Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle

Ny e-handelsplattform från Askås

Askås Marketing Automation

Relevant, genomtänkt och lockande kommunikation är en avgörande framgångsfaktor för att skapa goda relationer till dina kunder och direkt eller i förlängningen generera försäljning och öka konvertering.

Askås Marketing AutomationAMA - Askås Marketing Automation är kommunikationscentralen i Askås e-handelsplattform. Detta ”nav” i Askås 9 innehåller flexibel och effektiv funktionalitet för att kommunicera med dina kunder på en mängd olika sätt.

Gör anpassade och riktade utskick via e-post eller SMS till kunderna. Skicka erbjudande till kunder som fyller år, kommunicera med kunder som har handlat en viss produkt eller ett visst varumärke. Möjligheterna är många.

Du kan ha ett oändligt antal automatiserade aktiviteter och utskick igång samtidigt. Allt för att göra din tillvaro som e-handlare så smidig och effektiv som möjlig.

Styrkan ligger i integrationerna med order- och nyhetsbrevsdatabaserna. Inbyggt i Askås WebbAdmin finns ett avancerat verktyg för att skapa målinriktade utskick, utan tredjepartssystem och extra administration.



Fördelar med Askås Marketing Automation 

  • Mycket goda chanser till hög konvertering på utskicken då du kan göra väldigt detaljerade mottagarurval.
  • Att skicka med unika rabattkoder med en tidsbegränsning kan få kunderna att agera snabbt för att inte rabattkoden ska hinna bli inaktuella.
  • Möjlighet att skicka automatiska utskick på födelsedag och namnsdag.
  • Du kan ha ett obegränsat antal automatiserade utskick igång samtidigt.
  • Flexibel prissättning – du betalar bara för det du faktiskt skickar.
  • Öppningsfrekvens och uppföljning - i statistiken för varje e-postutskick kan du se hur många e-post som skickats, hur många som läst dem samt vilka kunder som öppnat dem.


Avancerade urvalsmöjligheter

Med hjälp av en stort antal begränsningar kan man exempelvis göra utskick till kunder som handlat från ett visst varumärke för att upplysa om att det inkommit nyheter, man kan upplysa om tillbehör till produkter som kunder köpt eller helt enkelt uppmana kunderna att lämna ett omdöme på produkterna. Har man rabattkoder i sin butik är det även möjligt att med automatik generera engångskoder som skickas med i utskicket.

Man kan även begränsa vilka mottagare som ska få utskicken baserat på kundspråk, prislistor, kundkategorier, orter, länder, namnsdag, födelsedag, antal köp totalt, tid sedan senaste order, tid sedan senaste leverans samt tid sedan registrering. Det går även att exkludera de kunder som inte vill ha reklam när man gör mottagarurvalet. Det finns även möjlighet att själv göra utskicksmallar med grafik och förifylld avsändarinformation.



Uppföljning och analys 

För varje aktivitet kan du se information om antal utskick och antal öppningar - öppningsfrekvens. Du kan också se vilken av dina kunder som har öppnat respektive utskick, och i det fall du har erbjudit kunden en rabattkod kan du följa detta. 



Fullständig automatik

När du en gång har skapat och schemalagt dina utskick, sköter systemet själv distribution - till rätt kund, i rätt tid. Du kan närhelst du vill pausa en aktivitet, redigera och anpassa inför kommande utskick.



Pris och beställning

Askås Marketing Automation ingår i alla licener och funktionen medför ingen fast månadskostnad för de kunder som väljer att koppla på modulen. Ni betalar en rörlig kostnad för distribution av utskicken.

Kontakta Askås för en detaljerad prisuppgift.

För beställning, ring 0533-69 16 00 eller skicka e-post till oss!