Sök

Askås Gasellföretag för tredje året i följd

För tredje året i följd har Askås utsetts till ett av Värmlands mest snabbväxande företag av Dagens Industri. Med en tillväxt på 160% under 2012 marscherar Askås vidare i tätskiktet bland svenska specialistföretag inom e-handel. Med den största produktlansering på många år runt hörnet står företaget mycket väl rustat för ytterligare tillväxt framöver.

Lyckad betatestning av Askås 8

Efter en intensiv period av utveckling, betatestning, justeringar och ytterligare tester närmar vi oss nu lanseringen av Askås 8 med stormsteg. Under sommarmånaderna har ett drygt trettiotal betatestare utvärderat den nya e-handelsplattformen - Askås 8. Många värdefulla synpunkter och idéer har kommit in som ytterligare har förbättrat ett system som var riktigt bra från början.

Askås lanserar ny design för skönhetsportalen Bangerhead

Bangerhead är en av landets absolut mest framstående näthandel inom hårvård och skönhet. Askås I&R har sedan 2008 haft förmånen att leverera system och tjänster för deras framgångsrika e-handel. Det senaste stora utvecklingsprojektet är lansering av helt ny grafisk design för att ytterligare stärka Bangerheads position som en ledare på marknaden.

Askås utvecklar mobil plattform för Gymgrossisten

Askås I&R har de senaste månaderna haft nöjet att utveckla en mobil e-handelsplats för sin kund Gymgrossisten, som ingår i e-handelsgruppen CDON Group. Askås har erbjudit sina kunder kostnadseffektiva och standardiserade mobila e-handelslösningar sedan flera år tillbaka. Gymgrossistens mobila plattform är dock det överlägset mest omfattande projekt med fokus på mobil e-handel som Askås tagit sig an och det stärker ytterligare Säffleföretagets position som en av landets starkaste leverantörer av produkter och tjänster för gränslös e-handel.

Hugos Herr i ny kostym från Askås

Sedan länge har Hugos Herr varit en väletablerad och mycket omtyckt butik i Karlstad, och för några år sedan tog de tillsammans med Askås steget ut i internethandeln. Nu har internetbutiken fått en total make over och bjuder på en ännu bättre kundupplevelse.

Snart lanseras Askås 8 - En ny upplevelse för e-handlare!

Under vintern och våren har vi på Askås arbetat med att utveckla en helt ny version av Askås Internetbutik – en version som tar ett rejält språng framåt avseende allt från gränssnitt till handhavande.

Askås huvudsponsor för Säffle stadslopp

Den 25 maj är det återigen dags för Säffle stadslopp, ett roligt lopp två varv genom centrala Säffle. Självklart är Askås med och sponsrar igen!

Askås I&R har kreditbetyget AAA (Trippel-A)

Det högsta kreditbetyg ett aktiebolag kan få är AAA. Bland annat krävs att företaget omsätter mer än 2 miljoner, har varit verksamt i minst 10 år och har nyckeltal som är väsentligt över branschens genomsnitt.

Duni nysatsar med webbshop från Askås

Varumärket Duni säljs på över 40 marknader och är en ledande leverantör av produkter för dukning och take away. Nu gör Duni en satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.

E-handelsexperten Lars Svensson till Askås

Från och med idag arbetar Lars Svensson som operativ chef på Askås. Lars kommer närmast från rollen som marknadschef på Gymgrossisten.com. De senaste åtta åren har han arbetat nära tillsammans med Askås som kund, och kommer tillföra ny värdefull e-handelskunskap.

SKL ingår avtal med Askås

Askås har fått i uppdrag av Sveriges Kommuner och Landsting, SKL, att ta fram en specialanpassad e-handelslösning för distribution och försäljning av fysiska trycksaker samt elektroniska dokument.

Kundlojalitet i praktiken

Jonas Karlsson, mångårig e-handelsexpert på Askås berättar om kundlojalitet och hur detta kan förverkligas inom e-handel.

Yogabutiken MiGuru lanserar i Norge och Danmark

Yogabutiken MiGuru som använder Askås e-handelslösning lanserar i både Norge och Danmark. Det är ytterligare ett tecken på att den svenska e-handeln internationaliseras. Norden håller på att bli en hemmamarknad även för mindre e-handlare.

Hobbex med ny webbshop levererad av Askås

Hobbex grundades 1961 och är i dag en ledande distributör och försäljare av fritidsprodukter inom ett antal olika produktområden. Nu lanserar de ny e-handel med Askås som teknisk leverantör.

Röhnisch med ny webbshop levererad av Askås

Röhnisch är ett svenskt familjeföretag som gör träningskläder för kvinnor. Kollektionerna säljs i 24 länder och bolaget växer stadigt. Nu gör de en stor satsning på webben med ny butik, där Askås har haft nöjet av att leverera e-handelslösningen.

