Sök
Köpbarnvagn i ny design

Köpbarnvagn i ny design

Det närmar sig 20 år i branschen för Karlstad-baserade Köpbarnvagn. I förra veckan lanserades e-handeln i en ny design och efter ett på flera sätt händelserikt 2020 är företaget redo för tillväxt och ännu fler nöjda kunder.
VP Autoparts gasar med Askås

VP Autoparts gasar med Askås

Våren 2020 lanserades en ny e-handel med Askås som leverantör. I december gick bolaget live med en sajt för den amerikanska marknaden och i mars var det dags för lansering i Norge.
Nya momsregler från 1 juli

Nya momsregler från 1 juli

En ny omsättningströskel och förenklad momsredovisning för distansförsäljning till privatpersoner i andra EU-länder. Det är de stora förändringarna i och med de nya momsregler som trädde i kraft 1 juli.
Trimma din e-handel med Askås

Trimma din e-handel med Askås

Vill du vara säker på att din e-handel kan hantera förhöjd trafik även under årets mest intensiva försäljningsperioder. Då rekommenderar vi Askås Profilering & Analys-paket.
Optimerad känsla med Abacus

Optimerad känsla med Abacus

En personlig, familjär och kvalitetsmedveten 30-åring. Denna beskrivning stämmer in på Abacus Sportswear som under våren lanserat e-handel med Askås som leverantör.
Ten Protection tar upp kampen

Ten Protection tar upp kampen

Skyddshandskar i premiumsegmentet med hållbarhetstänk och rättvisa tillverkningsvillkor. Detta är grundläggande byggstenar när Ten Protection lanserar e-handel med Askås.
Sportfiskeprylar bäst igen

Sportfiskeprylar bäst igen

När kunderna själva får säga sitt blir Sportfiskeprylar återigen bästa e-handlare inom sportsegmentet i Pricerunners årliga granskning.
Nå kunderna med Askås och CDON

Nå kunderna med Askås och CDON

Kopplingen mellan Askås och CDON Marketplace gör att du snabbt och enkelt kan nå miljontals nya kunder och testa dina produkter på övriga nordiska marknader.
Askås anställer

Askås anställer "fotbollslag"

Askås genomför den största enskilda satsningen någonsin. Elva nya medarbetare har rekryterats för att möta efterfrågan från branschen.
Ny spelplan för annonsering

Ny spelplan för annonsering

Apples nya regler för spårning förändrar spelplanen för annonsering, inte minst via Facebook och Instagram. Vad kan du som e-handlare göra för att rusta dig inför framtiden?
Utveckling, optimering och säkerhet

Utveckling, optimering och säkerhet

2021 satsar vi ännu mer resurser på Askås interna utvecklingsgrupp. Fokus är att jobba brett med att göra e-handelsplattformen än mer stabil, funktionsrik och optimerad.
Lyft med Askås Baspaket

Lyft med Askås Baspaket

När du vill komma igång snabbt till en låg kostnad. Då är Askås Bas helt rätt lösning för dig. Vårt baspaket är prisvärt, funktionsrikt och en riktigt bra start på en långvarig och framgångsrik e-handelsresa.
Rivstart för Mr Cake

Rivstart för Mr Cake

I september tog Roy Fares och hans företag Mr Cake beslutet att expandera online. Tre månader senare lanserades en ny e-handel med Askås som plattforms-leverantör.
Vi välkomnar Glitter som ny kund!

Vi välkomnar Glitter som ny kund!

