
Proteinbolaget tar GAAM ut i världen
I tio år har Proteinbolaget haft tillväxt med Askås e-handelsplattform. Nu satsar bolaget internationellt med en ny varumärkessajt för det egna varumärket GAAM.
I tio år har Proteinbolaget haft tillväxt med Askås e-handelsplattform. Nu satsar bolaget internationellt med en ny varumärkessajt för det egna varumärket GAAM.
Double Opt In är ett effektivt sätt att säkerställa kvaliteten på dina e‑postlistor. Askås erbjuder funktionalitet för att skicka automatiska bekräftelsemail med verifieringslänk.
På Askås älskar vi mer än något annat att lansera helt nya sajter eller projekt för våra befintliga kunder. Vi välkomnar Niut som nu har släppt in kunderna till sina två sajter niutclub.se och niutclub.com.
Specialanpassade varumärkessidor, höjt snittordervärde och en smidig köpresa. Lägg till det 47 procents tillväxt så kan man summera det första året för LINUM som kund hos Askås som väldigt positivt.
Nytt gränssnitt, smidigare inställningsvyer och ett antal nya funktioner. Det är klart för versionsuppdateringar till Askås 13.
Långsamma och tröga sajter har en mängd negativa effekter. Vi reder upp begreppen och levererar tips och information. Missa heller inte Askås Webinar om Pagespeed som är inkluderad i nyhetsartikeln.
Askås och Degerfors IF hänger ihop minst ett år till. Askås tar rollen som Guldpartner och bidrar därmed till att DIF ska få ett framgångsrikt år i Superettan.
Funka Mera var första kund som lanserades med Askås tillgänglighetsanpassade mallar. Passande med tanke på att personer med funktionsnedsättningar är målgruppen.
Askås har utvecklat nya pixlar gällande GA4/GTM som fungerar ihop med Google Consent Mode V2. Vi har även byggt in stöd i Askås Cookie Manager som är vår funktion för cookiehantering.
28 juni 2025 ska EU-direktivet om tillgänglighet, det så kallade tillgänglighetsdirektivet, börja tillämpas som en del av den svenska lagstiftningen. Ta del av information och tips i Askås Webinar och få svar på dina frågor i vårt blogginlägg.
Ännu ett år snart till ända och därmed är det dags att tacka kunder och partners för 2023. Samtidigt vill vi såklart önska God Jul och ett riktigt Gott Nytt År.
Askås 12, tillgänglighetsdirektivet, allsvensk fotboll, nya kunder och internationell e-handel. Detta är något ni hittar i Askås nyhetskrönika 2023.
SPF, DKIM och snart även DMARC. Det blir allt viktigare att ha alla säkerhetsfunktioner på plats när det gäller e-postkommunikation. Askås reder ut begreppen.
Många är redan igång med årets mest intensiva kampanjperiod. Inför Black Week och Black Friday 24 november har Askås tydligt fokus på att leverera teknik och support som ger e-handlarna optimala möjligheter till framgång.
Tillgänglighetsdirektivet, webbdirektivet, WCAG. Begripliga, hanterbara och robusta webbplatser. Det är mycket på gång gällande digital tillgänglighet för närvarande. Vi reder ut begreppen och slår samtidigt fast att Askås e-handelsplattform i stor utsträckning är förberedd för att möta de höjda kraven på tillgänglighet som börjar tillämpas 2025.