Stäng

Jag vill bli kontaktad


Jag vill kontakta Askås

Telefon: 0533-69 16 00

Säffle (huvudkontor)
Järnvägsgatan 11
661 30 Säffle


Black Friday och de efterföljande dagarna är utan tvekan en av årets viktigaste och mest intensiva försäljningsperioder för e-handeln. I år infaller dagen 24 november, exakt en månad innan julafton således.

Fenomenet Black Friday behöver väl knappast någon närmare presentation nuförtiden. Dagen efter den amerikanska högtiden Thanksgiving har sedan länge varit en etablerad handelstradition på andra sidan Atlanten. Till en början markerade Black Friday starten på julhandeln för många fysiska butiker och som svar på detta lanserade ehandels-branschen Cyber Monday för ett tiotal år sedan.

Idag har begreppen smält samman och det har skapats en etablerad köphelg med fantastiska möjligheter att skapa en rejäl försäljningstopp.

Det är dock viktigt att planera och förbereda sig för att Black Friday ska bli en positiv upplevelse för dig som e-handlare och dina kunder. Det handlar om att ha ett attraktivt erbjudande, om att paketera det och kommunicera ut till kunder på rätt sätt.

Vi på Askås kommer anstränga oss till det yttersta för att ge dig förutsättningar till en framgångsrik Black Friday-helg.  

 

Checklista inför Black Friday

”Håller” din webshop för anstormningen? En förutsättning för att kunna genomföra en lyckad kampanj under Black Friday är att du har tillräckligt med serverkapacitet i förhållande till din satsning. Innan du beslutar dig för att köra behöver du tänka på flera saker. Hur "bra" är ditt erbjudande och hur brett går du ut med detta. Ju bättre och bredare desto mer besökare kan du förvänta dig att få under kampanjen. Om din serverkapacitet sedan inte är tillräcklig så finns risken att din webbshop överbelastas.

Provkör dina kampanjer. I Askås 8 har finns möjlighet att jobba med en mängd olika typer av kampanjer. En grundläggande regel som alla bör följa är att provköra de kampanjer du ska använda under Black Friday.

SLA. Service level agreement. Tecknar du ett SLA-avtal så kommer du ha tillgång till en jourhavande tekniker dygnet runt. En tjänst som kan bli särskilt värdefull under perioder som Black Friday och Cyber Monday.

 

Extra-öppet på Supporten

Askås supportavdelning utökar detta år öppettiderna inför Black Friday. Av erfarenhet vet vi att det är dagarna innan samt under själva fredagen som behovet av hjälp är som störst.  

OBS. Under hela den här perioden kommer vi prioritera frågor som handlar om kampanjer kopplade till Black Friday och Cyber Monday.

Följande öppettider gäller:
Onsdag 22/11 - 08.00 - 20.00 (både telefon och e-post). Lunch 12.30 - 13.30.

Torsdag 23/11 - 08.00 - 20.00 (både telefon och e-post). Lunch 12.30 - 13.30.

Fredag 24/11 - 08.00 - 22.00 (både telefon och e-post). Lunch 12.30 - 13.30.

Fredag 24/11, efter 22.00. Tillgängligt om du har SLA MAX.

Lördag 25/11. Tillgängligt om du har SLA MAX.

Söndag 26/11. Tillgängligt om du har SLA MAX.

Som vanligt når du oss via http://support.askas.se, support@askas.se eller telefon 0533-69 16 00.


Tipsa en vän om denna nyhet:


« Visa alla nyheter
Publicerad 2017-11-10, 07:56
Uppdaterad 2017-11-10, 07:56