Sök

Return Management System

Låter er e-handel erbjuda en kraftfull och smidig returhantering.
Return Management System i gruppen Funktioner hos Askås I&R AB (askas_0026)

Return Management System – din integrerade returportal

Tydliga rutiner i kombination med effektiva och smidiga funktioner i e-handelsplattformen är avgörande för en fungerande och kundvänlig returhantering. Askås Return Management System är en automatiserad returhanterings-modul som sparar tid och pengar.

Skapa returanledningar och returstatusar som passar just den bransch du verkar i. Sätt upp e-post som skickas med automatik till kunder vid olika steg i returprocessen. Skapa manuella returer direkt i modulen när detta behov uppstår. 

RMS finns i två versioner. RMS Standard som ingår för samtliga kunder och en tilläggstjänst, RMS Avancerad med utökad funktionalitet.

Fördelar med Askås RMS

INTEGRERAT. I Askås WebbAdmin får du tillgång till en komplett Admin-modul fylld med funktioner och inställningsmöjligheter för kraftfull och smidig returhantering. 

KUNDVÄNDLIGT. Slutkunden kan initiera och slutföra ett returärende i inloggat läge direkt på Mina sidor.  

FLEXIBELT. Mångsidiga inställningar med möjlighet att skapa unika returanledningar för retur och reklamation.

  • Mer information

    Features

    RMS Standard

    • Komplett Admin-modul

      Askås RMS är helt integrerad i Askås WebbAdmin. I modulen finns en mängd inställningsmöjligheter, smidig hantering och översyn av alla retur- och reklamationsärenden.

    • Returstatistik

      Funktion i Askås statistik-modul där du tydligt får en överblick över returnerade produkter och hur ofta de returnerats. Direkt i listan kan du välja att ”flagga” produkter som returneras för ofta. När en ny retur görs av denna produkt exponeras den som flaggad i returflödet WebbAdmin.

    • Skapa egna returanledningar

      Flexibla och mångsidiga inställningar med möjlighet att skapa unika returanledningar för retur och reklamation.

    • Automatisk epost-funktion

      Sätt olika returstatus på olika ärenden och generera automatiska e-postutskick till slutkund vid ändring till en viss status.

    • Retur/reklamation via Mina sidor

      Slutkunden kan initiera och slutföra ett returärende i inloggat läge direkt på Mina sidor.

    • Stöd för ersättningsorder

      Stöd för att skapa ersättningsorder med samma produkt vid reklamation.

    • Flaggning av PSP som inte stöder återbetalning

      Returer som innehåller betalmetoder där det saknas stöd för automatisk återbetalning flaggas upp för manuell hantering.

    • Meddelande när återbetalning ej gått igenom

      Kundtjänst får en notifikation i Askås WebbAdmin när en automatisk återbetalning inte har gått igenom hos en PSP.

    • Manuell retur

      Kundtjänst kan enkelt skapa ett retur- eller reklamationsärende åt en slutkund i modulen. Användbart när kund ringer eller mailar in ett returärende.

    • Integration till ERP, WMS

      Om du arbetar i externa system som är en del av returkedjan har vi redan integrationer på plats till en mängd ledande affärssystem och lagerhanteringssystem.

    • Automatiska återbetalningar

      När ett returärende har slutförts triggas en automatisk återbetalning till slutkunden via PSP. * 

      * Ett fåtal PSP saknar stöd för återbetalningar. Ta kontakt med Askås för mer information.


    Features

    RMS Avancerad

    • Nytt flöde

      Hantera returer och reklamationer i samma flöde.

    • Byte av produkt via Mina sidor

      Slutkunden kan direkt på Mina sidor registrera ett bytesärende och byta till en annan variant av samma produkt. Exempelvis till en tröja i en annan storlek eller färg. Förutsätter att man använder sig av Askås tillbehörslistor.

    • Utökat stöd för standardiserade mail

      Skapa obegränsat antal epost-utskick per returstatus. Det innebär att det går att kommunicera mer riktat och specifikt med slutkunden beroende på vilket typ av ärende det rör sig om, vilken betalmetod som använts med mera.

    • Dynamisk Informationsinsamling

      Skapa dynamiska fält som kan visas i slutkundens returflöde i butiken. Fälten är till för att samla in information från kunden, eller visa informationstext.

    • Extra returinformation i WebbAdmin

      Visa extra information på returer/reklamationer i webbadmin. Exempelvis om order betalats med presentkort, om medskick finns registrerad på order med mera. Ger även möjlighet skapa egna fält att spara information i, kopplat till en retur/returrad.

    • Returhandlingar via e-post eller vanlig post

      Funktionalitet som är ihopkopplad med Nshift (Unifaun). Slutkunden kan ges möjlighet att på Mina sidor välja att få sin fraktsedel via epost eller vanlig post.

    • Skapa flera återköp på ett slutfört returärende

      Ett återköp skapas normalt på godkända returrader när ett returärende ges en status som triggar återköp, exempelvis Slutförd. Om en returrad i samma ärende men i ett senare skede ges status godkänd kontrollerar systemet detta och ytterligare ett återköp skapas för denna returrad.

    • Lägga till orderrader manuellt på ett returärende

      I översiktsvyn för ett returärende visas eventuella övriga rader/produkter som ingår i ordern. Det är enkelt att lägga till en eller flera orderrader till returärendet. Användbart om slutkunden returnerat en produkt som missats att registreras.

    • Återföring av lagersaldo per returärende

      I översiktsvyn för ett enskilt returärende är det möjligt att ange om lagersaldot ska återföras utifrån ärendet. I grundfunktionaliteten är detta en generell inställning.

  • Kostnad

    Kontakta Askås för priser, mer information och beställning: sales@askas.se eller 0533-69 16 00.

Kunder som använder Return Management System

Care of Carl

Mode & Accessoarer

MaxGaming

Sport & Fritid

Bengans

Musik

Beslag Online

Inredning

Se fler funktioner

CRM
Askås Marketing Automation

Mångsidigt CRM-system för automatiserade utskick.

Askås Product Engine

Blixtsnabb produktlistning, filtrering och sökfunktion. Redundans och skalbarhet.

CMS
Askås Content Editor

Skapa enkelt ditt innehåll med kraftfull och flexibel drag and drop-funktion.

KUNDLOJALITET
Askås Leads

Samla in epost-adresser och bygg långsiktiga kundrelationer.