Få fler kunder med Askås Leads!
Varje dag har du besökare i din e-handel som inte ger försäljning. Du har gjort allting rätt, men något får dem att tveka. Askås Leads hjälper dig att fånga upp dessa besökare.
Varje dag har du besökare i din e-handel som inte ger försäljning. Du har gjort allting rätt, men något får dem att tveka. Askås Leads hjälper dig att fånga upp dessa besökare.
Under en bankett på DigIT Värmland i Karlstad den 29 april vann projektet Kodakademin pris för Årets digitala verksamhet! Projektetet drivis på ideell basis och syftar till att lära barn och ungdomar att programmera.
I dag gör Google en stor uppdatering av sina sökalgoritmer för mobila enheter och börjar lägga betydligt större vikt vid huruvida webbutiker och hemsidor är mobilanpassade eller ej. Mobilanpassade sidor kommer placeras högre upp i Googles sökresultat från mobila enheter än de som inte är det.
Knappt har vi på Askås hunnit stänga ett mycket framgångsrikt 2014, med stadig tillväxt och sex nya medarbetare ombord, innan det är dags att rivstarta 2015 med att utannonsera fem lediga, och mycket spännande, tjänster. Så om du är sugen på att jobba hos Värmlands mest erfarna och genuina expertföretag inom e-handel så ska du läsa vidare!
I och med detta projekt forsätter CDON Group att utöka sitt långvariga och framgångsrika samarbete med Askås.
Drygt 870 entreprenörer i Sverige nominerades i år till utmärkelsen EY Entrepreneur Of The Year 2014. Av dessa utvaldes ett fåtal till regionfinaler baserat på sex olika kriterier i en intervjuprocess. En av dessa var Jonas Askås som igår kväll fanns på plats i Västerås på en pampig och spännande regionfinal. Jonas fick se sig slagen på mållinjen av värdiga motståndare den här gången.
Jonas Askås utsågs på torsdagkvällen till Årets Företagare i Säffle kommun för år 2013.
Intresset för datorer, surfplattor och modern teknik är rekordhögt bland barn och ungdomar. Samtidigt saknas bra möjligheter att lära sig att skapa på dem istället för att bara använda dem. Askås I&R och Säffle kommun tar därför tillsammans initiativ till att starta Kodakademin.
Askås öppnar lokalkontor i Karlstad och lanserar samtidigt nytt affärsområde med fokus på rådgivning och strategi inom digitala affärer.
Vi vill gratulera vår fina kund Gymgrossisten till lanseringen av Gymsector.com för EU-marknaden. Lanseringen innebär att Gymgrossistens sortiment numera finns på 22 nya marknader inom EU. Teknik som vanligt levererat av Askås!
Gula Katten är en av vår duktiga och snabbt expanderande kunder. Igår lanserade vi tillsammans med Gula Katten en ny design, struktur och navigering på www.gulakatten.se. Vi tackar för det goda samarbetet och önskar lycka till med det nya siten. Om du söker kontorsmaterial, passa på och besök siten!
Koppla upp din e-handel mot CDON Marketplace och nå ut till miljontals kunder!
Köpbarnvagn i Karlstad AB lanserade i mars en uppfräschad design på sin e-handelsbutik Köpbarnvagn.se.
Kom förbi och prata med Askås om hur vi tillsammans kan få din e-handel att växa gränslöst!
Med Sales Triggers skapar du e-postutskick som med automatik skickas ut till rätt kunder vid rätt tillfälle. Modulen är lika lättanvänd som den är kraftfull och den kan lyfta din e-handel till helt nya nivåer. Med Askås nya modul Hantering av omdirigeringar får du enkelt en överblick över inaktuella länkar som markerats som s.k. 404-sida, och du har också möjlighet att styra om den.
I år stöttar vi Musikhjälpens insamling 2013 som är på temat Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet genom att auktionera ut ett komplett webbshopspaket till ett värde av ca 50 000 kr.
Idag lanserar Google sitt nya annonsformat Google Shopping. Google Shopping har redan funnits internationellt i flera år, och nu har turen kommit till Sverige. Som vanligt är vi på Askås snabba med att ta till oss nyheter som vi tror kan hjälpa dig att bli en ännu mer framgångsrik e-handlare.
Askås I&R har för tredje året i följd utsetts till ett av Sveriges Superföretag av tidningen Veckans Affärer och Bisnode.
Efter snart ett år av dedikerad produktutveckling lanserar vi vårt nya e-handelskoncept: Askås 8. Lanseringen bygger på över 15 års utveckling, 1000-tals delversioner och erfarenhet från många hundra kundprojekt. Askås 8 är den största uppdateringen vi någonsin gjort. Förväntningarna på lanseringen är med andra ord höga bland båda anställda, kunder och partners.
