Sök
Laddar

Julkalender på nätet – Askås levererar tekniken

Varje år lanserar fler och fler e-handlare sina efterlängtade julkalendrar och intresset tycks bli större för varje år. CAIA Cosmetics är exempel på hur framgångsrikt det kan vara – deras kalender säljer slut några minuter efter lansering. Bangerhead har också redan släppt sin kalender och sålt slut på rekordtid.

Flera Askås-kunder hänger också på trenden. Impecta erbjuder julkalendrar fyllda med fröer och Haupt Lakrits har sin välsmakande kalender. Penstore släpper en kalender inom kort med produkter från sitt kreativa sortiment.

Det är en strategi som både skapar uppmärksamhet och engagerar kunder på ett unikt sätt.

Tekniken bakom är avgörande

Utmaningen vid ett högt lanseringstryck handlar inte bara om att e-handlaren behöver ha god beredskap för orderhantering, kundkommunikation och leveranser utan även om att tekniken bakom sajten kan leverera under hög belastning. Det kan handla om tusentals beställningar under kort tid vilket kräver en plattform som är optimerad och stabil.

Det är just här Askås kommer in i bilden. Vi arbetar kontinuerligt med att ge våra kunder de tekniska förutsättningarna för att lyckas med kampanjer och produktlanseringar av denna typ. Genom skalbara och robusta e-handelslösningar kan våra kunder hantera höga trafikvolymer och ge sina kunder en trygg och smidig köpprocess – även när det verkligen är högt tryck.

Askås har lösningarna

Med rätt teknik och planering kan även din e-handel dra nytta av den här typen av kampanjer. Askås står redo att ge dig de verktyg som behövs för att lyckas – oavsett om det handlar om julkalendrar eller andra säljdrivande aktiviteter.

Vår e-handelsplattform är byggd för att klara höga trafiknivåer, stora orderflöden och intensiva kampanjperioder. Med kraftfull infrastruktur, flexibel produkt- och kampanjhantering och robusta kopplingar till affärssystem och betalleverantörer finns alla förutsättningar på plats.

Utöver den tekniska grunden erbjuder Askås också smarta funktioner för marknadsföring och kundengagemang – som segmentering, marketing automation och personaliserade kampanjer. Det gör det möjligt att nå rätt kunder vid rätt tidpunkt, med rätt erbjudande. På så sätt skapas både fler konverteringar och en starkare relation till dina kunder.

Vill du stå redo inför nästa stora lansering? Med Askås som plattform och partner får du tryggheten i en svenskutvecklad lösning med fokus på tillväxt, prestanda och långsiktighet.

Logga in

Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning:

OBS. Priset är det lägsta pris som tillämpats för produkten 1-30 dagar innan den aktuella prissänkningen genomfördes. Undantaget är om gradvisa sänkningar gjorts, då visas det lägsta priset 1-30 dagar innan den första prissänkningen.