med Askås

Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.

Optimerad känsla med Abacus

Optimerad känsla med Abacus

En personlig, familjär och kvalitetsmedveten 30-åring. Denna beskrivning stämmer in på Abacus Sportswear som under våren lanserat e-handel med Askås som leverantör.

Askås - för stora och SMÅ

Askås - för stora och SMÅ

Skalbart, flexibelt och modulärt. Tre grundläggande egenskaper som gör att Askås e-handelsplattform är rätt val oavsett startpunkt, bransch och målsättning.

Ten Protection tar upp kampen

Ten Protection tar upp kampen

Skyddshandskar i premiumsegmentet med hållbarhetstänk och rättvisa tillverkningsvillkor. Detta är grundläggande byggstenar när Ten Protection lanserar e-handel med Askås.

Sportfiskeprylar bäst igen

Sportfiskeprylar bäst igen

När kunderna själva får säga sitt blir Sportfiskeprylar återigen bästa e-handlare inom sportsegmentet i Pricerunners årliga granskning.

Nå kunderna med Askås och CDON

Nå kunderna med Askås och CDON

Kopplingen mellan Askås och CDON Marketplace gör att du snabbt och enkelt kan nå miljontals nya kunder och testa dina produkter på övriga nordiska marknader.

Askås anställer

Askås anställer "fotbollslag"

Askås genomför den största enskilda satsningen någonsin. Elva nya medarbetare har rekryterats för att möta efterfrågan från branschen.

Ny spelplan för annonsering

Ny spelplan för annonsering

Apples nya regler för spårning förändrar spelplanen för annonsering, inte minst via Facebook och Instagram. Vad kan du som e-handlare göra för att rusta dig inför framtiden?

Utveckling, optimering och säkerhet

Utveckling, optimering och säkerhet

2021 satsar vi ännu mer resurser på Askås interna utvecklingsgrupp. Fokus är att jobba brett med att göra e-handelsplattformen än mer stabil, funktionsrik och optimerad.

Närodlat arbete från Askås

Närodlat arbete från Askås

Webbutvecklare Philip Heimer är en av flera medarbetare på Askås som kan sorteras in i kategorin hemvändare. 2019 flyttade han hem igen och nu är han en del av ett företag i stark tillväxt.

Hållbart för SmartaSaker

Hållbart för SmartaSaker

Smarta Saker har ett grundläggande hållbarhetstänk som genomsyrar hela bolaget. Tillsammans med Askås och vår driftpartner GleSYS är även driften hållbar.

Grön drift med GleSYS och Askås

Grön drift med GleSYS och Askås

Hållbarhet och miljötänkande blir en allt viktigare faktor i den tuffa konkurrensen om e-handelskunderna. Med Askås som leverantör och GleSYS som driftpartner bidrar din e-handel till att minska utsläppen av koldioxid.

Lyft med Askås Baspaket

Lyft med Askås Baspaket

När du vill komma igång snabbt till en låg kostnad. Då är Askås Bas helt rätt lösning för dig. Vårt baspaket är prisvärt, funktionsrikt och en riktigt bra start på en långvarig och framgångsrik e-handelsresa.

Rivstart för Mr Cake

Rivstart för Mr Cake

I september tog Roy Fares och hans företag Mr Cake beslutet att expandera online. Tre månader senare lanserades en ny e-handel med Askås som plattforms-leverantör.

God Jul från Askås

God Jul från Askås

2020 går mot sitt slut och det är ett speciellt och historiskt år vi kan sammanfatta. På Askås vill vi önska alla våra kunder, partners och övriga "kompisar" en God Jul och Gott nytt år.

Vi välkomnar Glitter som ny kund!

Vi välkomnar Glitter som ny kund!

1992 öppnade Glitter sin första butik och under åren sedan dess har bolaget byggt ett riktigt starkt varumärke och nått en ledande position. Nyligen lanserades den nya e-handel med Askås som plattformsleverantör.

BRL levererade med Askås Enterprise

BRL levererade med Askås Enterprise

Ökad efterfrågan under längre tid, fler hemleveranser och riktigt hög kundnöjdhet. BRL Electronics ser tillbaka på Black Week med mängder av goda erfarenheter i bagaget.

Dubblad försäljning för SoffaDirekt

Dubblad försäljning för SoffaDirekt

Nytt arbetssätt, dubblad omsättning och en sajt som levererade fläckfritt. Så summerar Jessica Egman på SoffaDirekt årets Black Week.

