Då var det dags igen. Black Week närmar sig med stormsteg. Askås har samlat ihop tips, information och rådgivning du kan ha nytta av under de kommande veckorna.
1 juli 2023 stängs Googles analysplattform Universal Analytics. Därmed är det dags att uppgradera och komma igång med e-handelsspårning i Google Analytics 4.
Krutröken har lagt sig, partners, föreläsare och kunder har vänt hemåt. Askås E-handelsdag 2022 kan summeras med ett ord. Succé. – Vi är oerhört nöjda med dagen och kvällen. Alla föreläsare, utställare och gäster bidrog verkligen till ett riktigt lyckat event, säger Patrik Otter, Kommunikatör på Askås.
På senare tid har TikTok blivit att räkna med som en allt viktigare marknadsföringskanal. Askås har ett färdigt pixelpaket för TikTok som gör att du kan spåra hur dina annonser presterar och dra lärdomar av detta.
Askås Enterprise Search är en funktionsrik, kraftfull och prisvärd site-sök med verktyg för att leda dina kunder rätt och öka konverteringsgrad, omsättning och lönsamhet.
Nätverket SNITS på Karlstads Universitet är en viktigt del av Askås rekryteringsarbete. 22 september är det dags för årets stora SNITS-middag och vi är självklart på plats.
1 september infördes nya regler i Sverige gällande prisinformation i samband med prissänkningar. Reglerna är en del av en uppdaterad konsumentlagstiftning i EU. Askås har utvecklat stöd i e-handelsplattformen som ger våra kunder möjlighet att leva upp till lagen.
– Askås är och har varit en superviktig partner för oss. Ni är alltid tillgängliga och vi känner en stor trygghet i att sajten alltid fungerar, säger August Gori som är försäljningschef på Furry Friends.
Askås har rekryterat offensivt under 2022 för att möta den fortsatt stora efterfrågan på bolagets e-handelsplattform och tillhörande tjänster. Nu lanseras ytterligare en rekryteringsrunda och den här gången söks seniora utvecklare för backend och frontend.
Han grundade Tom Hope för åtta år sedan och i dag leder han det nya bolaget ANI Who med Askås som e-handelsleverantör. "Samarbetet med Askås fungerar jättebra. Tillsammans har vi byggt en e-handel som är tekniskt hållbar på lång sikt och det känns tryggt", säger VD Tomaj Sangchi.
Tolv år har passerat sedan Care of Carl lanserades som bolag och e-handel. Sedan starten har Askås levererat e-handelsplattform och relaterade tjänster till Boråsföretaget som nu passerat 400 miljoner i omsättning. "Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Askås och har varit under lång tid, säger Magnus Dahlén på Care of Carl.
Bolaget Underwear Sweden har lanserat sin nya e-handel på Askås e-handelsplattform. I projektet samlas tre varumärken ihop under ett tak. Abecita, Salming och Swegmark kan nu handlas i en gemensam brandstore Swegmark.se.
För att ge dig som besökare en bra upplevelse på askas.se använder vi cookies. Det handlar dels om helt nödvändiga cookies för webbsidans grundfunktionalitet, men även cookies för bättre prestanda, personalisering, funktionalitet med mera. Mer information om de cookies vi använder.
Anpassa inställningar
NödvändigaNödvändiga cookies lagrar inga uppgifter som kan kopplas till dig som person och de är inte möjliga att stänga av. De lagrar endast information om olika åtgärder du som besökare vidtar och används för webbsidans grundfunktionalitet. Om dessa cookies blockeras genom inställningar i webbläsaren kommer vissa delar av askas.se inte fungera som det är tänkt.
MarknadsföringMarknadsförings-cookies används i förlängningen för att visa annonser på andra webbsidor. Information som samlas in via dessa cookies skapar en intresseprofil som ligger till grund för relevant annonsering till just dig. Utan dessa cookies kommer reklam som visas när du besöker andra webbsidor inte vara personligt anpassad i samma utsträckning.
StatistikStatistik-cookies används för att samla in information över hur vår webbplats används. All information som genereras via dessa cookies är övergripande och anonymiserad.