Sök

Askås laddar för Black Friday

Black Friday är snart här igen och det laddas för fullt hos e-handlarna, hos slutkunderna och även hos oss på Askås.
Black Friday 2019

Fredag 29 november smäller det. Black Friday är här igen och det laddas för fullt hos e-handlarna, hos slutkunderna och även hos oss på Askås. Flera e-handlare startar ”festen” redan till helgen och på måndag inleds det som kommit att kallas Black Week.

Med tanke på tidpunkten blir Black Friday och efterföljande Cyber Monday i år dessutom ett startskott på 2019 års och detta decenniums sista julhandel.

Oavsett hur du som Askås-kund väljer att lägga upp din Black Friday-försäljning kan du räkna med ett helhjärtat stöd från Askås samlade personal. Supporten förstärks, öppettiderna utökas och kontaktvägarna in blir fler för alla Askås kunder. Rent generellt vässar vi vår beredskap och ökar vår lyhördhet för våra kunders behov.

– Black Friday och tiden däromkring är den klart viktigaste perioden på hela året för en majoritet av våra kunder. Från Askås sida kommer vi göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt, säger Askås VD, Jonas Askås.


Öppettiderna utökas

Måndag till fredag under Black Week har vi förstärkt bemanning på Supportavdelningen, och förstås fokus på att hjälpa dig med ärenden kopplade till Black Friday. Onsdag till fredag förlänger vi även öppettiderna till 21.00. Vi kommer göra vårt yttersta för att så snabbt som möjligt ta hand om inkomna supportärenden. OBS. Om ni skickar mail till support@askas.se skriv att det handlar om Black Friday om så är fallet. Dessa supportärenden kommer prioriteras.

27 - 29 november gäller följande:

Onsdag - 17.00 - 21.00

Torsdag - 17.00 - 21.00

Fredag - 17.00 - 21.00

Under dessa tider är det möjligt att komma i kontakt med supporten som vanligt - både via mail och telefon.


Checklista i sista minuten

Förhoppningsvis har du redan gjort de förberedelser som är nödvändiga för att få ett lyckat utfall på din Black Friday-satsning. Så här i sista stund finns det ändå vissa saker du kan tänka på för att bli framgångsrik - redan i år men även 2020 och på längre sikt.

TESTA. Se till att minimera riskerna för problem när det väl är dags att trycka på knappen. Provkör dina kampanjer innan för att hitta och åtgärda potentiella fallgropar.

RÄTT NIVÅ. En lyckad BF-kampanj förutsätter att serverkapaciteten i din butik rimmar med ditt erbjudande. Ju bättre och bredare din kampanj är desto fler besökare kan du förvänta dig. Kanske har du redan sett till att ta höjd för anstormningen. Har du inte gjort det är det än viktigare att inte satsa för hårt.

OBS. Så här i elfte timmen finns det inte tid eller möjlighet till kapacitetshöjande åtgärder.

DIN BEMANNING. Räkna med ett högre tryck från dina kunder och ett större behov av kundservice. Var även förberedd på en kraftig försäljningsökning och se till att kunna leverera dina produkter i tid.

TA HAND OM NYA KUNDER. Black Friday ger möjligheter att locka helt nya kunder till din butik. Tänk igenom hur du kan leverera en bra kundupplevelse i alla led och därmed höja chansen att kunderna återkommer.

DRA LÄRDOMAR. Kom ihåg att analysera årets upplaga av Black Friday och ta med dig erfarenheter och nya kunskaper till nästa år.

SERVICE LEVEL AGREEMENT. Tecknar du ett SLA-avtal med kommer du ha tillgång till en jourhavande tekniker dygnet runt. En tjänst som kan bli särskilt värdefull under alla heta försäljningsperioder. 

"Från Askås sida kommer vi göra allt vi kan och lite till för att leverera på alla tänkbara sätt"

Jonas Askås, VD

Jour för kunder med SLA

Askås erbjuder sedan länge möjligheten att komplettera med ett SLA ("Service Level Agreement") som bl.a. ger dygnet-runt-övervakning, och direkt tillgång till vår jourpersonal via ett särskilt telefonnummer och e-postadress dygnet runt. Kunder som har SLA kan självklart använda sig av denna tjänst precis som vanligt inför och under Black Week och Black Friday-helgen.

Om du inte har SLA idag men är intresserad, vänd dig till din kundansvarige så ordnar de det på ordinarie kontaktvägar,
eller 0533-69 16 00 eller sales@askas.se.

Jour för kunder utan SLA

Med anledning av Black Friday kommer även kunder som inte har SLA att få viss tillgång till vår jourpersonal under Black Weekend.

Lördag 30 /11 09.00-22.00 
Söndag 1/12
09.00-22.00

Kontaktväg: Mail till support@askas.se

Tagga mailet: För att mailet ska skickas vidare till vår jourpersonal måste ordet ”BFJOUR” finnas med i ämnesraden. Exempel: "BFJOUR - Problem med vår sajt".

Kostnad: När ett ärende hanteras av vår jourpersonal faktureras ordinarie timtaxa för helg.