Cookie Manager och nya kopplingar

Cookie Manager och nya kopplingar

Med ACM – Askås Cookie Manager har du alla möjligheter att leva upp till de bestämmelser som är gällande i GDPR.

Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store är en växande kraft att räkna med i sin bransch och nyligen blev bolaget första helt nya kund att lanseras med Askås Enterprise.

Fullt fokus på Black Week

Fullt fokus på Black Week

Årets hetaste försäljningsperiod står för dörren och Askås stärker upp organisationen för att ge kunderna förutsättningar att förverkliga sina planer.

Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar är Sverige bästa e-handel i sportsegmentet. Det slås fast i Pricerunners årliga bedömning av branschen.

Frontend med Jennifer och Caroline

Frontend med Jennifer och Caroline

Träffa Jennifer Nilsson och Caroline Lindström, två av Askås rutinerade frontend-utvecklare. Här berättar de om designprojektet inför lanseringen av vår kund Max Gaming 2020.

Årets e-handelsprestation till CAIA

Årets e-handelsprestation till CAIA

I november 2018 lanserade CAIA Cosmetics sin nya e-handel på Askås plattform. I förra veckan fick VD Mikael Snabb pris för Årets e-handelsprestation i Sverige.

Budbee Box med Askås integration

Budbee Box med Askås integration

Vi kan nu erbjuda en integration till nya Budbee Box som ger utökad valfrihet för slutkonsumenterna. Läs mer om tjänsten och Budbees kompletta erbjudande.

Max Gaming mot nya rekord

Max Gaming mot nya rekord

MaxGaming satsar vidare i Norden och globalt. Tillväxten ska ske med Askås Enterprise. Askås mest kraftfulla, funktionsrika och driftsäkra e-handelslösning.

Askås erbjuder koppling till Adyen

Askås erbjuder koppling till Adyen

Med Askås integration till Adyen kan du erbjuda hundratals olika betalsätt och öka din konvertering i länder över hela världen.

2020 en succé för Askås kunder

2020 en succé för Askås kunder

E-handelsbranschen har stått sig väl under 2020. Den samlade försäljningen för Askås hundratals anslutna e-handlare har ökat med 1,7 miljarder kronor under året.

Stark växtkraft hos Impecta

Stark växtkraft hos Impecta

Impecta Fröhandel har haft en stark och stabil utveckling under många år. Målet för 2020 var ambitiöst när det sattes och allt tyder på att visionen kommer överträffas med bred marginal.

ICANIWILL växer i rekordfart

ICANIWILL växer i rekordfart

Markant försäljningsökning under hela 2020 och fantastiska siffror i juli. För ICANIWILL, Askås-kund sedan i höstas, har detta speciella år inneburit att tillväxten har accelererat.

Hajk vill bli din natur-guide

Hajk vill bli din natur-guide

Hållbara och snygga outdoor-kläder för vardagliga naturupplevelser – det är grundtanken med det färska bolaget Hajk som startat e-handel med Askås.

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Tillväxt har länge varit vardag för Proteinbolaget. Nu fokuserar man på lönsamhet och nyligen lanserades siten på Askås Enterprise, vår mest kraftfulla paketering.

Ny lag för online-betalningar

Ny lag för online-betalningar

Betalning med kredit får inte visas först eller vara förvalt när e-handelskunderna ska betala. Detta blir verklighet i och med den nya lag som träder i kraft 1 juli.

Succé för Askås Enterprise

Succé för Askås Enterprise

1 mars lanserades Askås 10 med den nya paketeringen Enterprise. Mottagandet från nya och befintliga kunder har varit fantastiskt.

Impecta om Corona

Impecta om Corona

Impecta som är Sveriges ledande e-handlare gällande fröer har haft rejäla försäljningsökningar under Corona-krisen. Att människor stannar upp och spenderar mer tid hemma är sannolikt en orsak till detta.

Layered om Corona

Layered om Corona

Rekordförsäljning i mars men problem med logistik och producenter som har stängt ner. Så ser Hanna Stråhle, CMO på inredningsföretaget Layered på nuläget och framtiden i dessa Corona-tider.

Alva om Corona

Alva om Corona

Alexander Hars VD på Alva lyfter fram att det just nu finns viktigare saker än det egna företagandet och försäljning att fokusera på i första hand under dessa Corona-tider.

