Artikelbevakning - för goda kundrelationer

Håll kunderna engagerade och alltid ett steg före med Askås artikelbevakning. Funktionen gör det enkelt att se vilka produkter som intresserar dina kunder, skicka relevanta meddelanden och skapa proaktiv kontakt – allt för att stärka relationer, driva försäljning och inspirera till återkommande köp.
Med Askås funktion för bevakning av artiklar kan du på ett smart och proaktivt sätt hålla kontakt med dina kunder. I en särskild vy i admin ser du enkelt vilka produkter som har bevakats i butiken, och du kan filtrera fram listor baserat på både kunder och produkter.
Direkt från vyn kan du markera specifika bevakningar och göra manuella utskick – perfekt för att informera om alternativa produkter, specialerbjudanden eller kommande produktsläpp.
De automatiska utskicken som meddelar kunder när en produkt är åter i lager hanteras via Askås Meddelandecentral. Standardmeddelandet skickas via e-post, men det går även att erbjuda slutkunder möjligheten att välja att bli kontaktade via epost, SMS eller både epost/SMS.
OBS. Möjligheten att välja utskicksform kräver enklare frontend-utveckling.
Möjligheter med funktionen
* Kontakta kunder innan en produkt är tillbaka i lager med erbjudanden om liknande produkter och rabattkoder.* Informera om kommande produktsläpp och uppmana kunder att bevaka för att hamna först i kön.
* Mäta intresset för vissa produktkategorier och få värdefulla indikationer på vad som kan bli nästa bästsäljare.
Askås CRM
Artikelbevakning är en av flera smarta funktioner i Askås CRM – samlingsplatsen för dina kundrelationer. Här hanteras olika typer av interaktioner med kunder, från automatiska utskick och bevakningar till lojalitetsprogram och leadsinsamling.
Med funktioner som Marketing Automation, Lojalitetsprogram och Leadsfunktion för e-postadresser får du alla verktyg du behöver för att engagera, vårda och utveckla dina kundrelationer på ett strukturerat sätt.