Sök

Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Nu lanserar Bianca Ingrosse det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.
CAIA Cosmetics och Bianca Ingrosso jobbar med Askås

Det händer mycket och det händer snabbt just nu för Bianca Ingrosso. Succéartad reality-show på Kanal 5 och en tydlig position som en av landets absolut mest betydelsefulla mediapersonligheter.

Nu lanserar hon det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.

Det är företaget Beauty Icons AB som står bakom satsningen på ett nytt skönhetsmärke med Bianca Ingrosso som ansiktet utåt och största ägare. Tyngdpunkten i sortimentet kommer vara makeup-produkter av olika slag.

Bianca Ingrosso har fler än 800 000 följare på Instagram och det är just makeup-produkter som ger henne mest feedback i sociala medier.

– Mina följare frågar mig dagligen om min makeup och vilka produkter jag använder. Nu är det dags att ta steget fullt ut och skapa de produkter som mina följare efterfrågar. Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid. Jag har besökt flera fabriker i Europa för att hitta rätt och nu använder vi oss av de bästa producenterna i världen, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Den nya satsningen på Caiacosmetics.com drivs av Bianca Ingrosso tillsammans med Vanessa Lindblad, Mikael Snabb och Jesper Matsch.

Svenska Krämfabriken

Mikael Snabb och Jesper Matsch har under många år gemensamt jobbat med att bygga upp olika skönhetsmärken. Varumärket Recipe for men startade Mikael och Jesper för 15 år sedan och denna satsning mynnade så småningom ut i kosmetikatillverkaren Svenska Krämfabriken AB.

Förra hösten sålde killarna sina aktier i bolaget och sedan årsskiftet har deras tillvaro handlat om att bygga upp CAIA Cosmetics och lägga grunden till den lansering som nu har inletts.

–  Vi hade en idé om att skapa en försäljning online tillsammans med en väldigt stark personlighet som också var genuint intresserad av makeup. När Bianca kom med kände vi snabbt att vi hon var en person med passion för kosmetik och att hon hade precis samma visioner som oss, säger Jesper.

All försäljning kommer att göras online och än så länge har CAIA Cosmetics släppt in kunderna till en landningssida. 20 november rullas röda mattan ut när den faktiska e-handeln öppnar dörrarna.


Teamet bakom CAIA Cosmetics. Jesper Matsch, Bianca Ingrosso, Vanessa Lindblad och Mikael Snabb.

Butiken levereras som sagt av Askås och Jesper Matsch lyfter bland annat fram den personliga kontakten och goda referenser som bidragande orsaker till att valet föll på Askås.

– Det var viktigt för oss att vi kunde bygga upp bra, personliga relationer med vår leverantör. Sedan har vi sett vad Askås har gjort med andra aktörer inom kosmetik och det har ingett förtroende. Vi har talat med andra e-handlare som berättat att Askås är kunniga och går att lita på, säger Jesper Matsch.

Askås vd, Jonas Askås, ser CAIA Cosmetics och Bianca Ingrosso som en inspirerande ny kund att jobba med. En kund med höga krav, långsiktiga och ambitiösa målsättningar.

– CAIA Cosmetics och liknande kunder som verkligen gasar från start innebär att vi som leverantör hela tiden måste ligga i absolut framkant på alla plan. Det är en utmaning som gör att vi utvecklas.

Ny e-handelsplattform

I affärsplanen för CAIA Cosmetics finns expansion till nya länder och framgångar även i ett internationellt perspektiv. Askås har länge jobbat målmedvetet för att utveckla e-handelsplattformen med tanke just på global expansion.

Askås 9 är på väg att rullas ut till kunderna just nu och under första kvartalet nästa år lanseras den tionde versionen av plattformen. En av de stora nyheterna kommer vara ett komplett stöd för alla språk. Tekniskt kommer e-handelsplattformen ge lika goda möjligheter att lansera nya sajter oavsett språk och del av världen.

– Det blir en plattform med tydligt fokus på global e-handel och expansion till nya marknader. För oss som plattformsutvecklare är det viktigt att ge befintliga och framtida kunder alla verktyg de behöver för att snabbt och framgångsrikt kunna nå nya konsumenter över hela världen, säger Jonas Askås.

www.caiacosmetics.com


Askås vd Jonas Askås.