Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle

Stäng

Jag är intresserad av Askås Baspaket


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00


Köpvarnbagn, redesign

Redesign första steget när
Köpbarnvagn ska möta framtiden

Det närmar sig 20 år i branschen för Karlstad-baserade Köpbarnvagn. I förra veckan lanserades e-handeln i en ny design och efter ett på flera sätt händelserikt 2020 är företaget redo för tillväxt och ännu fler nöjda kunder.

– Redesignen är första steget för att ge våra kunder exakt samma service och upplevelse online som i vår fysiska butik.

Publicerad: 2021-07-19

När Köpbarnvagn startades som en gårdsbutik 2003 påbörjades byggandet av varumärket och det förtroendekapital som företaget i dag har. Det första riktigt stora utvecklingssteget togs 2008 då en ny butik öppnades på Lamberget i Karlstad. I samband med detta började Elin Boman jobba i butiken.

Runt 2010 lanserades e-handeln med Askås som leverantör. På den tiden var marknaden långt ifrån lika konkurrensutsatt och under 10-talet har Köpbarnvagn renodlat och anpassat utbudet kontinuerligt för att kunna möta utmaningen från fler och allt större aktörer.

– Vi var väldigt tidiga med att sälja barnvagnar online och vi var nästintill ensamma om det vi erbjöd kunderna. Sedan dess har konkurrensen ökat och vi gör hela tiden avvägningar vad det är som fungerar bäst för oss, säger Elin Boman.

Två försäljningskanaler

Elin är idag chef för den fysiska butiken som är ett väl fungerande skyltfönster och besöksmål för fysiska kunder som vill se och känna på produkterna innan köp. Samtidigt tar hon ett stort ansvar och brinner för e-handeln som står för större delen av försäljningen.

– Det är en jättefördel för oss att kunna verka i bägge kanalerna. Sedan i oktober finns vi i en helt ny butik nära Bergviks köpcenter och det har inneburit att den fysiska försäljningen har ökat. Samtidigt gillar jag verkligen allt som har med e-handel att göra och online-delen står fortfarande för omkring 80 procent av vår omsättning, berättar Elin.

Köpvarnbagn, redesign
I och med det nyligen genomförda redesignprojektet har Köpbarnvagn tagit första steget mot den framtida sajt företaget har i sin vision. Tanken är att den kompetens, kundvänlighet och service som ett besök i den fysiska butiken erbjuder i lika hög grad ska möta en kund som besöker Köpbarnvagn.se.

– Detta är något vi verkligen satsar på. Kunderna ska kunna besöka sajten och känna att de får det stöd de behöver utan att kontakta vår kundtjänst. Vi är ”nördar” som brinner för vår bransch och den trygghet och kompetens vi kan leverera i butiken ska finnas även i e-handeln.

Instruktionsfilmer, utförlig produktinformation, guider och vägledande innehåll kommer att införlivas. En snabb och tillgänglig supportfunktion finns också med i planeringen för de fall då kunderna inte hittar svaren direkt på sajten.

– Det känns jättebra att vi nu har gjort den här redesignen, det hade vi ett behov av på många sätt. Men som sagt, vi ser bara detta som ett första steg. Vi vill utvecklas ännu mer och verkligen lyfta fram de saker vi är allra bäst på, säger Elin Boman.

Nya ägare

Att 2020 var ett ovanligt och innehållsrikt år i stort har såklart inte gått någon förbi. Vid sidan av Covid-19, restriktioner och alla utmaningar detta förde med sig genomgick Köpbarnvagn även en stor organisatorisk förändring förra året.

– Vi fick nya ägare då varumärket köptes upp och företaget drivs vidare med samma inriktning. Detta tillsammans med pandemin gjorde såklart att fjolåret var speciellt för oss. Flytten till den nya butiken och redesignprojektet som nu har lanserats har verkligen blivit en nystart. Det känns jättebra inför framtiden, säger Elin Boman.

"Det känns jättebra att vi nu har gjort den här redesignen, det hade vi ett behov av på många sätt. Men som sagt, vi ser bara detta som ett första steg. Vi vill utvecklas ännu mer och verkligen lyfta fram de saker vi är allra bäst på.”

Elin Boman, e-commerce manager

"Det har varit spännande att få vara med och ta fram en helt ny kundupplevelse för Köpbarnvagn.se. Nyckeln till en lyckad lansering har varit kundens målmedvetenhet i kombination med god kommunikation."

Alexander Wassberg, frontend-utvecklare

Mer om Askås e-handelslösningar

 

Köpbarnvagn.se


Tipsa en vän om denna nyhet:


« Visa alla nyheter
Publicerad 2021-07-19, 09:59
Uppdaterad 2021-07-19, 09:59