Trimma din e-handel inför heta försäljningsperioder
Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Har du kanske lagt till nya funktioner, script eller förändrat designen? Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Vad är det då Askås gör?
Askås profilerar plattformens källkod för anrop till butiken för utvalda vyer (se nedan). Resultaten analyseras för att hitta eventuella optimeringsmöjligheter och baserat på det ta fram åtgärdspunkter för att snabba upp anropen.
I samband med profileringen mäts även svarstider för de utvalda vyerna. Dessa svarstider används för att kunna jämföra förbättringar som sker vid en eventuell optimering.
Dessa vyer profileras
Startsidan - Artikelgrupp, cachad - Artikelgrupp, icke-cachad - Produktsida - Varumärke - Webbsida - Kassan
OBS. Askås profilerar enbart anrop till butiken, här ingår alltså inte om stora bilder laddas in eller annan påverkan av design.
Optimering
Enklare åtgärder och optimeringar ingår. Framkommer behov av större optimeringar kan åtgärdsförslag tas fram och offereras separat.