Spelexperten om Corona

Spelexperten om Corona

Vissa branscher går bättre än andra i tider av oro och kriser. Brädspel verkar definitivt vara något som lockar många för närvarande. Spelexperten.com slår försäljningsrekord och har minst sagt fullt upp.

Bangerhead om Corona

Bangerhead om Corona

Thomas Grabe på skönhets-aktören Bangerhead har dubbla känslor för närvarande. Det egna bolaget går riktigt bra men situationen i stort kommer att bli tuff för enskilda företagare och för Sverige som land.

Lyft med Askås och Google

Lyft med Askås och Google

Askås har stöd för alla möjligheter som Google erbjuder och vi hjälper självklart till med att få din e-handel rätt ”utrustad” när du vill komma igång.

Askås kunder om Corona-krisen

Askås kunder om Corona-krisen

Vi har tagit tempen på ett antal kunder. Hur hanterar de vardagen, hur kommunicerar de med sina kunder och vilka blir de långsiktiga följderna av Corona-krisen.

Askås - Frakter och logistik

Askås - Frakter och logistik

Med Askås som leverantör får du en plattform med mångsidig funktionalitet gällande frakter och logistik. Vi har även kopplingar till ledande logistikföretag och tjänster som branschen i stort erbjuder.

Moobil tänker nytt om mobiler

Moobil tänker nytt om mobiler

En förmedlingstjänst för begagnade mobiler med hållbarhet som nyckelord. Det är idén bakom Moobil.se. Mathias Winberg och Jonas Lundqvist är grundare och Askås levererar e-handelsplattform.

Kontinuitet  i Corona-tider

Kontinuitet i Corona-tider

I dessa Corona-tider har vi sett över våra rutiner och arbetssätt med syfte att minimera risker och bibehålla samma höga kvalitet på våra tjänster och produkter som alltid.

Askås laddar för D-Congress

Askås laddar för D-Congress

Torsdag 5 mars skickar vi en styrka till D-Congress. "Vi ser fram emot att få träffa massor med partners, våra kunder och andra e-handlare", säger Askås marknadschef Peter Smersfeldt.

Sveriges snabbaste e-handel

Sveriges snabbaste e-handel

Askås 10 Enterprise levererar marknadsledande site-speed, blixtsnabb produktlistning, filtrering och sökfunktionalitet.

Ny butik för Svenska Gummihuset

Ny butik för Svenska Gummihuset

I början av 2018 började Svenska Gummihuset att leta efter en ny plattformsleverantör. Valet föll på Askås och nyligen lanserades en helt ny sajt som ska ta däckleverantören in i framtiden.

Sportfiskeprylar firar tio år

Sportfiskeprylar firar tio år

Det var ett fantastiskt år för oss och vi spräckte 100-miljonersvallen för första gången, säger Nicklas Jonsson, delägare och VD på Sportfiskeprylar som firar 10 år med Askås.

Askås tar täten i prestanda-racet

Askås tar täten i prestanda-racet

1 mars lanseras Askås 10 - den senaste versionen av Askås e-handelsplattform. En av flera nyheter är paketeringen Askås Enterprise med Askås Product Engine.

Desenio växer med Askås

Desenio växer med Askås

Desenio har länge varit ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. Den fortsatta tillväxten sker med nya plattformen Askås 10 Enterprise som grund.

Vi laddar för Hotspot!

Vi laddar för Hotspot!

I morgon är det återigen dags för Hotspot på Karlstads Universitet. Askås finns såklart på plats för att prata med studenter och framtida medarbetare.

Kundkommunikation med Bengans

Kundkommunikation med Bengans

Att kommunicera med kunderna på rätt sätt är en given ingrediens i ett lyckat e-handelskoncept. Bengans Skivbutik använder sig av Askås Marketing Automation.

Kockums startade nytt med Askås

Kockums startade nytt med Askås

Askås är en leverantör som bryr sig om oss, vi är inte bara en i mängden. Det vi vill kunna göra, det löser Askås. Det är en trygghet, säger Robert Turanji som startade e-handel med Askås 2018.

Spelexperten lyfter med Askås

Spelexperten lyfter med Askås

I tio år har Mattias Gladh och hans kollegor drivit Spelexperten.com i rätt riktning. Under 2019 har utvecklingen tagit fart riktigt ordentligt och nu tar man sikte mot nya marknader.