1992 öppnade Glitter sin första butik och under åren sedan dess har bolaget byggt ett riktigt starkt varumärke och nått en ledande position. Nyligen lanserades den nya e-handel med Askås som plattformsleverantör.
BRL levererade med Askås Enterprise

BRL levererade med Askås Enterprise

Ökad efterfrågan under längre tid, fler hemleveranser och riktigt hög kundnöjdhet. BRL Electronics ser tillbaka på Black Week med mängder av goda erfarenheter i bagaget.
Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store ska växa med Enterprise

Pen Store är en växande kraft att räkna med i sin bransch och nyligen blev bolaget första helt nya kund att lanseras med Askås Enterprise.
Frontend med Jennifer och Caroline

Frontend med Jennifer och Caroline

MaxGaming lanserades i början av sommaren. Vi har ”snackat” med Jennifer Nilsson och Caroline Lindström – två av Askås frontend-utvecklare som var med och tog projektet i mål.
Årets e-handelsprestation till CAIA

Årets e-handelsprestation till CAIA

I november 2018 lanserade CAIA Cosmetics sin nya e-handel på Askås plattform. I förra veckan fick VD Mikael Snabb pris för Årets e-handelsprestation i Sverige.
Budbee Box med Askås integration

Budbee Box med Askås integration

Vi kan nu erbjuda en integration till nya Budbee Box som ger utökad valfrihet för slutkonsumenterna. Läs mer om tjänsten och Budbees kompletta erbjudande.
Max Gaming mot nya rekord

Max Gaming mot nya rekord

MaxGaming satsar vidare i Norden och globalt. Tillväxten ska ske med Askås Enterprise. Askås mest kraftfulla, funktionsrika och driftsäkra e-handelslösning.
2020 en succé för Askås kunder

2020 en succé för Askås kunder

E-handelsbranschen har stått sig väl under 2020. Den samlade försäljningen för Askås hundratals anslutna e-handlare har ökat med 1,7 miljarder kronor under året.
Stark växtkraft hos Impecta

Stark växtkraft hos Impecta

Impecta Fröhandel har haft en stark och stabil utveckling under många år. Målet för 2020 var ambitiöst när det sattes och allt tyder på att visionen kommer överträffas med bred marginal.
ICANIWILL växer i rekordfart

ICANIWILL växer i rekordfart

Markant försäljningsökning under hela 2020 och fantastiska siffror i juli. För ICANIWILL, Askås-kund sedan i höstas, har detta speciella år inneburit att tillväxten har accelererat.
Hajk vill bli din natur-guide

Hajk vill bli din natur-guide

Hållbara och snygga outdoor-kläder för vardagliga naturupplevelser – det är grundtanken med det färska bolaget Hajk som startat e-handel med Askås.
Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Proteinbolaget kör Askås Enterprise

Tillväxt har länge varit vardag för Proteinbolaget. Nu fokuserar man på lönsamhet och nyligen lanserades siten på Askås Enterprise, vår mest kraftfulla paketering.
Ny lag för online-betalningar

Ny lag för online-betalningar

Betalning med kredit får inte visas först eller vara förvalt när e-handelskunderna ska betala. Detta blir verklighet i och med den nya lag som träder i kraft 1 juli.
Succé för Askås Enterprise

Succé för Askås Enterprise

1 mars lanserades Askås 10 med den nya paketeringen Enterprise. Mottagandet från nya och befintliga kunder har varit fantastiskt.
Bangerhead om Corona

Bangerhead om Corona

Thomas Grabe på skönhets-aktören Bangerhead har dubbla känslor för närvarande. Det egna bolaget går riktigt bra men situationen i stort kommer att bli tuff för enskilda företagare och för Sverige som land.
Layered om Corona

Layered om Corona

Rekordförsäljning i mars men problem med logistik och producenter som har stängt ner. Så ser Hanna Stråhle, CMO på inredningsföretaget Layered på nuläget och framtiden i dessa Corona-tider.
Alva om Corona

Alva om Corona

Alexander Hars VD på Alva lyfter fram att det just nu finns viktigare saker än det egna företagandet och försäljning att fokusera på i första hand under dessa Corona-tider.
Spelexperten om Corona

Spelexperten om Corona

Vissa branscher går bättre än andra i tider av oro och kriser. Brädspel verkar definitivt vara något som lockar många för närvarande. Spelexperten.com slår försäljningsrekord och har minst sagt fullt upp.
Lyft med Askås och Google

Lyft med Askås och Google

Askås har stöd för alla möjligheter som Google erbjuder och vi hjälper självklart till med att få din e-handel rätt ”utrustad” när du vill komma igång.
Askås kunder om Corona-krisen