För tredje året i följd har Askås utsetts till ett av Värmlands mest snabbväxande företag av Dagens Industri. Med en tillväxt på 160% under 2012 marscherar Askås vidare i tätskiktet bland svenska specialistföretag inom e-handel. Med den största produktlansering på många år runt hörnet står företaget mycket väl rustat för ytterligare tillväxt framöver.
Efter en intensiv period av utveckling, betatestning, justeringar och ytterligare tester närmar vi oss nu lanseringen av Askås 8 med stormsteg. Under sommarmånaderna har ett drygt trettiotal betatestare utvärderat den nya e-handelsplattformen - Askås 8. Många värdefulla synpunkter och idéer har kommit in som ytterligare har förbättrat ett system som var riktigt bra från början.
Bangerhead är en av landets absolut mest framstående näthandel inom hårvård och skönhet. Askås I&R har sedan 2008 haft förmånen att leverera system och tjänster för deras framgångsrika e-handel. Det senaste stora utvecklingsprojektet är lansering av helt ny grafisk design för att ytterligare stärka Bangerheads position som en ledare på marknaden.
Askås I&R har de senaste månaderna haft nöjet att utveckla en mobil e-handelsplats för sin kund Gymgrossisten, som ingår i e-handelsgruppen CDON Group. Askås har erbjudit sina kunder kostnadseffektiva och standardiserade mobila e-handelslösningar sedan flera år tillbaka. Gymgrossistens mobila plattform är dock det överlägset mest omfattande projekt med fokus på mobil e-handel som Askås tagit sig an och det stärker ytterligare Säffleföretagets position som en av landets starkaste leverantörer av produkter och tjänster för gränslös e-handel.
Sedan länge har Hugos Herr varit en väletablerad och mycket omtyckt butik i Karlstad, och för några år sedan tog de tillsammans med Askås steget ut i internethandeln. Nu har internetbutiken fått en total make over och bjuder på en ännu bättre kundupplevelse.
I lördags ägde Säffle stadslopp rum, och då Askås var en av huvudsponsorerna för loppet ställde vi också självklart upp i löparfesten!
Även i år har Askås chansen att ta hem detta prestigefyllda pris som delas ut på årets Nordic Ecommerce Summit som går av stapeln den 30-31 maj i Stockholm.
Under vintern och våren har vi på Askås arbetat med att utveckla en helt ny version av Askås Internetbutik en version som tar ett rejält språng framåt avseende allt från gränssnitt till handhavande.
Den 25 maj är det återigen dags för Säffle stadslopp, ett roligt lopp två varv genom centrala Säffle. Självklart är Askås med och sponsrar igen!
Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. Bland annat krävs att företaget omsätter mer än 2 miljoner, har varit verksamt i minst 10 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt.
Varumärket Duni säljs på över 40 marknader och är en ledande leverantör av produkter för dukning och take away. Nu gör Duni en satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.
Från och med idag arbetar Lars Svensson som operativ chef på Askås. Lars kommer närmast från rollen som marknadschef på Gymgrossisten.com. De senaste åtta åren har han arbetat nära tillsammans med Askås som kund, och kommer tillföra ny värdefull e-handelskunskap.
Askås har fått i uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, att ta fram en specialanpassad e-handelslösning för distribution och försäljning av fysiska trycksaker samt elektroniska dokument.
En ökad omsättning på 172 procent under mätperioden har återigen gjort Askås I&R AB till ett av de snabbast växande företagen i Sverige.
Jonas Karlsson, mångårig e-handelsexpert på Askås berättar om kundlojalitet och hur detta kan förverkligas inom e-handel.
Yogabutiken MiGuru som använder Askås e-handelslösning lanserar i både Norge och Danmark. Det är ytterligare ett tecken på att den svenska e-handeln internationaliseras. Norden håller på att bli en hemmamarknad även för mindre e-handlare.
Hobbex grundades 1961 och är i dag en ledande distributör och försäljare av fritidsprodukter inom ett antal olika produktområden. Nu lanserar de ny e-handel med Askås som teknisk leverantör.
- Detta är jättekul och ett riktigt kvalitetstecken på att det vi gör uppskattas av våra kunder och samarbetspartners. Vi är väldigt glada och stolta över att vara nominerade, säger VD Jonas Askås.
Röhnisch är ett svenskt familjeföretag som gör träningskläder för kvinnor. Kollektionerna säljs i 24 länder och bolaget växer stadigt. Nu gör de en stor satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.
