Sök

Fullt fokus på Black Week

Årets hetaste försäljningsperiod står för dörren och Askås stärker upp organisationen för att ge kunderna förutsättningar att förverkliga sina planer.

– Black Friday och tiden däromkring är den klart viktigaste perioden på hela året för en majoritet av våra kunder. Vi kommer göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt, säger Askås VD, Jonas Askås.

27 november är datumet som gäller i år. Black Friday och perioden inför och efter är sedan länge avgörande för en majoritet av Askås kunder och svenska e-handlare i stort.  Nya rekord har slagits under flera års tid och trenden lär ju knappast brytas detta speciella pandemi-år. Ett accelerande skifte från fysisk handel till e-handel har skett och allt tyder på att denna utveckling kommer leda till nya Black Friday-rekord för många e-handlare.

På Askås kommer vi göra allt vi kan för att ge våra kunder möjligheter till en framgångsrik Black Friday-satsning. Oavsett hur du som Askås-kund väljer att lägga upp din Black Friday-försäljning kan du räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.

Supporten förstärks, öppettiderna utökas och kontaktvägarna in blir fler för alla Askås kunder. Rent generellt vässar vi vår beredskap och ökar vår lyhördhet för våra kunders behov.



Förlängda öppettider

Måndag till fredag under Black Week har vi förstärkt bemanning på Supportavdelningen, och förstås fokus på att hjälpa kunderna med ärenden kopplade till Black Friday. Torsdag och fredag förlänger vi även öppettiderna till 21.00.

Vi kommer göra vårt yttersta för att så snabbt som möjligt ta hand om inkomna supportärenden.

OBS. Om ni skickar mail till support@askas.se skriv att det handlar om Black Friday om så är fallet. Dessa supportärenden prioriteras.

26 - 27 november gäller följande

Torsdag - 17.00 - 21.00 

Fredag - 17.00 - 21.00

Under dessa tider är det möjligt att komma i kontakt med supporten som vanligt - både via mail och telefon.


Jour för SLA-kunder

Askås erbjuder möjligheten att komplettera med ett SLA (Service Level Agreement) som bl.a. ger dygnet-runt-övervakning, och tillgång till vår jourpersonal via ett särskilt telefonnummer och e-postadress dygnet runt. Kunder som har SLA kan självklart använda sig av denna tjänst precis som vanligt inför och under Black Week och Black Friday-helgen.

Om du inte har SLA idag men är intresserad, vänd dig till din kundansvarige så ordnar de det på ordinarie kontaktvägar, 
eller 0533-69 16 00 eller sales@askas.se.


Övrig jour

Med anledning av Black Friday kommer även kunder som inte har SLA att få viss tillgång till vår jourpersonal under Black Weekend.
Lördag 28 /11 09.00-22.00  
Söndag 29/11 09.00-22.00

Kontaktväg: Mail till support@askas.se

Tagga mailet: För att mailet ska skickas vidare till vår jourpersonal måste ordet ”BFJOUR” finnas med i ämnesraden. Exempel: "BFJOUR - Problem med vår sajt".

Kostnad: När ett ärende hanteras av vår jourpersonal faktureras ordinarie timtaxa för helg.