Sök

Askås rustar för fortsatt tillväxt

Det har varit åtta intensiva månader för Askås under 2017. 25 nya e-handelskunder har anslutit hittills i år, jämfört med 2016 då vi sjösatte ett 20-tal nya butiker fördelat på hela året. Nu växlar vi upp ännu mer med fler nyanställningar, fortsatt utveckling och mängder med lanseringar av spännande e-handlare.

Care of Gerd, Grandpa, Bladebox, Dennys Home och Astrid Lindgrens Värld. Fem exempel av 25 e-handlare som blivit kunder till Askås under årets första åtta månader. Inflödet av nya kunder innebar att vi redan i halvtid nådde upp till nivån för helåret 2016. En situation som innebär möjligheter och inspirerande utmaningar.

– Det råder ingen tvekan om att intresset är stort bland e-handlare för den produkt vi levererar, en mångsidig, kraftfull men ändå smidig e-handelsplattform som ger utmärkta möjligheter till tillväxt, säger Jonas Askås, vd och ägare.

Starka varumärken

Att Askås ständigt lockar till sig starka varumärken och framgångsrika företag som vill fortsätta utvecklas har historiskt sett gett positiva ringar på vattnet.

– Det är såklart viktigt att knyta till sig välkända och starka varumärken och därmed underhålla vår egen trovärdighet som leverantör. Samtidigt tar vi oss an alla våra nya kunder med samma engagemang och inställning, säger Jonas Askås.

Möjligheterna som tillflödet av nya kunder för med sig innebär att Askås kan fortsätta utveckla specifik funktionalitet tillsammans med kunderna samtidigt som den befintliga e-handelsplattformen förbättras kontinuerligt.

Utmaningen är att hinna med att rekrytera ny kompetent personal för att hantera alla nya projekt och utveckling för befintliga kunder.

Även i detta avseende har 2017 varit lyckosamt för Askås.

– Ja, det har fungerat bra. Vi anställde fem nya medarbetare under våren, projektledare, säljare och utvecklare. Direkt efter sommaren har vi fyllt på med ytterligare fyra och det är nödvändigt för att vi ska ligga steget före.

Hösten för Askås kommer utan tvekan att bli intensiv, dels med anledning av alla pågående nykundsprojekt och tillskottet av ytterligare nya e-handlare som förväntas. Dessutom pågår flera redesign-projekt när det gäller några av de största kunderna.

Askås E-handelsdag

Vid sidan av detta är siktet inställt på 2 november då det återigen, efter ett års uppehåll är dags för Askås E-handelsdag 2017 på hemmaplan i värmländska Säffle. En mängd relevanta utställare och föreläsare är redan klara och bland Askås kunder är intresset att deltaga som alltid stort.

– E-handelsdagen 2015 var succé och detta år när vi firar 20-årsjubileum siktar vi såklart på att toppa detta. Arrangemanget ger dels oss själva tillfälle att träffa våra kunder under trevliga former. Huvudsyftet är dock att skapa en mötesplats där utställare, föreläsare, e-handlare och Askås tillsammans kan skapa förutsättningar till fortsatt framgång, säger Jonas Askås.