Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle

Askås rustar inför Black Friday

Förlängda öppettider och förstärkt organisation under veckan

Black Friday 2020

Årets hetaste försäljningsperiod står för dörren och Askås stärker upp organisationen för att ge kunderna förutsättningar att förverkliga sina planer.

– Black Friday och tiden däromkring är den klart viktigaste perioden på hela året för en majoritet av våra kunder. Vi kommer göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt, säger Askås VD, Jonas Askås.

Publicerad: 2020-11-16. Text Patrik Otter

27 november är datumet som gäller i år. Black Friday och perioden inför och efter är sedan länge avgörande för en majoritet av Askås kunder och svenska e-handlare i stort.  Nya rekord har slagits under flera års tid och trenden lär ju knappast brytas detta speciella pandemi-år. Ett accelerande skifte från fysisk handel till e-handel har skett och allt tyder på att denna utveckling kommer leda till nya Black Friday-rekord för många e-handlare.

På Askås kommer vi göra allt vi kan för att ge våra kunder möjligheter till en framgångsrik Black Friday-satsning. Oavsett hur du som Askås-kund väljer att lägga upp din Black Friday-försäljning kan du räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal.

Supporten förstärks, öppettiderna utökas och kontaktvägarna in blir fler för alla Askås kunder. Rent generellt vässar vi vår beredskap och ökar vår lyhördhet för våra kunders behov.



Förlängda öppettider

Måndag till fredag under Black Week har vi förstärkt bemanning på Supportavdelningen, och förstås fokus på att hjälpa kunderna med ärenden kopplade till Black Friday. Torsdag och fredag förlänger vi även öppettiderna till 21.00.

Vi kommer göra vårt yttersta för att så snabbt som möjligt ta hand om inkomna supportärenden.

OBS. Om ni skickar mail till support@askas.se skriv att det handlar om Black Friday om så är fallet. Dessa supportärenden prioriteras.

26 - 27 november gäller följande: 

Torsdag - 17.00 - 21.00 

Fredag - 17.00 - 21.00

Under dessa tider är det möjligt att komma i kontakt med supporten som vanligt - både via mail och telefon.
 

 Checklista inför Black Week

TESTA. Se till att minimera riskerna för problem när det väl är dags att trycka på knappen. Provkör dina kampanjer innan för att hitta och åtgärda potentiella fallgropar.

RÄTT NIVÅ. En lyckad kampanj förutsätter att serverkapaciteten i din butik rimmar med ditt erbjudande. Ju bättre och bredare din kampanj är desto fler besökare kan du förvänta dig. Kanske har du redan sett till att ta höjd för anstormningen. Har du inte gjort det är det än viktigare att inte satsa för hårt.

OBS. Så här tätt inpå Black Week finns det begränsade möjligeter till kapacitetshöjande åtgärder.

BEMANNING. Räkna med ett högre tryck från dina kunder och ett större behov av kundservice. Var även förberedd på en kraftig försäljningsökning och se till att kunna leverera dina produkter i tid.

TA HAND OM NYA KUNDER. Black Friday ger möjligheter att locka helt nya kunder till din butik. Tänk igenom hur du kan leverera en bra kundupplevelse i alla led och därmed höja chansen att kunderna återkommer.

DRA LÄRDOMAR. Kom ihåg att analysera årets upplaga av Black Friday och ta med dig erfarenheter och nya kunskaper till nästa år.

SERVICE LEVEL AGREEMENT. Tecknar du ett SLA-avtal kommer du ha tillgång till en jourhavande tekniker dygnet runt. En tjänst som kan bli särskilt värdefull under alla heta försäljningsperioder. 

"Från Askås sida kommer vi göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt"

Jonas Askås, VD

Jour för kunder med SLA

Askås erbjuder möjligheten att komplettera med ett SLA (Service Level Agreement) som bl.a. ger dygnet-runt-övervakning, och tillgång till vår jourpersonal via ett särskilt telefonnummer och e-postadress dygnet runt. Kunder som har SLA kan självklart använda sig av denna tjänst precis som vanligt inför och under Black Week och Black Friday-helgen.

Om du inte har SLA idag men är intresserad, vänd dig till din kundansvarige så ordnar de det på ordinarie kontaktvägar,
eller 0533-69 16 00 eller sales@askas.se.

Jour för kunder utan SLA

Med anledning av Black Friday kommer även kunder som inte har SLA att få viss tillgång till vår jourpersonal under Black Weekend.

Lördag 28 /11 09.00-22.00 
Söndag 29/11
09.00-22.00

Kontaktväg: Mail till support@askas.se

Tagga mailet: För att mailet ska skickas vidare till vår jourpersonal måste ordet ”BFJOUR” finnas med i ämnesraden. Exempel: "BFJOUR - Problem med vår sajt".

Kostnad: När ett ärende hanteras av vår jourpersonal faktureras ordinarie timtaxa för helg.


Tipsa en vän om denna nyhet:


« Visa alla nyheter
Publicerad 2020-11-16, 14:17
Uppdaterad 2020-10-20, 14:17