Bra 2019 för Layered

Bra 2019 för Layered

Ökad försäljning och höjd lönsamhet blev det positiva utfallet för Askås-kunden och inredningsföretaget Layered under 2019.

2010 i backspegeln

2010 i backspegeln

Vi har gjort en översiktlig genomgång av det minst sagt intensiva 2010-talet. Vad har det snackats om, vilka trender har kommit och gått och hur har Askås utvecklats de senaste tio åren.

God Jul & Gott nytt år

God Jul & Gott nytt år

Ännu ett år har passerat och denna gång markerar nyårsafton även slutet på det gångna decenniet.

The Case Factory lanserad med Askås

The Case Factory lanserad med Askås

2019 lanserades en ny e-handel på Askås e-handelsplattform. Det handlar om The Case Factory som säljer mobilskal i läder av högsta kvalitet.

Kyrkogårdsvandring.se växer

Kyrkogårdsvandring.se växer

Säffle var först ut och nu har Hammarö pastorat och kyrkogårdsförvaltning också blivit en del av projektet Kyrkogårdsvandring.se.

Askås laddar för Black Friday

Askås laddar för Black Friday

Black Friday är snart här igen och det laddas för fullt hos e-handlarna, hos slutkunderna och även hos oss på Askås.

Supporten inför Black Friday

Supporten inför Black Friday

Som vanligt när Black Friday närmar sig förbereder vi oss mentalt och organisatoriskt här på Askås. I centrum för vår beredskap finns såklart vår supportavdelning.

Driften i fokus för Bangerhead

Driften i fokus för Bangerhead

I dag är Bangerhead en av Nordens ledande återförsäljare av hår- och skönhetsprodukter. Askås har levererat funktion, form och inte minst stabilitet sedan starten.

ICANIWILL har flyttat till Askås

ICANIWILL har flyttat till Askås

I början av november lanserade ICANIWILL en ny sajt på Askås e-handelsplattform och målsättningen är tillväxt och stark utveckling på en global marknad.

Svea fortsätter utvecklas

Svea fortsätter utvecklas

För två år sedan lanserade Svea sin mångsidiga checkout och bolaget har sedan dess på allvar tagit upp kampen om betalningar online.

Land Shopping har lanserats

Land Shopping har lanserats

Efter ett intensivt och ambitiöst projekt lanserades Landshopping.se – en e-handel på Askås plattform på måndagen.

Stor succé för Askås E-handelsdag

Stor succé för Askås E-handelsdag

Anders Borg som keynote speaker, rekord i antalet utställare och en avslappnad skön stämning. Askås e-handelsdag togs emot väl av alla inblandade.

Askås i medvind bjuder till fest

Askås i medvind bjuder till fest

På torsdag bjuder e-handelsleverantören Askås in partners, kunder och föreläsare till en intensiv dag på Medborgarhuset.

Specter och Askås blickar framåt

Specter och Askås blickar framåt

Fler än 1000 kunder över hela Sverige använder Specters webbaserade affärssystem. 17 oktober är Specter en av många utställare på Askås E-handelsdag 2019.

Avarda vill lyfta e-handlarna

Avarda vill lyfta e-handlarna

Askås och betalningsleverantören Avarda har ett givande partnerskap med en nära relation till kunderna, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat arbetssätt.

DIBS gräver guld i Värmland

DIBS gräver guld i Värmland

På Askås E-handelsdag 17 oktober kommer DIBS ta täten som Guldsponsor till arrangemanget. – Vi ser verkligen fram emot många bra diskussioner under dagen, säger Patrik Müller.

Nå fler med Askås och CDON

Nå fler med Askås och CDON

Att sälja via en extern marknadsplats är ett sätt att snabbt nå en större kundgrupp. CDON Marketplace är den ledande marknadsplatsen i Norden med omkring 2100 anslutna handlare.

Starkt första år för Alva

Starkt första år för Alva

Högkvalitativa sängkläder med omtanke om människor och miljö i alla led. Det är grunden för Göteborgsföretaget Alva som nu firar ett lyckat första år.

Snabbt och hållbart för Airmee

Snabbt och hållbart för Airmee

2016 såg Airmee dagens ljus och utvecklingen sedan dess har varit minst sagt spännande. Idag levererar logistikföretaget produkter snabbt, effektivt och hållbart i Sveriges tre största städer

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.

