Sök
Hållbarhet på riktigt är en <br /> självklarhet för Chhatwal & Jonsson

Hållbarhet på riktigt är en
självklarhet för Chhatwal & Jonsson

Chhatwal & Jonsson har jobbat med Askås e-handelsplattform i tre år. "Både vi och våra återförsäljare har haft en bra tillväxt och det är såklart jätteviktigt att vi har en stabil och fungerade e-handelslösning", säger VD:n Geetali Chhatwal Jonsson.

Protools lyfter med digital satsning

Protools lyfter med digital satsning

Protools från Eskilstuna flyttade över till Askås E-handelsplattform 2020. Nu börjar deras digitala satsning ge resultat med kraftig tillväxt online.

VP Autoparts gasar med Askås

VP Autoparts gasar med Askås

Våren 2020 lanserades en ny e-handel med Askås som leverantör. I december gick bolaget live med en sajt för den amerikanska marknaden och i mars var det dags för lansering i Norge.

Optimerad känsla med Abacus

Optimerad känsla med Abacus

En personlig, familjär och kvalitetsmedveten 30-åring. Denna beskrivning stämmer in på Abacus Sportswear som under våren lanserat e-handel med Askås som leverantör.

Ten Protection tar upp kampen

Ten Protection tar upp kampen

Skyddshandskar i premiumsegmentet med hållbarhetstänk och rättvisa tillverkningsvillkor. Detta är grundläggande byggstenar när Ten Protection lanserar e-handel med Askås.

Sportfiskeprylar bäst igen

Sportfiskeprylar bäst igen

När kunderna själva får säga sitt blir Sportfiskeprylar återigen bästa e-handlare inom sportsegmentet i Pricerunners årliga granskning.

Rivstart för Mr Cake

Rivstart för Mr Cake

I september tog Roy Fares och hans företag Mr Cake beslutet att expandera online. Tre månader senare lanserades en ny e-handel med Askås som plattforms-leverantör.

Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar hyllas av kunderna!

Sportfiskeprylar är Sverige bästa e-handel i sportsegmentet. Det slås fast i Pricerunners årliga bedömning av branschen.

Årets e-handelsprestation till CAIA

Årets e-handelsprestation till CAIA

I november 2018 lanserade CAIA Cosmetics sin nya e-handel på Askås plattform. I förra veckan fick VD Mikael Snabb pris för Årets e-handelsprestation i Sverige.

Max Gaming mot nya rekord

Max Gaming mot nya rekord

MaxGaming satsar vidare i Norden och globalt. Tillväxten ska ske med Askås Enterprise. Askås mest kraftfulla, funktionsrika och driftsäkra e-handelslösning.

Stark växtkraft hos Impecta

Stark växtkraft hos Impecta

Impecta Fröhandel har haft en stark och stabil utveckling under många år. Målet för 2020 var ambitiöst när det sattes och allt tyder på att visionen kommer överträffas med bred marginal.

ICANIWILL växer i rekordfart

ICANIWILL växer i rekordfart

Markant försäljningsökning under hela 2020 och fantastiska siffror i juli. För ICANIWILL, Askås-kund sedan i höstas, har detta speciella år inneburit att tillväxten har accelererat.

Hajk vill bli din natur-guide

Hajk vill bli din natur-guide

Hållbara och snygga outdoor-kläder för vardagliga naturupplevelser – det är grundtanken med det färska bolaget Hajk som startat e-handel med Askås.

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Tillväxt har länge varit vardag för Proteinbolaget. Nu fokuserar man på lönsamhet och nyligen lanserades siten på Askås Enterprise, vår mest kraftfulla paketering.

Moobil tänker nytt om mobiler

Moobil tänker nytt om mobiler

En förmedlingstjänst för begagnade mobiler med hållbarhet som nyckelord. Det är idén bakom Moobil.se. Mathias Winberg och Jonas Lundqvist är grundare och Askås levererar e-handelsplattform.

Ny butik för Svenska Gummihuset

Ny butik för Svenska Gummihuset

I början av 2018 började Svenska Gummihuset att leta efter en ny plattformsleverantör. Valet föll på Askås och nyligen lanserades en helt ny sajt som ska ta däckleverantören in i framtiden.

Spelexperten lyfter med Askås

Spelexperten lyfter med Askås

I tio år har Mattias Gladh och hans kollegor drivit Spelexperten.com i rätt riktning. Under 2019 har utvecklingen tagit fart riktigt ordentligt och nu tar man sikte mot nya marknader.

