Segmentera och lär känna dina kunder på riktigt
Askås Kundsegmentering är en ny inbyggd funktion för att skapa dynamiska och automatiserade kundsegment.
Kundsegmentering handlar om att dela upp kundbasen i mindre grupper, eller segment, baserat på specifika regler och kriterier. I Askås plattform kan detta nu göras på ett automatiserat sätt.
Ett segment är en specifik grupp av kunder du vill analysera eller rikta in dig på. Segmentet avgör vilka kunder som ska inkluderas baserat på de konfigurationer som kopplas till det. Segmenten uppdateras dagligen och baseras på regler du själv definierar i olika konfigurationer.
Fördelar med Kundsegmentering
Den kanske största fördelen med kundsegmenteringen är att den hjälper dig att bättre förstå och använda din kunddata. Segmenteringen kan i dag användas i två viktiga delar av Askås plattform:
Askås Marketing Automation: Genom använda segmenten som urval i AMA kan du skicka målgruppsanpassade nyhetsbrev till rätt segment vid rätt tidpunkt. Detta ger dig möjlighet att kommunicera på ett mer personligt sätt med dina kunder och öka engagemanget.
Statistikmodulen: Här kan du få detaljerade insikter om dina kunders beteende och skapa rapporter som hjälper dig att ta mer välgrundade beslut.