Sök

Avarda vill lyfta e-handlarna

Askås och betalningsleverantören Avarda har ett givande partnerskap med en nära relation till kunderna, korta beslutsvägar och ett lösningsorienterat arbetssätt.
Avarda och Askås - partnerskap

Betalningsleverantören Avarda såg dagens ljus 2015 och sedan dess har det varit full aktivitet inom det unga bolaget. Idag erbjuds alla relevanta betalsätt inklusive Swish och Vipps i Norge. Avardas Checkout+ är utvecklad för hög konvertering och stora möjligheter till anpassningar för e-handlarna.

– Vi hjälper e-handlare att minska kundförvärvskostnaderna, öka konverteringen och förbättra lönsamheten. Vi fokuserar mycket på att bygga handlarens varumärke och därmed stärka de i deras kundrelationer, säger William Silfverswärd, Senior Sales Executive på Avarda. 

Startpunkten för Avarda hittas alltså i mitten av det här decenniet. 2015 grundades bolaget av TF Bank och Intrum Justitia - idag äger TF Bank Avarda AB fullt ut. Kopplingen till TF Bank ger Avarda flera positiva värden. Dels trygghet och stabilitet men också en historik som sträcker sig tillbaka till 1980-talet och postorderindustrin i Borås.

– TF jobbade bland annat tillsammans med Haléns och ända sedan den tiden har det lagts stor vikt vid att ta hand om kunder och skapa bestående relationer. Detta ligger nu i Avardas DNA, att hela tiden hitta lösningar som bygger lojalitet mellan handlarna och deras konsumenter, säger William Silfverswärd.

Beslutet att grunda Avarda handlade om att stärka erbjudandet gällande onlinebetalningar och därmed skapa ytterligare ett stabilt ben för TF Bank att stå på. Verksamheten med inlåning och utlåning i Norden och i länderna runt Östersjön fanns sedan tidigare inom banken.

– När Avarda grundades var det för att ta ytterligare ett steg och skapa en helt modern, teknisk lösning för onlinebetalningar. Vi har ett team på 20 personer som enbart jobbar med nyutveckling med fokus på att förbättra vår Checkout+, betalningsflöden och CRM-funktionalitet.

White Label-koncept

Vid sidan av att erbjuda en snabb och pålitlig checkoutlösning har Avarda lagt mycket kraft på att lyfta fram sina samarbetspartners varumärken. Med ett White Label-koncept har handlarna själva möjlighet att fronta och visa upp sig själva i checkouten för att skapa en röd tråd genom köpprocessen. Fakturor, betalningsinformation, MinaSidor, kampanjer och kundtjänst är klädda i handlarens varumärke. Avardas erbjudande och största konkurrenskraft är att kunna erbjuda handlarna och kunderna organiska återköp.

– Det blir allt viktigare att vårda sina kundrelationer och bygga lojalitet för att skapa bra förutsättningar för att öka sin lönsamhet. Avarda ger möjligheter för handlarna att jobba med detta hela vägen från besökare fram till återkommande betalade kunder.

Avarda är inte den största betalningsleverantören och har inte flest kunder. Detta lyfter man fram som en betydande fördel på många sätt.

– Vi ligger nära handlarna och jobbar verkligen för att alltid ge bästa möjliga service. Våra kunder uppskattar att vi spenderar vår tid åt deras utmaningar och får svar på sina frågor eftersom vi är snabba och lösningsorienterade.

Askås och Avarda har ett givande partnerskap och ett tänkande som på många sätt ser likadant ut. En nära relation till kunderna, korta beslutsvägar i företaget och ett lösningsorienterat arbetssätt.

– Vi är väldigt glada att ha Askås som partner. Askås är professionella och högkvalitativa i alla affärsområden. Vi hoppas på ett långt ett bra samarbete med många gemensamma kunder, säger William Silfverswärd.

William Silfverswärd, Avarda.

William Silfverswärd
Senior Sales Executive

william@avarda.com

070-3420272

Avarda och Askås - partnerskap

Läs mer om Avarda
Klicka här

Checkout
Avarda
Betalningar - PSP