Bra 2019 för Layered

Bra 2019 för Layered

Ökad försäljning och höjd lönsamhet blev det positiva utfallet för Askås-kunden och inredningsföretaget Layered under 2019.

The Case Factory lanserad med Askås

The Case Factory lanserad med Askås

2019 lanserades en ny e-handel på Askås e-handelsplattform. Det handlar om The Case Factory som säljer mobilskal i läder av högsta kvalitet.

ICANIWILL har flyttat till Askås

ICANIWILL har flyttat till Askås

I början av november lanserade ICANIWILL en ny sajt på Askås e-handelsplattform och målsättningen är tillväxt och stark utveckling på en global marknad.

Land Shopping har lanserats

Land Shopping har lanserats

Efter ett intensivt och ambitiöst projekt lanserades Landshopping.se – en e-handel på Askås plattform på måndagen.

Starkt första år för Alva

Starkt första år för Alva

Högkvalitativa sängkläder med omtanke om människor och miljö i alla led. Det är grunden för Göteborgsföretaget Alva som nu firar ett lyckat första år.

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.

Askås fortsätter expandera

Askås fortsätter expandera

Första halvåret 2019 går till historien för e-handelsleverantören Askås. Inflödet av nya kunder, omsättning och antalet nyanställningar slår alla rekord. – Hittills har 2019 överträffat alla förväntningar, säger Peter Smersfeldt.

Lyckad start för Sängvaruhuset

Lyckad start för Sängvaruhuset

3 april 2019 lanserade Sängvaruhuset Elgen sin nya e-handel på Askås plattform. Därmed togs ett nytt, spännande steg för det anrika och framgångsrika företaget.

CAIA tar klivet ut i världen

CAIA tar klivet ut i världen

I november lanserade CAIA Cosmetics sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Nu har ett halvår passerat och företaget har tagit klivet ut på en global marknad.

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kött från lokala, värmländska gårdar. Sylt, kryddor, ostar och högklassiga charkuterier. Detta är en del av utbudet när Kils Slakteri möter kunderna i sin nylanserade e-handel.

Care of Carl och Skincity Topp 5

Care of Carl och Skincity Topp 5

Nyligen presenterade IDG.se sin årliga rankning över Sveriges bästa e-handlare och två av fem i toppen jobbar med Askås som leverantör - Skincity och Care of Carl.

Desenios segertåg fortsätter

Desenios segertåg fortsätter

Efterfrågade produkter, fokus på en personaliserad kundupplevelse och geografisk expansion. Framgångsreceptet för Desenio sedan resan tog sin början på allvar för fem år sedan och tillväxten fortsätter kraftigt uppåt.

Bingo Rimér valde Askås

Bingo Rimér valde Askås

Fotograf, konstnär och entreprenör. Bingo Rimér är en person ständigt i rörelse och på väg framåt. Sedan december kan han skriva in e-handlare på visitkortet.

Askås-familjen växte under 2018

Askås-familjen växte under 2018

En summering av det gångna året är alltid trevligt här på Askås. Inte minst med tanke på att vi har fått fler "kompisar" i vår e-handelsvärld. 25 nya kunder startade e-handel på Askås e-handelsplattform under 2018.

Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Rekord under Black Weekend för SoffaDirekt

Långsiktigt varumärkesbyggande och tydligt fokus på att få in fler kunder. SoffaDirekt har jobbat målmedvetet det senaste året och när Black Weekend nu summeras syns effekterna . Trafikrekord på sajten och ett massivt försäljningsrekord under perioden.

Succé när CAIA Cosmetics lanserades

Succé när CAIA Cosmetics lanserades

10.00 på tisdag förmiddag gick startskottet. Bianca Ingrossos nya makeup-märke CAIA Cosmetics öppnade dörrarna och intresset var rekordstort.

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget har varit kund till Askås sedan 2014. Utvecklingen sedan dess har gått snabbt uppåt. 2017 omsattes 50 miljoner och tillväxten fortsätter. Nyligen prisades Proteinbolaget som Årets Gasellföretag i Örebro län.

Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Full fart när Winn Scandinavia satsar vidare

Askås-kunden Winn Scandinavia kan blicka tillbaka på ett intensivt och positivt år. Företagsförvärv, två nya sajter och ett intåg på den norska marknaden. Nu tar Marcus Kindbom och hans kollegor ett djupt andetag och siktar på fortsatt tillväxt.

ARTIKEL 1-36 38.1 2  Nästa »  | Visa alla