Askås kunder om Corona-krisen

Vi har tagit tempen på ett antal kunder. Hur hanterar de vardagen, hur kommunicerar de med sina kunder och vilka blir de långsiktiga följderna av Corona-krisen.
Askås - Frakter och logistik

Askås - Frakter och logistik

Med Askås som leverantör får du en plattform med mångsidig funktionalitet gällande frakter och logistik. Vi har även kopplingar till ledande logistikföretag och tjänster som branschen i stort erbjuder.
Moobil tänker nytt om mobiler

Moobil tänker nytt om mobiler

En förmedlingstjänst för begagnade mobiler med hållbarhet som nyckelord. Det är idén bakom Moobil.se. Mathias Winberg och Jonas Lundqvist är grundare och Askås levererar e-handelsplattform.
Askås laddar för D-Congress

Askås laddar för D-Congress

Torsdag 5 mars skickar vi en styrka till D-Congress. "Vi ser fram emot att få träffa massor med partners, våra kunder och andra e-handlare", säger Askås marknadschef Peter Smersfeldt.
Sveriges snabbaste e-handel

Sveriges snabbaste e-handel

Askås 10 Enterprise levererar marknadsledande site-speed, blixtsnabb produktlistning, filtrering och sökfunktionalitet.
Ny butik för Svenska Gummihuset

Ny butik för Svenska Gummihuset

I början av 2018 började Svenska Gummihuset att leta efter en ny plattformsleverantör. Valet föll på Askås och nyligen lanserades en helt ny sajt som ska ta däckleverantören in i framtiden.
Sportfiskeprylar firar tio år

Sportfiskeprylar firar tio år

Det var ett fantastiskt år för oss och vi spräckte 100-miljonersvallen för första gången, säger Nicklas Jonsson, delägare och VD på Sportfiskeprylar som firar 10 år med Askås.
Askås tar täten i prestanda-racet

Askås tar täten i prestanda-racet

1 mars lanseras Askås 10 - den senaste versionen av Askås e-handelsplattform. En av flera nyheter är paketeringen Askås Enterprise med Askås Product Engine.
Desenio växer med Askås

Desenio växer med Askås

Desenio har länge varit ett av Sveriges snabbast växande e-handelsföretag. Den fortsatta tillväxten sker med nya plattformen Askås 10 Enterprise som grund.
Vi laddar för Hotspot!

Vi laddar för Hotspot!

I morgon är det återigen dags för Hotspot på Karlstads Universitet. Askås finns såklart på plats för att prata med studenter och framtida medarbetare.
Kundkommunikation med Bengans

Kundkommunikation med Bengans

Att kommunicera med kunderna på rätt sätt är en given ingrediens i ett lyckat e-handelskoncept. Bengans Skivbutik använder sig av Askås Marketing Automation.
Kockums startade nytt med Askås

Kockums startade nytt med Askås

Askås är en leverantör som bryr sig om oss, vi är inte bara en i mängden. Det vi vill kunna göra, det löser Askås. Det är en trygghet, säger Robert Turanji som startade e-handel med Askås 2018.
Spelexperten lyfter med Askås

Spelexperten lyfter med Askås

I tio år har Mattias Gladh och hans kollegor drivit Spelexperten.com i rätt riktning. Under 2019 har utvecklingen tagit fart riktigt ordentligt och nu tar man sikte mot nya marknader.
Bra 2019 för Layered

Bra 2019 för Layered

Ökad försäljning och höjd lönsamhet blev det positiva utfallet för Askås-kunden och inredningsföretaget Layered under 2019.
ICANIWILL har flyttat till Askås

ICANIWILL har flyttat till Askås

I början av november lanserade ICANIWILL en ny sajt på Askås e-handelsplattform och målsättningen är tillväxt och stark utveckling på en global marknad.
Stor succé för Askås E-handelsdag

Stor succé för Askås E-handelsdag

Anders Borg som keynote speaker, rekord i antalet utställare och en avslappnad skön stämning. Askås e-handelsdag togs emot väl av alla inblandade.
Starkt första år för Alva

