Sök

Peter Smersfeldt ny marknadschef

Askås går in i 2019 med en ny sälj- och marknadschef. Peter Smersfeldt har jobbat på Askås i fyra år och framöver kommer han fokusera fullt ut på att skapa fortsatt tillväxt och framgång för Askås och våra kunder.

Peter Smersfeldt ny marknadschef på Askås

På fyra år har omsättning och antalet anställda fördubblats för e-handelsleverantören Askås. Peter Smersfeldt har varit med under denna resa och nu tar han klivet in i en ny roll. Efter årsskiftet är det fullt fokus på ytterligare tillväxt med Peter som sälj- och marknadschef.

– Det känns väldigt inspirerande. Vi ska vara ännu mer offensiva och lyfta fram Askås som det bästa alternativet för e-handlare som vill nå framgång på kort och lång sikt, säger Peter Smersfeldt.

2018 har inneburit fortsatt tillväxt, expansion och utveckling för Askås. Med detta i ryggen går Askås in i ett nytt verksamhetsår med stark framtidstro.

I rollen som sälj- och marknadschef kommer Peter Smersfeldt kliva in. Därmed tar han över marknadsansvaret från Askås vd Jonas Askås. Smersfeldt var tidigare personalansvarig på Askås vid sidan av sitt jobb som kundansvarig och säljare.

– Jag anställdes som kundansvarig vid årsskiftet för exakt fyra år sedan. I och med min bakgrund inom bemanningsbranschen började jag ganska snabbt att även arbeta med HR-frågor och rekryteringar.

Denna delade tjänst kommer nu alltså att renodlas. HR-frågorna lämnar Peter Smersfeldts bord och istället får han ansvar för Askås samlade sälj- och marknadsarbete.

– Det här känns väldigt bra. Det jag gillar allra mest är att jobba direkt med e-handlarna – våra befintliga kunder och företag som är intresserade av det Askås har att erbjuda, säger Smersfeldt.

Produktutveckling

Jonas Askås, vd och grundare av Askås för 21 år sedan ser den interna rekryteringen av Peter Smersfeldt som ett sätt att skapa en ännu mer framgångsrik struktur när det gäller sälj- och marknadsarbetet.

– Vi ska bli mer aktiva i vårt arbete med intern produktutveckling och förbättra vår e-handelsplattform med lösningar som våra kunder efterfrågar. Nästa steg blir att fokusera mer på att ta plats och bli synliga genom smart och effektiv marknadsföring, säger Jonas Askås.

– Vi tror verkligen på det vi gör här på Askås. Vi vet att vi levererar en produkt som innebär att man som e-handlare har alla möjligheter att nå framgång. Nu ska vi bli ännu duktigare på att tala om varför Askås är rätt alternativ, fortsätter Peter Smersfeldt.

Lansering av Askås 9

Det gångna året har varit synnerligen intensivt. Fortsatt högt inflöde av nya e-handlare som har valt Askås. Mängder av stora projekt tillsammans med befintliga kunder och intern produktutveckling av olika slag.

– Det är ständigt full fart och så har det varit ända sedan jag började på Askås. Men 2018 har varit ännu mer fullmatat än normalt. Vi har jobbat massor internt med tanke på GDPR och nyligen lanserade vi Askås 9 som är den senaste versionen av vår plattform, säger Peter Smersfeldt.

2019 kommer att ställa ännu högre krav på leverans, funktionalitet och optimeringar av plattformen. Behoven och medvetenheten hos slutkonsumenterna ökar och detta innebär även att behoven för Askås kunder, e-handlarna, blir tydligare och mer specifika.

– Det som är Askås främsta styrka är att vi alltid är lösningsorienterade. De önskemål som våra befintliga kunder har kan vi med mycket få undantag lösa. Nästa år blir minst lika intensivt och spännande, bland annat med lansering av Askås 10 redan till våren, säger Peter Smersfeldt.

Stora bilden: Peter Smersfeldt och Jonas Askås.