Askås har fått i uppdrag att ta fram ny e-handelslösning för Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF). Ambitionerna för den nya webbutiken är förbättrat arbetsflöde och ökad omsättning för förbundet, som för närvarande organiserar över 120 000 medlemmar.
Askås Reklambyrå levererar tjänster inom profilutveckling, grafisk design och trycksaksproduktion, hemsidor, fotografering, bildspel, film, mässor, digital marknadsföring och mycket mer.
Snart är det återigen dags för Distanshandelsdagen i Borås, ett av Europas största event för distans- och e-handlare! Dagen, som anordnas av Svensk Distanshandel (SDh), kommer bland annat att bjuda på föreläsningar, nätverkande och utställare från ett hundratal företag.
Morgonen den 4 oktober samlades företagare från Säffle för att träffa representanter från Askås, Dibs och Swedbank för att lyssna till hur man kan locka nya kunder med hjälp av e-handel och hur man sedan tar betalt av dem på bästa sätt.
En ökad omsättning på 168 procent under mätperioden har gjort Askås I&R till ett av de snabbast växande företagen i Sverige, och Askås I&R har därmed utsetts till ett av 2011 års Gasellföretag av Dagens Industri. Färre än 0,5 procent av Sveriges företag utnämns varje år till Gasellföretag.
Internetbutiken är utvecklad i samarbete mellan reklambyrået Identity Works och Askås och är den första i Sverige med full integration mot Facebook.
Idag, torsdag 14 april deltar Askås på HotSpot-dagen vid Karlstads universitet. Tillsammans med hundratals andra företag, är Askås på plats för att kunna möta studenter och söka potentiella medarbetare.
Ange ingres
Vi söker en driven affärsman som vill ansvara för vår fortsatta marknadsutveckling som en av de främsta e-handelsleverantörerna i Sverige. I rollen ingår att följa upp förfrågningar från såväl nya som befintliga kunder och genom ett konsultativt bemötande skapa optimala affärer.
Vill du arbeta tillsammans med andra e-handelsexperter hos en av landets absolut främsta och mest välrenommerade leverantör av e-handelslösningar?
På mångas begäran hälsar vi på Askås I&R återigen välkommen till en E-handelsdag 29 oktober 2010
Askås har integrerat stöd för säkra betalningar på nätet genom en av världens största aktörer, PayPal. Med PayPal kan man ta emot konto- och kreditkort samt betalningar som skickas genom PayPal-konton.
Vi behöver stärka vårt team med ytterligare en webbutvecklare, som skall arbeta med kundprojekt samt interna utvecklingsprojekt kring vår egna programvara och nya webbapplikationer.
Utbildning och kunskap är det viktigaste verktyget för att bli en framgångsrik aktör på Internet. Genom AskåsAkademin arrangerar vi under våren 12 olika kurstillfällen med olika tema. Boka dina platser redan nu!
Askås I&R sjösatte i måndags Dagens Nyheters webbgalleria. Storordern stärker Säffleföretagets position inom e-handelsvärlden, och en expandering väntar företaget, då fler stora projekt är på ingång.
Askås kröner ytterligare ett framgångsrikt år genom leverans av avancerat e-handelssystem åt Aktiebolaget Trav och Galopp AB.
Vi har nu uppdaterat vår telefonväxel till en ny, förbättrad plattform.
Till Askås har vi glädjen att välkomna åter Jonas Karlsson.
Askås ställer ut på Nordens största IT-event, Internet Expo 2009 mellan 17-18 feb. på Kista mässan.
Box Experience grundades 2003 och är det upplevelseföretag som funnits längst på den svenska marknaden. Box Experience säljer upplevelser på nätet och i butik för alla tänkbara tillfällen. Askås har i dagarna lanserat en helt ny site för Box Experience, baserad på vår programvara för framgångsrik e-handel.
Under januari 2009 startar vi Askås Support- & Utbildningscenter.
Nu närmar sig julen med stormsteg och julhandeln är i full gång. Många väljer att köpa sina julklappar över Internet, vilket är ett enkelt, snabbt och smidigt tillvägagångssätt. Vi vill hjälpa er att öka intäkterna i julhandeln och därför har vi taget fram ett paket med tjänster för att öka trafiken till och handeln i din webshop.
Hög användarvänlighet i e-handelskassor är kritiskt för försäljningen, ändå är väldigt få kassafunktioner konstruerade utifrån ett konsumentperspektiv. Det anser Askås I&R som tillsammans med ett antal internetbutiker byggt en helt ny e-handelskassa som är anpassad efter konsumenterna. I fysiska handeln har man blivit experter på att anpassa sig efter kundens bekvämlighet, dessvärre har e-handeln inte varit lika framgångsrik på området, säger Jonas Askås, grundare och VD på Askås.