Sök

Askås öppnar kontor i Karlstad och startar nya affärsområdet Optimaestro

Askås öppnar lokalkontor i Karlstad och lanserar samtidigt nytt affärsområde med fokus på rådgivning och strategi inom digitala affärer.

Askås är idag 25 anställda e-handelsexperter i Säffle i Värmland. Företagets utveckling har under många år varit starkt positiv med en rad utmärkelser som Gaseller och Superföretag. Den positiva trenden har under året fortsatt, vilket har resulterat i fyra nyrekryteringar till kontoret i Säffle under hösten, och ett antal ytterligare rekryteringar planerade.

För att säkerställa fortsatt positiv utveckling och öka marknadsandelen ytterligare kommer Askås från 1:a november öppna en filial i Karlstad med personal inom de flesta funktioner i företaget.

”För oss är etableringen i Karlstad ett naturligt steg i vår utveckling. Det ger oss bättre förutsättningar att rekrytera spetskompetensen vi behöver för att fortsätta vår framgångsrika resa med spännande kundprojekt och produktutveckling. Vi har redan idag ett antal kunder och samarbeten i Karlstad med omnejd och självklart siktar vi på att skaffa flera genom detta steg.” säger Jonas Askås, VD på Askås I & R AB.

Det blir Askås marknadschef och e-handelsexpert, Jonas Karlsson, som kommer att axla rollen som ansvarig för kontoret i Karlstad. Samtidigt kommer även Jonas att lansera Askås nya affärsområde och varumärke, Optimaestro.

Detta affärsområde kommer att tillhandahålla tjänster för optimering, analys och rådgivning till såväl Askås etablerade kundstock som övriga företag och organisationer som har behov av att förbättra sina digitala affärer.

”Vi har under åren märkt ett stadigt ökat intresse av rådgivande och strategiska tjänster från våra kunder. Konverteringsoptimering är en starkt växande bransch i USA och nu får även svenska företag upp ögonen för detta i snabb takt. Som veteraner i e-handelsbranschen så är vi helt övertygade om att vi kommer att kunna lyfta våra kunders resultat avsevärt genom expertis, erfarenhet, bra verktyg och metoder. Vi ser början på en oerhört spännande resa och att jag själv brinner för området gör inte saken sämre” säger Jonas Karlsson.

Konverteringsoptimering innebär kortfattat att optimera en webbplats så att andelen besökare som utför en önskad handling, exempelvis lägger en beställning, fyller i ett formulär eller klickar på en specifik länk, blir så hög som möjligt.

Förutom konverteringsoptimering så kommer Optimaestro erbjuda ett brett spektra av tjänster inom e-handelsrådgivning, digitala marknadsstrategier, organisationsutveckling och kunskapsspridning till företag och organisationer.

Läs mer om Optimaestro på www.optimaestro.se.

OptiMaestro