Sök

Nå fler med Askås och CDON

Att sälja via en extern marknadsplats är ett sätt att snabbt nå en större kundgrupp. CDON Marketplace är den ledande marknadsplatsen i Norden med omkring 2100 anslutna handlare.
CDON och Askås - partnerskap

Att bygga en stark och personlig relation till kunderna är såklart viktigt för alla e-handlare. Att sälja via en extern marknadsplats är ett sätt att bredda underlaget och snabbt nå en större kundgrupp. CDON Marketplace är den ledande marknadsplatsen i Norden med tusentals anslutna handlare.

– Vi erbjuder en möjlighet att få tillgång till en stor kundgrupp som kan vara svår och kostsam att nå på egen hand, säger Zophia Karlsson, Channel Partner Manager. 

En stor och engagerad delegation från CDON Marketplace kommer att finnas på plats i Säffle under Askås E-handelsdag 17 oktober. Zophia Karlsson tror på ett gott utbyte och många givande samtal under dagen.

– Vi är sex personer och det ska bli jättekul att komma till Säffle. Vi vill lyfta fram enkelheten med försäljning på vår marknadsplats men också lyssna in vad e-handlarna själva tycker och tänker.

Zophia berättar att marknadsplatsen verkligen har börjat ta fart. Med fokus på teknisk utveckling och en organisation som dedikerat arbetar med de externa handlarna så finns det stor potential till utveckling och tillväxt, menar hon.

– Ute i Europa har man hunnit längre generellt när det gäller marknadsplatser och e-handlare ser det som en naturlig del med extra försäljningskanaler. Vi fortsätter att investera i vårt brand, vår teknologi och jobbar för att ge marknaden en ökad förståelse för vad en marknadsplats faktiskt kan erbjuda.

Nordisk expansion

Det finns fortfarande en utbredd inställning att CDON Marketplace och marknadsplatser är en alltigenom konkurrerande kanal till en egen e-handel.

– Att sälja via en marknadsplats konkurrerar inte med den egna e-handeln, det är ett sätt att nå ut till en betydligt större kundgrupp utan att betala ett dyrt pris för kundanskaffning. Försäljning via en marknadsplats konkurrerar snarare med e-handlarens investering på Google Shopping än den egna webshopen.

– Vi har handlare som har 5 procent av sin försäljning och andra med upp till 80% av sin försäljning via oss. Om man dessutom funderar på en nordisk expansion är CDON Marketplace ett smidigt sätt att komma igång i våra grannländer.

Askås och CDON Marketplace har sedan länge ett väl fungerade partnerskap och en tekniskt välutvecklad integration. Som kund till Askås är det enkelt att komma igång och sälja via marknadsplatsen.

– Askås är en viktig partner för oss och tillsammans vill vi jobba vidare för att göra det så enkelt som möjligt för handlarna att nå fler kunder och växa på det sättet, det är en resa vi gör tillsammans, säger Zophia Karlsson. 

CDON och Askås - partnerskapZophia, Axel, Linn, Sebastian, Camilla och Fredric från CDON Marketplace kommer allihop att finnas med på Askås E-handelsdag 17 oktober.

CDON Marketplace till Askås E-handelsdag
Zophia Karlsson
Channel Partner Manager

Läs mer om CDON Marketplace
Klicka här