Askås fortsätter expandera

Askås fortsätter expandera

Första halvåret 2019 går till historien för e-handelsleverantören Askås. Inflödet av nya kunder, omsättning och antalet nyanställningar slår alla rekord. – Hittills har 2019 överträffat alla förväntningar, säger Peter Smersfeldt.

Lyckad start för Sängvaruhuset

Lyckad start för Sängvaruhuset

3 april 2019 lanserade Sängvaruhuset Elgen sin nya e-handel på Askås plattform. Därmed togs ett nytt, spännande steg för det anrika och framgångsrika företaget.

CAIA tar klivet ut i världen

CAIA tar klivet ut i världen

I november lanserade CAIA Cosmetics sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Nu har ett halvår passerat och företaget har tagit klivet ut på en global marknad.

GleSYS och Askås sköter driften

GleSYS och Askås sköter driften

Askås mångåriga driftpartner GleSYS är en aktör som ständigt ligger i framkant och bolaget kan möta alla de högt ställda krav på drift och hosting som svenska e-handlare har idag och i framtiden.

Askås stöttar Säffle Stadslopp

Askås stöttar Säffle Stadslopp

Lördag 25 maj är det återigen dags för Säffle Stadslopp med allt vad det innebär. Sedan starten 2012 har Askås varit en avgörande del som huvudsponsor till arrangemanget och detta gäller även i år.

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kött från lokala, värmländska gårdar. Sylt, kryddor, ostar och högklassiga charkuterier. Detta är en del av utbudet när Kils Slakteri möter kunderna i sin nylanserade e-handel.

Tack för stödet under Spin of Hope

Tack för stödet under Spin of Hope

För två veckor sedan arrangerades Spin of Hope på en mängd platser runtom i Sverige. Nu är summeringen gjord och Askås deltagande bidrog med 9 400 kronor till insamlingen.

Anders Borg till  E-handelsdagen

Anders Borg till E-handelsdagen

Digitala trender och framtidsspaningar, globalisering och den makroekonomiska utvecklingens påverkan på svenska företag och politiker. Anders Borg är klar som huvudtalare på Askås E-handelsdag 17 oktober.

Askås cyklar för Barncancerfonden

Askås cyklar för Barncancerfonden

Sedan 2009 har Barncancerfonden arrangerat Spin of Hope och utfallet har förbättrats för varje år. 2018 samlades mer än 6,5 miljoner kronor in.

Care of Carl och Skincity Topp 5

Care of Carl och Skincity Topp 5

Nyligen presenterade IDG.se sin årliga rankning över Sveriges bästa e-handlare och två av fem i toppen jobbar med Askås som leverantör - Skincity och Care of Carl.

Dags för årets D-Congress

Dags för årets D-Congress

D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg är en given höjdpunkt och ett skönt vårtecken för oss på Askås. Detta år är vi plats med en rekordstor delegation för att nätverka och prata om dagens och framtidens e-handel.

Desenios segertåg fortsätter

Desenios segertåg fortsätter

Efterfrågade produkter, fokus på en personaliserad kundupplevelse och geografisk expansion. Framgångsreceptet för Desenio sedan resan tog sin början på allvar för fem år sedan och tillväxten fortsätter kraftigt uppåt.

Bingo Rimér valde Askås

Bingo Rimér valde Askås

Fotograf, konstnär och entreprenör. Bingo Rimér är en person ständigt i rörelse och på väg framåt. Sedan december kan han skriva in e-handlare på visitkortet.

Askås söker  nya medarbetare

Askås söker nya medarbetare

Tillväxten fortsätter och för att möta den positiva utvecklingen vill vi göra omfattande personalrekryteringar. Vi söker nu fem nya medarbetare – två backend-utvecklare, frontend-utvecklare, projektledare och säljare.

E-handel möter kulturhistoria

E-handel möter kulturhistoria

Nyligen lanserade Askås ytterligare en sajt och denna gång handlar det inte alls om försäljning. Kund är Säffle Pastorat och innehållet på sajten är gravplatser och fängslande levnadsberättelser.

Askås-familjen växte under 2018

Askås-familjen växte under 2018

En summering av det gångna året är alltid trevligt här på Askås. Inte minst med tanke på att vi har fått fler "kompisar" i vår e-handelsvärld. 25 nya kunder startade e-handel på Askås e-handelsplattform under 2018.