Starkt första år för Alva

Högkvalitativa sängkläder med omtanke om människor och miljö i alla led. Det är grunden för Göteborgsföretaget Alva som nu firar ett lyckat första år.
Trosa möbler siktar uppåt med Askås

Trosa möbler siktar uppåt med Askås

I mer än två decennier har Trosa Möbler varit en lokalt stark möbelhandlare med utgångspunkt från Trosa. Nu finns en ny e-handel för det anrika företaget och Askås leverar plattformen.
Askås fortsätter expandera

Askås fortsätter expandera

Första halvåret 2019 går till historien för e-handelsleverantören Askås. Inflödet av nya kunder, omsättning och antalet nyanställningar slår alla rekord. – Hittills har 2019 överträffat alla förväntningar, säger Peter Smersfeldt.
Lyckad start för Sängvaruhuset

Lyckad start för Sängvaruhuset

3 april 2019 lanserade Sängvaruhuset Elgen sin nya e-handel på Askås plattform. Därmed togs ett nytt, spännande steg för det anrika och framgångsrika företaget.
CAIA tar klivet ut i världen

CAIA tar klivet ut i världen

I november lanserade CAIA Cosmetics sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Nu har ett halvår passerat och företaget har tagit klivet ut på en global marknad.
Kils Slakteri rustar för framtiden

Kils Slakteri rustar för framtiden

Kött från lokala, värmländska gårdar. Sylt, kryddor, ostar och högklassiga charkuterier. Detta är en del av utbudet när Kils Slakteri möter kunderna i sin nylanserade e-handel.
Care of Carl och Skincity Topp 5

Care of Carl och Skincity Topp 5

Nyligen presenterade IDG.se sin årliga rankning över Sveriges bästa e-handlare och två av fem i toppen jobbar med Askås som leverantör - Skincity och Care of Carl.
Desenios segertåg fortsätter

Desenios segertåg fortsätter

Efterfrågade produkter, fokus på en personaliserad kundupplevelse och geografisk expansion. Framgångsreceptet för Desenio sedan resan tog sin början på allvar för fem år sedan och tillväxten fortsätter kraftigt uppåt.
Bingo Rimér valde Askås

Bingo Rimér valde Askås

Fotograf, konstnär och entreprenör. Bingo Rimér är en person ständigt i rörelse och på väg framåt. Sedan december kan han skriva in e-handlare på visitkortet.
Askås-familjen växte under 2018

Askås-familjen växte under 2018

En summering av det gångna året är alltid trevligt här på Askås. Inte minst med tanke på att vi har fått fler "kompisar" i vår e-handelsvärld. 25 nya kunder startade e-handel på Askås e-handelsplattform under 2018.
Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget blev årets Gasellföretag

Proteinbolaget har varit kund till Askås sedan 2014. Utvecklingen sedan dess har gått snabbt uppåt. 2017 omsattes 50 miljoner och tillväxten fortsätter. Nyligen prisades Proteinbolaget som Årets Gasellföretag i Örebro län.
Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Bianca Ingrosso lanserar CAIA Cosmetics

Nu lanserar Bianca Ingrosse det egna makeup-märket, CAIA Cosmetics. 20 november sjösätts den nya e-handeln fullt ut och det är Askås som levererar e-handelsplattformen.
Tillväxt men ökad konkurrens

Tillväxt men ökad konkurrens

Det fortsätter uppåt för den samlade svenska e-handeln. Samtidigt finns det utmaningar att möta och en allt tuffare konkurrens från stora utländska aktörer. Det visar rapporten Svensk E-handel 2018 som presenteras av DIBS.
Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

Rydbergs Ur lanserar ny e-handel

14 juni lanserades Rydbergs Ur sin e-handel på Askås e-handelsplattform. Familjeföretaget som sådant hade då existerat i 114 år och det är nu fjärde generationen som driver verksamheten.
ARTIKEL 1-68 AV 68.1 2 3 4  Nästa »  | Visa alla