Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle

Nöjda kunder är
nyckeln för Babyface

Tindra Ramsin

Familjärt, kundvänligt och kompetent. Tre ledord som tillsammans med hårt arbete och stor vilja har fått Tindra Ramsin att på bara några få år bli en kraft att räkna med. Ifrån nya, fina lokaler på Färingsö i Mälaren levererar hennes företag Babyface hudvårdsprodukter till allt fler kunder runtom i Sverige.

Publicerad: 2017-06-22. Text och foto: Patrik Otter

Entreprenörskapet har hon i blodet och hudvård blev tidigt ett genuint intresse för Tindra Ramsin. Det är mot denna bakgrund som företaget Babyface har tagit form. Ett företag som sedan starten 2012 stadigt växt och utvecklats.

– Jag började som anställd på en annan liten webbutik för fem år sedan. Under den tiden växte det fram en känsla att jag faktiskt kunde göra detta bättre själv och därför tog jag beslutet att starta Babyface, berättar Tindra.

Självförtroendet och viljan att på egen hand få hålla i rodret har som sagt burit frukt. Tindra har från början lyckats bygga goda relationer med rätt aktörer i branschen och omsättningen har gått stadigt uppåt från år till år.

– Det är klart att det har varit utmanande men framförallt väldigt roligt. Det var helt upp till mig själv och jag fick ringa runt och besöka leverantörer för att kunna komma igång, säger Tindra.

Krona för krona, ett varumärke, en produkt och en kund i taget har Babyface byggts upp. Tindra och hennes anställda kollega Carolina Ridderstolpe lägger ner själ och hjärta för att få kunderna att känna sig utvalda.  

– Konkurrensen är ju väldigt tuff i skönhetsbranschen och det är inte enkelt att synas och höras utan att vara uppbackad av externt kapital. Vi kan konkurrera med våra priser och såklart med riktigt bra kundservice. Det är så vi jobbar.

Nöjda kunder
Den goda, personliga relationen med kunderna är helt klart en given faktor till den framgång som företaget haft de senaste åren. 

– Att ha en hög servicegrad och hög kundnöjdhet är otroligt viktigt. Våra kunder är allt för oss och vi försöker alltid sätta oss in i kundernas situation. Detta är det bästa sättet för att se till så att de återkommer, säger Tindra.

2014 tog Tindra för första gången kontakt med oss på Askås. Hon kände ett behov av att hitta en ny e-handelsleverantör för att kunna utvecklas och ta nya kliv uppåt.

– Det är viktigt att hela tiden ligga i framkant och tänka på nästa steg. Jag ringde runt till olika leverantörer och kom fram till att Askås var det bästa alternativet. Tryggheten och att Askås ligger så långt fram när det gäller funktionalitet var avgörande skäl till beslutet, berättar Tindra.

www.babyface.se
Carolina Ridderstolpe är hudterapeut och en viktig kugge hos Babyface.

Idag är Babyface en komplett och bred e-handel i hudvårdssegmentet. Man jobbar med 25 varumärken, alla de stora finns med i sortimentet och ännu fler är på gång. Samtidigt har Tindra positionerat sig och företaget för fortsatt tillväxt. De nya lokalerna som togs i bruk i december 2016 är möjliga att utöka när det blir nödvändigt.

Nyanställning av ännu en medarbetare kommer att ske inom en relativt snar framtid och Tindra har tankar på att stärka Babyface varumärke på ett sätt som ligger henne varmt om hjärtat. Det handlar om att koppla ihop företaget med ett aktivt miljötänkande – att jobba med hållbarhet och långsiktighet och därmed skapa än mer förtroende från medvetna kunder.

– Detta är något jag har tänkt mycket på, hur kan vi jobba vidare på detta som är helt naturligt för oss. Miljötänkandet har alltid funnits med. El får vi delvis genom solenergi, vi köper kartonger från ett företag som är måna om miljön och vi skickar aldrig några fakturor eller plocksedlar i kartongerna eller via vanlig post om inte kunderna begär det, säger Tindra.

"Min stora passion"
Att bygga och stärka Babyface identitet på detta sätt är dock ”bara” ett komplement till det som även framöver ska skapa framgång. Omhändertagandet och relationen till kunderna är utan tvekan det som står skrivet med störst bokstäver i marknadsplanen.

– Vår kundservice ska alltid vara bäst i branschen, det är avgörande. Sedan har vi en vision att alltid hålla samma höga kvalitet på det vi gör även när vi växer. Vi ska leverera de produkter som kunderna vill ha och vi ska ligga långt framme i den tekniska utvecklingen. 

Beslutet för fem år sedan har Tindra inte ångrat. Det är som egenföretagare i en bransch hon älskar som hon får utlopp för sin drivkraft på bästa sätt. Trots långa och intensiva arbetsveckor trivs hon utmärkt med sin tillvaro för närvarande.

– Det är verkligen roligt på jobbet och jag gillar att det går fort framåt, att det händer så mycket hela tiden. Det här är verkligen min stora passion och jag kan inte tänka mig att göra något annat. Babyface är min baby, säger Tindra Ramsin.

Tryggheten och att Askås ligger så långt fram när det gäller funktionalitet var avgörande skäl till beslutet"

Tindra Ramsin, vd och grundare

www.babyface.se
www.babyface.se