Sök

God Jul & Gott nytt år

Ännu ett år har passerat och denna gång markerar nyårsafton även slutet på det gångna decenniet.

På Askås har 2019 liksom hela 2010-talet gått i hög fart med god tillväxt för oss själva och en majoritet av våra kunder. Vi ser verkligen fram emot 2020 med stor tillförsikt och goda förhoppningar om att hjälpa befintliga och nya kunder till framgångar som e-handlare på hemmaplan i Sverige och på den globala marknaden.

Från oss alla på Askås - till er alla. En riktig God jul och ett Gott nytt år.

Askås stöttar Barncancerfonden

Varje år insjuknar omkring 300 barn i cancer och olika former av den hemska sjukdomen är den vanligaste dödsorsaken för barn i åldrarna 1-14 år.

Detta år har Askås valt att inte skicka några julklappar till våra kunder och partners. Istället stöttar vi Barncancerfonden genom att köpa det stora julpaketet.

Pengarna som skänks till Barncancerfonden går till forskning, utbildning, information och stödinsatser till drabbade barn och familjer.

Vill du också skänka pengar - Klicka här


Bemanning under julen

Många av Askås medarbetare kommer använda årets jul- och nyårshelger till uppladdning och återhämtning och bemanningen kommer således att vara lägre än normalt.

Ni kommer dock kunna nå oss även under de kommande veckorna. Det finns alltid personal på plats på marknadsavdelningen, supporten och i produktionen.

23 december och 30 december - måndagarna innan jul- och nyårsafton jobbar vi halvdag. Efter 12.30 dessa dagar finns ingen personal i tjänst.

Kunder som har SLA - Service Level Agreement kan själva nå vår beredskapspersonal som vanligt.


24 nya kunder lanserades

Askås-familjen fortsatte att växa under det gångna året. 24 nya e-handlare lanserade sajter på Askås e-handelsplattform 2019. Därmed håller trenden i sig från de senaste åren med i genomsnitt en lansering varannan vecka.

En av de nya sajterna som lanserades var Landshopping.se. På uppdrag av LRF har Askås utvecklat Askås Marketplace. En ny marknadsplats som ger e-handlare möjlighet att låta externa handlare sälja sina produkter på marknadsplatsen.

Läs artikel från lanseringen av Landshopping.

Nedan ser ni ett urval av lanserade Askås-kunder under 2019.

Spraycan - TH Pettersson - Kils Slakteri - Sängvarhuset Elgen - Trosa möbler - Svenska Badtunnor - Maxteam - Comfort Control - Beslagonline - A workout company - Emma Israelsson - Hos Magnus och Eva - Homelight - Landshopping - Artglass Vista - ICANIWILL - Friluftsvaror - The Case Factory


Global expansion med Askås

En av många styrkor med Askås e-handelsplattform är möjligheten att smidigt och snabbt kunna expandera till nya marknader. Plattformen har stöd för UTF8 och därmed kan ambitiösa e-handlare nå ut med landspecifika sajter på alla marknader och språk.

Ett 15-tal e-handlare expanderade till en eller flera nya marknader det senaste året.

Läs mer om tre kunder som gick globalt under 2019


Extra julläsning från Askås

2010-talet i backspegeln

Ännu ett decennium har passerat och vid en blick i backspegeln dyker det upp mängder med trender, företeelser och begrepp. Kärnfullt sammanfattat var 2010-talet framförallt fyllt av kraftig tillväxt för svensk och nordisk e-handel.

Läs en genomgång av 2010-talet ur ett e-handelsperspektiv och se hur Askås utvecklades under det gångna decenniet.

Klicka här för att läsa mer

Modern teknik och exklusiv design

The Case Factory lanserades på Askås plattform i november 2019. Läs ett helt färskt reportage om företaget och deras tankar om framtiden tillsammans med Askås.  

Klicka här för att läsa mer