Sök

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.
Trosa Möbler - ny e-handel med Askås

Hög kvalitet, kompetens och hållbarhet. Tre framgångsfaktorer som bara kommer öka i relevans. Lägg till detta en etablerad, omtyckt butik och en modern e-handel så står Trosa Möbler väl rustade för framgång och tillväxt.

– Vi ser verkligen fram emot hösten då högsäsongen drar igång för oss, säger Anette Karlsson.

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. 2011 tog de nuvarande ägarna Björn Lund och Anette Karlsson över verksamheten och i samband med ägarbytet klev Trosa Möbler ur den möbelkedja man då ingick i för att fokusera på det egna varumärket.

– Vi ville kunna styra sortimentet och varumärken själva. Vi har allitd arbetet väldigt nära våra leverantörer och vi brinner extra för svensktillverkat och kvalitet, säger Anette Karlsson.

Året därefter, 2012, adderades en e-handel till konceptet och sedan dess har försäljningen online utvecklats positivt. Möjligheter att fortsätta växa på webben och att samarbeta med en e-handelsleverantör med utvecklat servicetänkande och god support fanns med i kravspecifikationen när det blev dags för plattformsbyte.

– Vi sökte en partner med ett lättarbetat och tydligt system som skulle fungera för oss nu och i framtiden. Efter noggranna efterforskningar valde vi Askås på grund av bemötandet och den smidiga kundservicen. Vi vet att vi får hjälp med våra tankar och funderingar, inte minst den tekniska biten, säger Anette.

Bra start efter lanseringen

Den nya e-handeln på Askås plattform gick live i mars 2019. Vissa mindre gupp längs vägen har hanterats och som helhet har lanseringen och den första tiden flutit på riktigt bra.

– Framförallt är allt väldigt lättarbetat. Vi har fått snabb hjälp när något inte har fungerat som det ska och det är ett stort plus. Vi ser fram mot hösten med förväntan när vår högsäsong drar igång.

För Trosa Möbler har den fysiska butiken alltid varit ett fundament i verksamheten och detta är gällande även idag. E-handeln och butiken skapar dock en väl fungerande helhet, enligt Anette Karlsson. Trosa Möbler finns alltid tillgängliga oavsett var kunderna befinner sig.

– Många som kommer till butiken har redan kollat på sajten och vet vad de vill köpa. Ibland är det tvärtom, att kunderna vill beställa i lugn och ro online när de har funderat en stund. Butiken och e-handeln kompletterar varandra på ett perfekt sätt.

Utmaningarna nu och framtiden är framförallt den hårdnande konkurrensen om kunderna. Från svenska, nordiska och globala aktörer. Trosa Möbler tror dock på sitt koncept och på sin starka relation till kunderna.

– Vi känner att fler och fler kunder blir mer medvetna. Kraven på kvalitet, kompetens och miljöhänsyn blir högre hela tiden. Det kommer vi att gynnas av, säger Anette Karlsson.