Askås ingår samarbete med Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF)

Askås har fått i uppdrag att ta fram ny e-handelslösning för Norges Jägare- och Fiskareförbund (NJFF). Ambitionerna för den nya webbutiken är förbättrat arbetsflöde och ökad omsättning för förbundet, som för närvarande organiserar över 120 000 medlemmar.

Askås Reklambyrå får en ny egen kostym

Askås Reklambyrå levererar tjänster inom profilutveckling, grafisk design och trycksaksproduktion, hemsidor, fotografering, bildspel, film, mässor, digital marknadsföring och mycket mer.

Besök Askås på Distanshandelsdagen i Borås 17:e november 2011

Snart är det återigen dags för Distanshandelsdagen i Borås, ett av Europas största event för distans- och e-handlare! Dagen, som anordnas av Svensk Distanshandel (SDh), kommer bland annat att bjuda på föreläsningar, nätverkande och utställare från ett hundratal företag.

Välbesökt frukostseminarium hos Askås

Morgonen den 4 oktober samlades företagare från Säffle för att träffa representanter från Askås, Dibs och Swedbank för att lyssna till hur man kan locka nya kunder med hjälp av e-handel och hur man sedan tar betalt av dem på bästa sätt.

Askås I&R utsedda till Gasellföretag

En ökad omsättning på 168 procent under mätperioden har gjort Askås I&R till ett av de snabbast växande företagen i Sverige, och Askås I&R har därmed utsetts till ett av 2011 års Gasellföretag av Dagens Industri. Färre än 0,5 procent av Sveriges företag utnämns varje år till Gasellföretag.

Askås deltar på HotSpot vid Karlstads universitet

Idag, torsdag 14 april deltar Askås på HotSpot-dagen vid Karlstads universitet. Tillsammans med hundratals andra företag, är Askås på plats för att kunna möta studenter och söka potentiella medarbetare.

Askås I&R söker Key Account Manager

Vi söker en driven affärsman som vill ansvara för vår fortsatta marknadsutveckling som en av de främsta e-handelsleverantörerna i Sverige. I rollen ingår att följa upp förfrågningar från såväl nya som befintliga kunder och genom ett konsultativt bemötande skapa optimala affärer.

Askås söker nya medarbetare

Vill du arbeta tillsammans med andra e-handelsexperter hos en av landets absolut främsta och mest välrenommerade leverantör av e-handelslösningar?

Erbjud betalning genom PayPal

Askås har integrerat stöd för säkra betalningar på nätet genom en av världens största aktörer, PayPal. Med PayPal kan man ta emot konto- och kreditkort samt betalningar som skickas genom PayPal-konton.

Askås I&R söker ytterligare webbutvecklare

Vi behöver stärka vårt team med ytterligare en webbutvecklare, som skall arbeta med kundprojekt samt interna utvecklingsprojekt kring vår egna programvara och nya webbapplikationer.

Kursprogram för AskåsAkademin våren 2010 - anmäl dig nu!

Utbildning och kunskap är det viktigaste verktyget för att bli en framgångsrik aktör på Internet. Genom AskåsAkademin arrangerar vi under våren 12 olika kurstillfällen med olika tema. Boka dina platser redan nu!

Askås lanserar ny site för Box Experience

Box Experience grundades 2003 och är det upplevelseföretag som funnits längst på den svenska marknaden. Box Experience säljer upplevelser på nätet och i butik för alla tänkbara tillfällen. Askås har i dagarna lanserat en helt ny site för Box Experience, baserad på vår programvara för framgångsrik e-handel.

Askås lanserar paket för bättre julhandel!

Nu närmar sig julen med stormsteg och julhandeln är i full gång. Många väljer att köpa sina julklappar över Internet, vilket är ett enkelt, snabbt och smidigt tillvägagångssätt. Vi vill hjälpa er att öka intäkterna i julhandeln och därför har vi taget fram ett paket med tjänster för att öka trafiken till och handeln i din webshop.

Askås I&R lanserar marknadens första standardiserade Snabbkassa!

Hög användarvänlighet i e-handelskassor är kritiskt för försäljningen, ändå är väldigt få kassafunktioner konstruerade utifrån ett konsumentperspektiv. Det anser Askås I&R som tillsammans med ett antal internetbutiker byggt en helt ny e-handelskassa som är anpassad efter konsumenterna.– I fysiska handeln har man blivit experter på att anpassa sig efter kundens bekvämlighet, dessvärre har e-handeln inte varit lika framgångsrik på området, säger Jonas Askås, grundare och VD på Askås.

ARTIKEL 303-361 361. «Föregående 1 2  | Visa alla