Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle

NYHET! Pocket Shop lanserar nätbutik - också på Facebook

Internetbutiken är utvecklad i samarbete mellan reklambyrået Identity Works och Askås och är den första i Sverige med full integration mot Facebook.

Identity Works har skapat designen och Askås har levererat e-handelsplattformen, gjort den tekniska implementeringen och, årets nyhet: En version av butiken som är fullständigt integrerad med Facebook. Pocket Shop påstås att vara den första svenska aktören som gör detta*.

Stadigt växnade tend
Social e-handel är en stadigt växnade trend. Detta baseras först och främst på kundernas nätvanor i kombination med den tekniska utvecklingen. För Pocket Shop’s del, fanns det uttryckt i deras strategi en målsättning att, även på nätet, kommunicera med en personlig ton och en kundservice utöver det vanliga. En målsättning som redan har en stark förankring i de 18 fysiska butiker som Pocket Shop driver i dagsläget.

- Vi är jätteglada att både Identity Works och Askås gjort ett så bra jobb. Konceptet och dess visualisering fångar Pocket Shops anda perfekt och gör för nätet vad vi redan gör i butik: Skapar inspiration och läsglädje. Vi har jobbat med ett superteam, säger VD i Pocket Shop Per Sjödell.

Stor potential
Motivationen för att etablera en version av nätbutiken även på Facebook var hög, eftersom Pocket Shop här såg en möjlighet att använda den kanalen för att aktivt stärka sin position och närvaro hos sina målgrupper.

- Pocket Shop konkurrerar inte på priset. De konkurrerar i första hand på kundupplevelser och koncept, berättar Bjarne Gårdebratt, webbutvecklare hos Askås.

Enligt honom är Facebook en utomordentlig kanal just för marknadsföra denna typ av värden.

Kostnadsfri och målgruppsinriktad marknadsföring
- Pocket Shop’s kunder är generellt sett aktiva på Facebook och i andra sociala medier. För en aktör som Pocket Shop, erbjuder Facebook både kostnadsfri och målgruppsinriktad marknadsföring. Inte minst är det en ypperlig kanal för att förmedla upplevelser, eftersom kunderna omedelbart kan dela sina inköp med andra. Detta genererar också ökad trafik till nätbutiken, säger Gårdebratt.

Nätbutik på Facebook: Vad ger det för möjligheter för en e-handlare? Läs mer i Bjarne Gårdebratt sin blogg.


Förväntat ökande efterfrågan
Enligt Gårdebratt, förväntas en stadigt ökande efterfrågan på liknande integrationer.

- Vi tror att många av våra befintliga och inte minst nya kunder kommer önska liknande integrationer i framtiden. Det finns en stor potential i denna typ av satsningar och jag ser fram emot att följa utvecklingen framöver.

Vill du titta närmare på Pocket Shops nya butik på Facebook? Gå in på
http://apps.facebook.com/pocketshop

Är du intresserad av att få din egen nätbutik på Facebook? Kontakta oss gärna för mer information och en offert.

*Kilde: e-handelstrender.se

Läs hela artikeln på Mynewsdesk


Tipsa en vän om denna nyhet:


« Visa alla nyheter
Publicerad 2011-06-20, 10:42
Uppdaterad 2011-06-20, 10:42