Sök

Nu laddar vi för Black Friday

De senaste åren så har dessa bägge dagar också fått fäste på den här sidan Atlanten, inte minst när det gäller den svenska e-handeln som slog alla rekord under Black Friday och Cyber Monday förra året.

Med rätt planering i god tid så kan Black Friday markera starten på en fantastisk helg och i förlängningen en lyckad julhandel för din verksamhet. Det är dock lätt att bristande förberedelser och felaktiga beslut kan ställa till det.

Vi på Askås vill självklart att alla våra kunder ska ha de bästa förutsättningarna att bli lyckosamma med sin Black Friday-satsning.

För att vi tillsammans ska nå dit så är det några saker vi behöver fokusera på.

Har du rätt funktioner?

Askås e-handelsplattform har en mängd funktioner som du kan använda inför och under Black Friday-helgen. Funktioner som kan hjälpa dig att nå framgång just denna helg liksom under övriga mer normala försäljningsperioder.

* Advanced Campaign Manager. Våra kraftfulla och flexibla kampanjfunktioner kommer mer än väl att möta de behov som du har. Ett grundläggande råd är att du provkör dina kampanjer i god tid innan Black Friday och att du resonerar med vår support-avdelning om det dyker upp problem.

* Sales Triggers. "Kommunikationscentralen" i Askås 8 går under namnet Sales Triggers. Ifrån denna plats i webbadmin kan du genomtänkt och med stor träffsäkerhet nå dina kunder med alla typer av riktad information inför Black Friday och Cyber Monday.

* Askås Leads. Denna funktion ger dig möjlighet att på ett smidigt sätt samla in dina besökares e-post-adresser. 

* SLA. Service level agreement. Tecknar du ett SLA-avtal så kommer du ha tillgång till en jourhavande tekniker dygnet runt. En tjänst som kan bli särskilt värdefull under perioder som Black Friday och Cyber Monday.

Vill du ha mer information om vad vi kan erbjuda och vad som krävs för att komma igång med olika typer av funktionalitet, tveka inte att ta kontakt med oss.

sales@askas.se eller 0533-69 16 00

 

"Håller" din webbshop?

En förutsättning för att kunna genomföra en lyckad kampanj under Black Friday/Cyber Monday är att du har tillräckligt med serverkapacitet i förhållande till din satsning.

Innan du beslutar dig för att köra behöver du tänka på flera saker. Hur "bra" är ditt erbjudande och hur brett går du ut med detta. Ju bättre och bredare desto mer besökare kan du förvänta dig att få under kampanjen. Om din serverkapacitet sedan inte är tillräcklig så är risken stor att din webbshop överbelastas och "kraschar".

Är du osäker - ta gärna kontakt med oss innan du beslutar dig för att trycka på knappen.

 

Extra-öppet på Supporten

Askås supportVår supportavdelning utökar sina öppettider under Black Friday-helgen. Detta för att vi på bästa sätt ska kunna hantera det behov av hjälp och stöttning som kommer dyka upp under dessa intensiva dagar.

Under den här perioden kommer vi prioritera frågor som handlar om kampanjer kopplade till Black Friday och Cyber Monday.

Följande öppettider gäller:
Fredag 25/11 - 08.00 - 20.00 (både telefon och e-post). Lunch 12.30 - 13.30.
Lördag 26/11 - 09.00 - 16.00 (endast e-post). Lunch 12.00 - 13.00.
Söndag 27/11 - 09.00 - 16.00 (endast e-post). Lunch 12.00 - 13.00.
Måndag 28/11 - 08.00 - 20.00 (både telefon och e-post). Lunch 12.30 - 13.30.

Som vanligt når du oss via http://support.askas.se, support@askas.se eller telefon 0533-69 16 00. Om du har SLA når du oss via ordinarie kontaktuppgifter för jour övriga tider på dygnet.