Peter Smersfeldt ny marknadschef

Peter Smersfeldt ny marknadschef

Askås går in i 2019 med en ny sälj- och marknadschef. Peter Smersfeldt har jobbat på Askås i fyra år och framöver kommer han fokusera fullt ut på att skapa fortsatt tillväxt och framgång för Askås och våra kunder.

Tack för ett fantastiskt 2018

Tack för ett fantastiskt 2018

Snart dags för lite välbehövlig julledighet för oss allihop. Vi vill verkligen passa på att tacka alla härliga kunder, nya som gamla och såklart alla våra betydelsefulla partners.

Bangerhead och Askås firar 10 år!

Bangerhead och Askås firar 10 år!

Det har passerat ett decennium sedan Bangerhead startades och det var Askås som från första början levererade e-handelsplattformen. – Vi är nöjda med att vi valde Askås för tio år sedan och har aldrig sett en anledning till att byta, säger Thomas Grabe.

Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Långsiktigt varumärkesbyggande och tydligt fokus på att få in fler kunder. SoffaDirekt har jobbat målmedvetet det senaste året och när Black Weekend nu summeras syns effekterna . Trafikrekord på sajten och ett massivt försäljningsrekord under perioden.

Succé när CAIA Cosmetics lanserades

Succé när CAIA Cosmetics lanserades

10.00 på tisdag förmiddag gick startskottet. Bianca Ingrossos nya makeup-märke CAIA Cosmetics öppnade dörrarna och intresset var rekordstort.

Askås 9 har lanserats - en plattform för alla

Askås 9 har lanserats - en plattform för alla

Askås 9 är här. En e-handelsplattform som gör jobbet för alla. Prisvärd och funktionsrik redan i sitt grundutförande. Kraftfull, mångsidig och gränslös även för storsatsande e-handlare.

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget har varit kund till Askås sedan 2014. Utvecklingen sedan dess har gått snabbt uppåt. 2017 omsattes 50 miljoner och tillväxten fortsätter. Nyligen prisades Proteinbolaget som Årets Gasellföretag i Örebro län.

Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Nu lanserar Bianca Ingrosse det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.

Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Askås-kunden Winn Scandinavia kan blicka tillbaka på ett intensivt och positivt år. Företagsförvärv, två nya sajter och ett intåg på den norska marknaden. Nu tar Marcus Kindbom och hans kollegor ett djupt andetag och siktar på fortsatt tillväxt.

Tillverkningen igång på Kockums Jernverk

Tillverkningen igång på Kockums Jernverk

Det är ett halvt sekel sedan Kockums Jernverk stängde ner tillverkningen av produkter i emaljerat stål. Kockums produkter kan nu återigen köpas av återförsäljare och i en nylanserad e-handel som Askås levererar.

Tillväxt men ökad konkurrens

Tillväxt men ökad konkurrens

Det fortsätter uppåt för den samlade svenska e-handeln. Samtidigt finns det utmaningar att möta och en allt tuffare konkurrens från stora utländska aktörer. Det visar rapporten Svensk E-handel 2018 som presenteras av DIBS.

Askås marknadsför Värmland

Askås marknadsför Värmland

När Handelskammaren Värmland träffar framtida arbetstagare i Stockholm ligger fokus på betydligt mer än så. Ett levande näringsliv finns också. Askås är ett av företagen som kommer vara på plats.

Simon och Erik senaste nyförvärven

Simon och Erik senaste nyförvärven

Askås fortsätter att förstärka på personalsidan. Den här gången har vi rekryterat personal till supportavdelningen och design-gänget. Simon Blanck ansluter till supporten och Erik Lindow ska jobba med frontend-utveckling.

Alva vill leverera högklassig nattsömn

Alva vill leverera högklassig nattsömn

Exklusiva, stilrena och högkvalitativa sängkläder. Ekologiskt tillverkade och med indiska bomullsbönders bästa som en tydlig målsättning. Detta är affärsidén Alva som nyligen lanserade sin e-handel på Askås plattform.

Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

14 juni lanserades Rydbergs Ur sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Familjeföretaget som sådant hade då existerat i 114 år och det är nu fjärde generationen som driver verksamheten.

