Sök

Skincitys nya webshop lanserad

Det var omkring årsskiftet som arbetet med att flytta över Skincity till Askås e-handelsplattform inleddes. Under våren så har processen blivit allt mer intensiv och den sista veckan har det jobbats näst intill dygnet runt.

På torsdag morgon så trycktes det på ”knappen” och plattformsbytet var därmed gjort. Kort tid därefter så började de första kunderna hitta till den nya helt responsiva siten och beställningarna strömmade in i en stadig takt.

Skincitys vd Mikael Kjellman berättar att det har varit spänd förväntan på bolagets huvudkontor i Täby den senaste tiden.

Hur ser du på den gångna våren och det arbete som har gjorts?

– Det varit ett otroligt omfattande projekt och större utmaningar än vi trodde. Men vi har haft en väldigt bra dialog med Askås genom hela processen och vi är riktigt nöjda med resultatet, säger Mikael Kjellman.

Känslan är att det mesta har gått bra inledningsvis med lanseringen – kan du börja slappna av nu?

– Det känns som att vi har kommit över den kritiska punkten. Ordrarna ramlar in i en bra takt och det är inga eller få kunder som haft problem. Det känns jättebra, säger Kjellman.

Den stora förändringen och förbättringen för Skincity har med den responsiva designen att göra. Askås levererar en helt responsiv design som ger en lika god upplevelse för kunden oavsett vilken plattform det handlar om.

– Det allra viktigaste för oss är att vi får vårt hudtest helt mobilt och det är ju kopplat till att vi från och med nu har en responsiv sida, säger Mikael Kjellman.

Martin Karlsson, utvecklare på Askås, har till stora delar haft ansvaret för att ta fram den nya test-applikationen som kommer att bli en viktigt del i Skincitys fortsatta utveckling.

– Det har varit riktigt kul att jobba med detta. Vi har byggt upp hela applikationen från grunden och lyckats skapa ett kraftfullt och flexibelt system som verkligen förenklar det vardagliga arbetet för Skincitys hudterapeuter, säger Martin Karlsson.

För Askås så har Skincity-projektet varit det största plattformsbytet i företagets historia.

Att allt har fungerat så smidigt och lyckat i samband med lanseringen är, enligt bolagets vd Jonas Askås, resultatet av hårt och långsiktigt arbete.

– Den här lanseringen har gått fantastiskt bra och det är många som har gjort ett stort jobb. Vi ser verkligen fram mot att vara med och lyfta Skincity till ännu högre höjder, säger Jonas Askås.