Växjö Elektriska satsar med Askås

Växjö Elektriska satsar med Askås

Det anrika belysningsföretaget Växjö Elektriska har medvind för närvarande. Bolagets bägge butiker, i Växjö och i Stockholm, går riktigt bra och nyligen lanserades den nya e-handel på Askås e-handelsplattform.

Instagram shopping äntligen i Sverige

Instagram shopping äntligen i Sverige

Shopping på Instagram har länge varit ett begrepp men än så länge inte en verklig möjlighet för svenska e-handlare. Nu har möjligheterna att faktiskt bedriva direkt försäljning via bild-appen realiserats fullt ut.

Stark framtidstro hos e-handlarna

Stark framtidstro hos e-handlarna

Stark optimism bland Sveriges e-handlare men vikande framtidstro hos fysiska butiker. Detta är en slutsats utifrån Svensk Handelsbarometer som för första gången mäter förväntningarna för e-handelsbranschen.

Bästa D-Congress någonsin

Bästa D-Congress någonsin

D-Congress 2018 blev som vanligt en intensiv dag fylld av samtal, möten och blickar mot framtida samarbeten. För oss blev mässan ett kvitto på att vårt varumärke och vår produkt finns på en nivå som inger förtroende.

Care of Carl och Skincity i framkant

Care of Carl och Skincity i framkant

Care of Carl på plats nummer 1 och Skincity på topp tio. Två Askås-kunder som lyfts fram som föregångare och stilbildare i e-handelsbranschen när IT-sajten IDG presenterar sin årliga ranking över Sverige e-handlare.

Askås laddar för D-Congress

Askås laddar för D-Congress

Det har blivit en årlig och god tradition. Askås deltagande på D-Congress på Svenska Mässan i Göteborg fortsätter även 2018. Vi kommer finnas på plats med en sextett redo för spännande möten och givande samtal.

Askås tar täten i Säffle Stadslopp

Askås tar täten i Säffle Stadslopp

Askås system används för handel i hela världen. Samtidigt är vår värmländska identitet viktig och vi vill på olika sätt bidra till en god utveckling på hemmaplan. Ett exempel är är vårt samarbete med Säffle Stadslopp.

Askås vill träffa dig på Hotspot!

Askås vill träffa dig på Hotspot!

Onsdag 14 februari är det återigen dags för Hotspot på Karlstad Universitet. Produktiva möten mellan studenter och arbetsgivare är tanken med rekryterings-mässan. Askås är som vanligt med som utställare.

Rivstart på 2018 för Askås

Rivstart på 2018 för Askås

Nya projekt, nya kunder och omfattande utveckling av produkter och tjänster. 2018 har rivstartat för e-handelsleverantören Askås. Stark tillväxt med god lönsamhet under fjolåret ska fortsätta även detta år, det är planen.

Sportfiskeprylar är på hugget

Sportfiskeprylar är på hugget

E-handelsbranschen ger utan tvekan möjligheter till snabb tillväxt och god lönsamhet för verksamheter som spelar sina kort rätt. Sportfiskeprylar är en Askås-kund som verkligen kan blicka tillbaka på ett framgångsrikt och intensivt 2017.

Viktig information rörande Google Shopping och SSL

Askås har nyss underrättats om nya policyregler från Google rörande Google Shopping. Den viktigaste policyförändringen rör hanteringen av personnummer som inom kort måste skickas krypterat från besökarens webbläsare till internetbutiken.För dig som använder Google Shopping innebär det att kommunikationen till och från din butik måste krypteras med ett SSL-certifikat (HTTPS). Certifikatet måste av tekniska skäl ligga i hela butiken.

Starta e-handel i fler länder

Att expandera sin e-handel till flera länder brukar vara något som intresserar de flesta e-handlarna. I den här artikeln tar vi upp några saker som kan vara bra att tänka på inför en eventuell utlandslansering.

Extra öppettider över helgen!

På fredag 27/11 är det Black Friday, och på efterföljande måndag 30/11 är det Cyber Monday. För många av våra kunder är detta förstås en av de viktigaste helgerna på året, och startskottet på julhandeln.

Få fler kunder med Askås Leads!

Varje dag har du besökare i din e-handel som inte ger försäljning. Du har gjort allting rätt, men något får dem att tveka. Askås Leads hjälper dig att fånga upp dessa besökare.

ARTIKEL 1-283 360.1 2  Nästa »  | Visa alla